• Enniie

BF Juni 2020

Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.

Grattis till er alla!

• Svar på tråden BF Juni 2020
  • Tikka1986
    Lulea123 skrev 2019-11-13 18:59:19 följande:

På fredag är det dags, då får jag göra VUL Längtar så mycket, förra gången fick jag reda på MA vid denna tid, fick små flytningar/blödningar veckan innan det skulle vara dags för mens. Det är dags för mens nu, så hittills ser det bättre ut Hoppas verkligen jag får se hjärtslag på VULet

Har också kännt att illamåendet minskat lite, men det har inte försvunnit. Har däremot åkt på antingen influensa eller halsfluss, så kanske mår jag allmänt dåligt och illamåendet har tagit bakplats.

Håller tummarna för att du får se ett litet hjärta! Jag fick se min lilla bönas hjärta idag (v 7+2) :)
  • Anonym (Fjärde barnet)
    Tikka1986 skrev 2019-11-13 15:44:31 följande:

Ang godiset, det finns på Dollarstore (iaf här) så värt att kolla om ni har Dollarstore där du bor :)

Tack för tips!! Ska genast kolla :))
  • Anonym (Fjärde barnet)
    Lulea123 skrev 2019-11-13 18:59:19 följande:

På fredag är det dags, då får jag göra VUL Längtar så mycket, förra gången fick jag reda på MA vid denna tid, fick små flytningar/blödningar veckan innan det skulle vara dags för mens. Det är dags för mens nu, så hittills ser det bättre ut Hoppas verkligen jag får se hjärtslag på VULet

Har också kännt att illamåendet minskat lite, men det har inte försvunnit. Har däremot åkt på antingen influensa eller halsfluss, så kanske mår jag allmänt dåligt och illamåendet har tagit bakplats.

Ååh.. så nervigt! Håller alla tummar å tår att allt ser bra ut! Skönt m minskat illamående, men trist såklart att du blivit sjuk istället..
  • Anonym (Fjärde barnet)
    norrlänningen89 skrev 2019-11-12 17:56:24 följande:

fNatalben som innehåller en sort som är en redan aktiv folsyra som kroppen inte behöver omvandla. XD

Förstår hur du tänker/känner. Jag är inte så gammal, men jag känner, just nu, att skulle jag få missfall så gör det inget. Tror en del är för att jag inte knutit an till graviditeten än, och den har egentligen bara varit till problem, och jag ville ju inte bli gravid.. :/ och det känns som så hemskt att känna så

Det ironiska i allt detta är att jag har svårigheter att bli gravid. :(

Visst är det märkligt hur livet fungerar och ter sig ibland!

Jag har nog också graviditeten lite på avstånd tills d känns mer ?säkert? även om tankarna gärna spinner iväg långt med ens.

Vi har en lång historik bakom oss så graviditeterna är verkligen något vi kämpat för och välkomnat stort. Men tror att när en är inne i det värsta graviditetsmåendet i början m förlamande trötthet, illamående osv så är det ju ibland nästan som att komma ur en jobbig influensa vid missfall.. Men tyvärr så kommer ju sorgearbetet såsmåningom också.

Intressant d där m natalben föresten!

Apropå viktuppgång 4kg så har jag också gått upp 4-5kg nästan med ens i början. Just pga trötthet tror jag + hormonomställningen. Jag har inte gått upp i samma takt senare utan haft helt normal viktuppgång. Har oxå vägt relativt lite från början, så tror kroppen nog behöver dom där extra kilona på nå vis.
  • Lulea123
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2019-11-13 19:29:49 följande:

Ååh.. så nervigt! Håller alla tummar å tår att allt ser bra ut! Skönt m minskat illamående, men trist såklart att du blivit sjuk istället..

Ja verkligen, då kanske jag kan känna att det är "på riktigt" Alltid tråkigt att vara sjuk men även att jag inte får använda de effektivaste medicinerna pga graviditeten, men jag är sjävklart hellre gravid

Jag hoppas verkligen det går bra för dig/er med! Det är ju inte ovanligt med lätta blödningar eller bruna flytningar under graviditeten. Håller tummarna!
  • Anonym (EP)

På UL idag 7+6 konstaterades att min graviditet avstannat redan i vecka 6. Detta är andra missfallet/MA för mig. Är helt förstörd och funderar på att låta det här vara sista försöket, känns inte som att jag kommer orka en omgång till. Lycka till ni andra i tråden!

• Amarthia

Hej! Jag har BF i juni 2020 (ca 14:e). Såg något om en facebookgrupp, hur går jag med i den?

• Anonym (Fjärde barnet)
    Anonym (EP) skrev 2019-11-14 17:43:59 följande:

På UL idag 7+6 konstaterades att min graviditet avstannat redan i vecka 6. Detta är andra missfallet/MA för mig. Är helt förstörd och funderar på att låta det här vara sista försöket, känns inte som att jag kommer orka en omgång till. Lycka till ni andra i tråden!

Ååh, så ledsamt... Kan förstå dina tankegångar. Har själv råkat ut för samma sak. Känns så hopplöst när en är mitt uppe i det.

En dag kan det ändå bli er tur!
  • norrlänningen89
    trueme skrev 2019-11-12 17:42:21 följande:

Konstigt för mig blir det bara såhär

Det där får jag upp om jag försöker gå in på Liberoklubben-appen men Liberogravid-appen får jag mig in på.
  • Lulea123

Har kommit hem efter VULet på Gyn Mott idag och äntligen känns det "på riktigt"! ????? Det gick jättebra, inte för att man direkt kunde se att det var en bebis men sköterskan pekade ut den blinkande vita fläcken som var hjärtat, det kändes stort! ????

Jag är sååå glad att de tog min oro på allvar och lät mig göra ett tidigt VUL ???? De har tydligen börjat med tidiga rutin ultraljud så jag kommer att få göra ett UL i vecka 11-13 oxå, nu är det bara hålla tummar och tår att det går vägen med resten ???? (ta i trä och kors i

Svar på tråden BF Juni 2020