• Enniie

BF Juni 2020

Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.

Grattis till er alla!

• Svar på tråden BF Juni 2020
  • Anonym (Tomte)
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2019-11-20 17:43:23 följande:

Hoppas det inte blivit nå mer blod! Är ju bra att du är mkt illam å trött!

Jag är i v.9+5 och hoppas att illamåendet och tröttheten kan börja ge med sig litegrann. Jag tycker det börjar bli slitigt mentalt att va så trött.

Ja usch, inte kommit mer än så länge som tur är och hoppas verkligen det fortsätter hålla sig borta.. :)

Mitt illamående är rätt hanterbart, men fy för denna trötthet alltså. Är ju som att gå i en ständig dimma. Påverkar ju humöret också, märker att jag blir allt mer grinig och känslig. Tyvärr märker ju omgivningen av det också, haha..
  • Lulea123

Haha, fick tid för KUB idag... 23/12... Trodde inte de hade öppet dagen innan julafton Hade väl hoppats på en tid veckan innan men jag antar att detta var den tiden de hade. Till saken hör är ju att jag måste åka till Umeå får att genomföra detta, det är alltså ca 3,5h enkel väg. Fick lov att knäcka nyheten för chefen eftersom jag ju måste ha en heldag ledigt, dagen innan julafton. Populärt! :-P Får se om det går att lösa. Funderar på att ringa och dubbelkolla tiden... Jag kan dock inte ta någon senare tid eftersom jag är i vecka 13 då. :-/

• Anonym (Fjärde barnet)
    Lulea123 skrev 2019-11-20 21:37:01 följande:

Haha, fick tid för KUB idag... 23/12... detta, det är alltså ca 3,5h enkel väg. Fick lov att knäcka nyheten för chefen . Funderar på att ringa och dubbelkolla tiden... 13 då. :-/

Tiden stämmer säkert! På spec.mvc verkar de aldrig ha ledigt ;)

Så tufft av dej ändå att ta snacket med chefen. En annan hade nog dragit en vit lögn.
  • Anonym (Fjärde barnet)
    Anonym (Tomte) skrev 2019-11-20 19:40:52 följande:

Mitt illamående hanterbart, men fy för denna trötthet alltså. ständig dimma. Påverkar ju humöret märker mer grinig och känslig.

Ja, det är inte helt lätt!

Jag får mest som dåligt samvete av att jag inte tar tag i saker som annars utan endast det mest nödvändiga.

Skönt att ditt illamående är hanterbart. Har du nå knep?

Mitt illamående kanske inte heller är så farligt egentligen. Men jag har väldigt svårt för detta att kräkas. Kräks nästan aldrig. Typ kräkfobi. Så tror det är därför jag upplever illamåendet så jobbigt. Å i kombination m tröttheten så tar det ju på förstås.
  • Optimism

Hej allihopa

Jag är gravid 8+2 med hjälp av IVF och beräknad förlossning är 30 juni och har knappt några symptom alls, ibland (oftast på kvällarna) kan jag känna av i brösten men inget illamående eller så.

I söndags blödde jag jättemycket och åkte in till gynakuten, men hade ett mirakel ultraljud som visade att barnet hade växt helt enligt prognoserna och ett hjärta som slog, därefter har jag haft blödningar varje dag denna vecka när jag torkar mig och nu idag hade jag lite mer men fortfarande inte så mycket att jag behöver binda, eventuellt trosskydd då och det värker lite där nere. Men inga större smärtor.

Undrar om det är någon annan som har haft sådana här blödningar?

Ber att det kommer sluta snart....vill så gärna bli mamma i Juni 2020

• Anonym (Fjärde barnet)

Optimism: Grattis till graviditeten!

Jag har haft blödningar under mina senaste graviditeter. Det har gått både bra och dåligt.

Kunde de se vad blödningarna beror på?

• Hoothoot
    Glabanda skrev 2019-11-19 18:19:02 följande:

Ni som varit på kub, har ni fått en bild med er eller kan man ta foto själv på skärmen. Hur tydligt kunde man se? Så spänd inför detta! Vi har kub på tisdag 26:e nov.

Vi fick bild med oss, samma med sonen :)

• Tjofsan01

Hej jag hade bf 18/6 och i förrgår började jag blöda, har blött till och från sedan dess. Inte så mycket så jag behövt binda men trosskydd och många besök på toan för att kontrollera.

Fick till ett ultraljud idag som enbart visade en hinnsäck med en grå liten skugga som skulle va fostret.

Alltså är detta mitt andra missfall på rad. Innan dessa har vi två friska barn med helt okomplicerade graviditeter.

Helt knäckt och tårarna är slut.

Vill önska er all lycka till i era graviditeter och förlossningar <3

• Anonym (Fjärde barnet)
    Tjofsan01 skrev 2019-11-21 22:29:41 följande:

Helt knäckt och tårarna är slut;3

Åhh.. beklagar.. såå tråkigt. Jag vet vad ni går igenom nu. Ta er tid och sörja. En dag blir det er tur igen <3 <3
  • Anonym (Fjärde barnet)

Hoothoot: men åh vilken tjusig bild!

Svar på tråden BF Juni 2020