• Enniie

BF Juni 2020

Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.

Grattis till er alla!

• Svar på tråden BF Juni 2020
  • Dansak
    Anonym (Tomte) skrev 2019-11-23 20:00:04 följande:

Jag vet inte om det är en gravidcraving men har blivit enormt sugen på ost på sistone. Typ milda hårdostar. Vill köpa hem ett kilo och skära upp i stavar och smälla i mig. Sorry om jag gör någon illamående nu haha :D

Hahah ja det låter verkligen som en craving!
  • Anonym (Fjärde barnet)

Jag vet inte om jag haft någon carving, men mer att vissa saker funkat att få i sig började m apelsinjuice, vaniljkvarg, kokt ägg, tomat, avokado. Men tror inte d varit ren craving.

Igår blev jag påmind om baksidan av familjeliv. Nu sen graviditeten då jag följt denna tråd så kikar jag ibland också i de senaste inläggen och igår svarade jag i en tråd. Blev genast påhoppad av andra än trådstartaren i tråden och totalt sågad på olika sätt. Verkar dock vara en människa som går an på de flesta som svarar i tråden. Vet ens inte om trådstartaren såg mitt svar då de andra har fullt upp att diskutera svaren som kommer in. Trots att jag förstår att kommentarer av en sådan här människa inte är något att ta åt sig personligen av blev jag ledsen då det var väldiga personangrepp mm. Även att det gjordes väldigt snäva tolkningar av det jag skrev. Slutsatser drogs på väldigt lite underlag så att säga.

Så ville bara höja en varningens finger för att ge sig in i trådar med mycket trafik, när en är gravid och extra känslig dessutom!

• Mykologi

Hej!

Jag gick in i v. 11 idag, 10+0.

Jag har varit illamående alla dygnets vakna timmar sedan v.5... Har även haft huvudvärk dygnet runt sedan dess. Så frustrerande.

Var på ett tidigt ul i måndags som såg bra ut. Tagit blodvärde prover osv som visat bra. Någon mer som har galen huvudvärk som inte ger med sig?

• Anonym (Fjärde barnet)
    Mykologi skrev 2019-11-24 11:52:03 följande:

huvudvärk dygnet runt

Ingen huvudvärk här. Är detta med huvudvärken något nytt? Har du tagit upp det med bm på mvc eller uppsökt VC/HC?
  • Lm87

Hej! Jag hoppar gärna med i denna tråd.

Jag väntar andra barnet och har bf 28/6. För tillfället sjukskriven pga mitt illamående. Likadant som när jag väntade första. Går in i v 10 imorgon och illamåendet har lättat något de senaste dagarna, vilket gör mig lite nervös då dessa veckorna ?brukar? va värst. Någon som känner igen sig? Vi håller tummarna!

Hur mår ni andra? ????

• Mykologi
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2019-11-24 12:46:02 följande:

Ingen huvudvärk här. Är detta med huvudvärken något nytt? Har du tagit upp det med bm på mvc eller uppsökt VC/HC?

Bm säger att det är typiska grav tecken.

Har fyra graviditeter bakom mig och aldrig haft huvudvärk då.
  • Anonym (Fjärde barnet)

Jaha, låter ju lite konstigt..!? Är blodtrycket ok?

Finns det någonting du gör som lindrar huvudvärken? Funkar smärtstillande?

• Lulea123
    Lm87 skrev 2019-11-24 13:52:56 följande:

Hej! Jag hoppar gärna med i denna tråd.

Jag väntar andra barnet och har bf 28/6. För tillfället sjukskriven pga mitt illamående. Likadant som när jag väntade första. Går in i v 10 imorgon och illamåendet har lättat något de senaste dagarna, vilket gör mig lite nervös då dessa veckorna ?brukar? va värst. Någon som känner igen sig? Vi håller tummarna!

Hur mår ni andra? ????

Är faktiskt lite nervös, har mått illa mer eller mindre hela tiden, men nu igår och idag har jag knappt mått illa alls :-/ Har varit rejält sjuk i bihåleinflammation och fått mediciner och antibiotika för detta. Jag har kollat upp alla mediciner (jobbar dessutom på apotek) och alla har varit kategori A (ok under grav) i detta fallet har det även gjorts studier på de flesta mediciner utan att man sett någon risk. Men man kan ju ändå inte låta bli att vara orolig Tänk om nåt jag ätit skadat fostret?!? Skulle det bli ett MA skulle jag nog inte kunna släppa det... :'-(
  • Mykologi
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2019-11-24 16:10:39 följande:

Jaha, låter ju lite konstigt..!? Är blodtrycket ok?

Finns det någonting du gör som lindrar huvudvärken? Funkar smärtstillande?

Blodtryck ok.

Är emot tabletter av alla slag så tar bara när det verkligen krisar. Tog en halv alvedon igår vilket hjälpte en del men dock kommer det tillbaka efter ett par timmar. Så trist. Får inget gjort alls, känner mig så meningslös just nu. Får hoppas att det försvinner nu i andra trimetern
  • Lm87
    Lulea123 skrev 2019-11-24 16:18:46 följande:

Är faktiskt lite nervös, har mått illa mer eller mindre hela tiden, men nu igår och idag har jag knappt mått illa alls :-/ Har varit rejält sjuk i bihåleinflammation och fått mediciner och antibiotika för detta. Jag har kollat upp alla mediciner (jobbar dessutom på apotek) och alla har varit kategori A (ok under grav) i detta fallet har det även gjorts studier på de flesta mediciner utan att man sett någon risk. Men man kan ju ändå inte låta bli att vara orolig Tänk om nåt jag ätit skadat fostret?!? Skulle det bli ett MA skulle jag nog inte kunna släppa det... :'-(

Usch då så jobbigt! Försöker tänka att alla graviditeter är olika och det känns som att ingenting är ovanligt.. ska se så allt ser ok ut om 9 dagar hos bm så ser fram emot det nu. Håller tummarna att allt ser bra ut för oss båda!
Svar på tråden BF Juni 2020