• Dansak

BF Juni 2020

Bor också i Norrbotten och blev glatt överraskad då BM berättade att de precis börjat med tidiga ultraljud (v13). Är nu snart i vecka 12. Så fick en tid för UL om någon vecka. Såå roligt! Jag har varit alldeles för orolig denna första trimester så ska bli skönt att få bekräftelse om "allt ser normalt ut" så att jag kan njuta mer dom kommande veckorna.

Haft kraftigt illamående 24/7 sedan v7. Inte alls roligt. BM försöker dock trösta mig med att allt "är som det ska" då jag mår såhär fruktansvärt illa, haha... Tacka gudarna för Lergigan Comp i alla fall, enda som funkat! Annars har jag inte känt molvärk sedan v6? Hade jättemycket molvärk mellan v5 och 6, sedan försvann det. Ömmande bröst likaså. Men sedan kom ömmandet tillbaka med besked. Molvärken dock fortfarande borta. Men den kommer nog snart den också.

Har också börjat känna stramningar i ljumskarna? Vet inte om det är relaterat till graviditeten eller om jag bara sträckt mig...

• Dansak

Har ni tjejer fått några cravings ännu? :) I vilken vecka börjar det komma cravings egentligen?

Jag trodde jag skulle undgå cravings faktiskt, då jag inte känt något sug efter något särskilt alls förutom lite apelsin och något supersalt emellanåt. Men aldrig sådär maniskt sugen.

Men nu! Den senaste veckan har det börjat smyga sig fram ett sug - från ingenstans. Pizzasallad! Och nu är det nästan maniskt. Ätit det en gång per dag men suget blir värre för varje dag som går och nu försöker jag övertala sambon om att åka ner till affären och handla ingredienser haha! Så jag skulle väl säga att detta är den första "riktiga" cravings jag har fått än så länge. Och klev in i v13 idag.

• Dansak
    Anonym (Tomte) skrev 2019-11-23 20:00:04 följande:

Jag vet inte om det är en gravidcraving men har blivit enormt sugen på ost på sistone. Typ milda hårdostar. Vill köpa hem ett kilo och skära upp i stavar och smälla i mig. Sorry om jag gör någon illamående nu haha :D

Hahah ja det låter verkligen som en craving!
Svar på tråden BF Juni 2020