BF Juni 2020
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Idag ställde jag mig på vågen. Höll på att få en chock när jag såg att den visade ca +7kg. Visserligen vet jag att jag gick upp 4-5kg vid senaste graviditeten som slutade i mf, och förmodligen har väl de kg hängt kvar så jag började kanske där. Isf skulle det kännas ganska logiskt. Men ändå. Vill inte öka för mkt totalt sett då jag är kort och fick såna problem med fogarna vid senaste barnet. Ska försöka hålla mig från godis, snacks och fikabröd så långt det går. Inte så sugen på det överlag ändå.
Men man kan ju ändå inte låta bli att vara orolig Tänk om nåt jag ätit skadat fostret?!? Skulle det bli ett MA skulle jag nog inte kunna släppa det... :'-(
Vi fick bild med oss, samma med sonen :)
Åh, vi var imorse och fick också bilder :) det har varit så nervöst inför detta så jag har inte ens vågat läsa om graviditet eller gått in här och läst. Supernojig! Nu fick vi ett halvbra besked pga av min ålder (37 år) så vi kommer göra nipt också. 1/185 risk för downs syndrom, så nu håller vi tummarna för att allt ska vara bra. 10 långa dagar av väntan....
Hej! Är också gärna med här. Är i vecka 9+3 med tredje barnet. Oplanerat och chockartat. Har börjat lägga sig lite nu.. :)
Mina barn sedan tidigare är 4 & 6 år när bebisen kommer. Har BF 27/6!
Är här fler från Skåne? :)
Hej! Jag hoppar gärna med i denna tråd.
Jag väntar andra barnet och har bf 28/6. För tillfället sjukskriven pga mitt illamående. Likadant som när jag väntade första. Går in i v 10 imorgon och illamåendet har lättat något de senaste dagarna, vilket gör mig lite nervös då dessa veckorna ?brukar? va värst. Någon som känner igen sig? Vi håller tummarna!
Hur mår ni andra? ????
Hur funkar nipt?. Hur lite ska man ha för att räknas som låg sannolikhet samt hög?
...
Åfick vi ett halvbra besked pga av min ålder (37 år) så vi kommer göra nipt också. 1/185 risk för downs syndrom, 10 långa dagar av väntan....
Kommit in i vecka 11 och varit på inskrivning idag. Hoppades på att få en tid för mitt första ultraljud runt nästa eller nästnästa vecka, men så blir det inte förrän om tre veckor. Gah, haha.. Jaja, antar att det kanske är en bra vecka att göra ultraljud i.
I alla fall fått lite lugnande ord gällande alla frågor om allt man tänker på och oroar sig över. Blev även förvånad över att jag inte har gått upp mer än 1-2 kg, då jag verkligen känner mig som en ballong.
Börjar även vänja mig vid att illamåendet verkligen åker berg- och dalbana. Igår ville jag knappt tänka mat alls, det enda jag kunde tänka mig till middag var lasagne (som jag typ aldrig äter annars!?) med ketchup, och idag känner jag mig hyfsat vanlig igen.