Inlägg från: flugsvamp |Visa alla inlägg
  • flugsvamp

BF Juni 2020

Anonym (Hej90) skrev 2019-11-11 07:14:40 följande:

Hej! 

Hoppar in i tråden här (håller mig anonym ett tag till)

Är i v. 8 och det är min första graviditet.

Tänkte bara höra hur det är för er andra med illamående?

Jag är konstant, molande illamående, från att jag vaknar till att jag stupar i sängen på kvällen. Det är som en blöt filt över allt jag gör, ingenting känns kul, blir äcklad av tanken på all sorts mat, alla sociala tillställningar känns bara jobbiga men värst av allt är på jobbet.

Jag blir inte fast anställd förrän om 2 månader och måste därför dölja min graviditet tills dess. Det tar på alla krafter jag har att försöka hålla uppe med samma energi och dölja mitt illamående. Varje gång jag går dit vill jag bara att arbetsdagen ska ta slut, det är verkligen så kämpigt :(

Någon som vet när illamåendet brukar gå över? Det kom som över en natt i vecka 7.

Kram på er alla

Hej! Stackars dig. Lider med dig. Samma här. Mitt tredje barn och med de andra så mådde jag illa v 5-30 ungefär. Jag har fått primperan och lergigan aom jag kombinerar. Fråga din doktor. Livet blir lite lättare att uthärda. Sjukskriv dig ett par veckor och vila. Lycka till!
  • flugsvamp

Måste fråga er! Har haft växtvärk till och från hela tiden. Mått illa dygnet runt så jag behövt medicin, inte kunnat äta, samt haft toookont i brösten. Vaknat flera gånger per natt bara för smärtan. Inget speciellt kissnödig eller så. Igår försvann allt nästan. Ytterst lite ont i brösten, vagt illamående och fortfarande molvärk.

Vad är detta? Kan inte minnas att det var såhär med de andra barnen.

Är i v 7+5

Svar på tråden BF Juni 2020