• Roreza

Min man tror att jag fått barn med någon annan.

Jag vet inte hur jag ska börja. Har skrivit flera meningar, men raderat allt för att skriva igen. Men jag skäms över det jag ska skriva:

Jag och min make har två barn tillsammans. En av våra barn är inte lik honom. Barnet är likt mig, det andra barnet(äldsta) är likt honom. Min man har varit tyst dom senaste dagarna och undvikande. Idag frågade jag vad det var, och han förklarade att det inte var något. Efter flera om och men sa han "Jag har tänkt på att alla som träffar" x"("x" =vårt yngsta barn) säger att han inte är lik mig öht. Han är bara lik dig". Jag sa då att vår äldsta dotter liknar honom, och att vår yngsta liknar mig. Än sen? Då säger han: "jo, men eftersom att vår äldsta liknar mig vet jag till 100%att hon är min. Men jag kan ju inte veta det om" x". Blir HELT ställd eftersom att jag fattar att han är seriös.

Frågar honom om han tror att jag varit med någon annan. Alltså om det är någon annans barn och han säger "jag vet inte.

Från början skrattade jag och skojade om det. Men ju mer jag förstår vad han anklagar mig för blir jag nästan äcklad. HUR kan man tro något sånt om sin fru? Jag kanske hade förstått det om jag hade varit en kvinna som hade varit otrogen innan eller gjort något annat bakom hans rygg, men jag har ALLTID varit trogen till 110%. Han har svårt med tillit och har svårt med att jag har haft relationer innan honom. En gång gick han ut för att träna och kom tillbaka 30 min senare. Han slängde upp dörren till vårt sovrum där jag låg och nattade vårt barn. Anledningen? Han trodde att jag var med en annan man i vårt sovrum.

Jag vet inte vart jag vill komma med detta inlägg, men jag kanske bara vill skriva av mig. Hur ska jag hantera honom? Har oftast varit lugn, men ibland blir det för mycket och då skäller jag på honom, men han blir istället irriterad och nästan arg. Har någon varit i samma situation?

Har aldrig någonsin pratat om hans sätt att vara med någon, därav av mitt inlägg tror jag. Känner mig ensam och det känns som att vårt band inte alls känns starkt när han håller på såhär.

• Svar på tråden Min man tror att jag fått barn med någon annan.
  • Eldiablo1991

Just i detta fallet kan jag hålla med om att det pekar mot hans svartsjuka.

Men i allmänhet kan jag inte förstå vad kvinnor har emot att göra ett faderskapsprov.

Kvinnor vet, män gör det inte, och därför vill man veta.

• Anonym (Isvatten)
    Eldiablo1991 skrev 2019-08-19 18:32:28 följande:

Men i allmänhet kan jag inte förstå vad kvinnor har emot att göra ett faderskapsprov.

Så om din partner ber dig bevisa att du inte är pedofil efter att ni levt ihop i 10+ år och har två barn ihop så tycker inte du att det skulle kännas kränkande ens en liten smula?

Det finns faktiskt något som heter heder och att vara en ansvarig vuxen, och en hederlig ansvarsfull person har rätt att bli upprörd av vissa frågor anser jag.

Alltså, om man på riktigt tror att ens partner skulle göra sådana saker, då vet jag inte alls varför man är kvar i relationen. Själv har jag välkänt hög integritet och en stark känsla för vad som är rätt både i jobbet och privat, och den som tvivlar på mitt ord i ett sådant sammanhang som TS gäller kan packa sina väskor och försvinna ur mitt liv.

Det handlar inte om ett faderskapstest, det handlar om principer. Och det är ett farligt område att utmana vissa personligheter på.
  • Eldiablo1991

Men det är ju inte riktigt samma sak, men absolut, om min partner vill det så absolut, för att stilla hennes oro så hade jag gjort det.

Du vet att det finns män som fått reda på att dom inte är pappan va? Tror du inte att deras fru har sagt något i stil med "jag skulle aldrig vara otrogen, du behöver inte oroa dig"?

Men som jag skrev innan om du läser så handlar det inte enbart om misstro alltid, utan även att man vill veta helt enkelt, man vill ha svart på vitt att man är pappa, man vill bekräfta att det är JAG och ingen annan, men som jag även skrev innan så kommer inte kvinnor att förstå detta då ni drar en direkt parallell till att "han litar inte på mig" trots att så inte är fallet.

Om ni inte hade varit den som fött barnet så hade ni också velat veta till 110% utan att misstro er partner.

Försök att tänka dig in i en mans situation så kanske du förstår.

Tror du på riktigt att alla som är otrogna säger det på en gång? Tror du på riktigt att ingen kvinna någonsin ljugit om vem som är pappa för att rädda sitt eget skinn? Tror du inte att det finns män som uppfostrat en annan mans barn i tron att det är hans eget?

Det är kanske såna historier som även startar en tanke hos andra män.

Det är jävligt enkelt att sitta och döma när det är en själv ungen kommer ut ur.

• Anonym (Stella)
    Eldiablo1991 skrev 2019-08-19 19:25:48 följande:

Men det är ju inte riktigt samma sak, men absolut, om min partner vill det så absolut, för att stilla hennes oro så hade jag gjort det.

Du vet att det finns män som fått reda på att dom inte är pappan va? Tror du inte att deras fru har sagt något i stil med "jag skulle aldrig vara otrogen, du behöver inte oroa dig"?

Men som jag skrev innan om du läser så handlar det inte enbart om misstro alltid, utan även att man vill veta helt enkelt, man vill ha svart på vitt att man är pappa, man vill bekräfta att det är JAG och ingen annan, men som jag även skrev innan så kommer inte kvinnor att förstå detta då ni drar en direkt parallell till att "han litar inte på mig" trots att så inte är fallet.

Om ni inte hade varit den som fött barnet så hade ni också velat veta till 110% utan att misstro er partner.

Försök att tänka dig in i en mans situation så kanske du förstår.

Tror du på riktigt att alla som är otrogna säger det på en gång? Tror du på riktigt att ingen kvinna någonsin ljugit om vem som är pappa för att rädda sitt eget skinn? Tror du inte att det finns män som uppfostrat en annan mans barn i tron att det är hans eget?

Det är kanske såna historier som även startar en tanke hos andra män.

Det är jävligt enkelt att sitta och döma när det är en själv ungen kommer ut ur.

Hade mina barn inte varit mina biologiska barn så hade jag absolut inte velat veta det. Jag hade hellre levt i ovisshet och inte behövt dela dem med vem det nu skulle vara som donerat DNA.

Jag kan inte fatta att man kan knyta an till ett barn, älska det och få kärlek från det barnet och sen vilja kasta det år sidan som skräp bara för att man inte delar DNA.

För övrigt så litar man antingen på sin partner eller så gör man inte det. Litar man fullt ut på mamman så behövs inte faderskapstest.

Känner man ett behov av faderskapstest så betyder det att man tvivlar på att partnern har varit trogen. Det kanske bara är ett frö av tvivel men det finns där. Annars är man säker och behöver inte bevis. Det behöver inte betyda att man är en dålig människa eller en dålig partner men det betyder att tilliten inte är 100 procent.
  • pyssel
    Eldiablo1991 skrev 2019-08-19 18:32:28 följande:

Inte bara pekar mot, utan en bild växer fram av en patologisk svartsjuka och en ganska otäck situation. I just sådana trådar tycker jag det är viktigt att fokus hålls där när TS verkar behöva stöd och hjälp. Jag håller med dig om mkt i faderskapsfrågan men tycker att långa utläggningar och debatt om det hör hemma i en egen tråd då det egentliga problemet visade sig vara något annat i just den här tråden: En person som är under någons svartsjuka kontroll, och den ökar i takt med paranoian. Oerhört allvarligt.
    Alla hästar hemma
  • Anonym (n)
    pyssel skrev 2019-08-19 21:10:40 följande:
    Inte bara pekar mot, utan en bild växer fram av en patologisk svartsjuka och en ganska otäck situation. I just sådana trådar tycker jag det är viktigt att fokus hålls där när TS verkar behöva stöd och hjälp. Jag håller med dig om mkt i faderskapsfrågan men tycker att långa utläggningar och debatt om det hör hemma i en egen tråd då det egentliga problemet visade sig vara något annat i just den här tråden: En person som är under någons svartsjuka kontroll, och den ökar i takt med paranoian. Oerhört allvarligt.
    Håller verkligen med
  • Eldiablo1991
    Anonym (Stella) skrev 2019-08-19 21:00:57 följande:

Hade mina barn inte varit mina biologiska barn så hade jag absolut inte velat veta det. Jag hade hellre levt i ovisshet och inte behövt dela dem med vem det nu skulle vara som donerat DNA.

Jag kan inte fatta att man kan knyta an till ett barn, älska det och få kärlek från det barnet och sen vilja kasta det år sidan som skräp bara för att man inte delar DNA.

För övrigt så litar man antingen på sin partner eller så gör man inte det. Litar man fullt ut på mamman så behövs inte faderskapstest.

Känner man ett behov av faderskapstest så betyder det att man tvivlar på att partnern har varit trogen. Det kanske bara är ett frö av tvivel men det finns där. Annars är man säker och behöver inte bevis. Det behöver inte betyda att man är en dålig människa eller en dålig partner men det betyder att tilliten inte är 100 procent.

Fast du är kvinna va? Då kan du inte tala om att leva i ovisshet angående barn. Och jag har inte sagt att man ska kasta bort det, men förstå vilket enormt svek, inte bara mot mannen utan även mot barnet.

Det har ju hänt! Det är ju det som är hela grejen. Man har litat på sin partner men ändå står man där några år senare och får det kastat i ansiktet att man inte är pappa till sitt barn. Fatta hur det känns.

Som sagt, det behöver inte handla om tvivel, utan om bekräftelse. En bekräftelse för EN SJÄLV att man är pappa.

Varför är kvinnor så förbannat negativa till att även mannen ska få veta till 100% att det är han som är förälder? Vad är problemet egentligen?

Man kan lita på sin partner men ändå vilja ha ett papper som bevisar att man är pappa. Du fattar inte och du kommer inte att fatta heller för vid födseln så VET du.
  • Eldiablo1991

Jag släpper den frågan nu, jag har sagt vad jag tycker och man får tycka annorlunda än vad jag gör.

Åter till TS problem, ursäkta för att jag stal tråden lite :)

• erikaABC
    pyssel skrev 2019-08-19 21:10:40 följande:
    Håller med
  • EnAnonumius
    molly50 skrev 2019-08-19 17:54:07 följande:
    Ja,jag vet inte vad de kostar. Bara att de inte är gratis. 
    Jag frågade inte heller om du visste vad det kostar... Jag skrev och talade om vad ett dna-test kostar.  Liten, men ack så viktig detaljskillnad.  

(Läs igen och undvik att slarva när du läser )
    molly50 skrev 2019-08-19 17:54:07 följande:

Jag förstår hur du menar. Och jag tycker att även du har en poäng.
    Vill man göra et faderskapstest så borde man ju få göra det gratis.
    Men i TS fall så verkar det röra sig mer om sjuklig svartsjuka än något annat.
    och då bör man kanske börja jobba i den änden först.

Läser väldigt slarvigt..
    Du har missat hela min poäng med mitt inögg.

Jag skrev och sa att ett faderskapstest skall vara _obligatoriskt_.
    (Jag lade ett förslag med på hur det skulle finansieras med ett obligatoriskt).

Jag har aldrig skirivit, som sagt, att det skall vara "frivilligt" och isåfall gratis.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Min man tror att jag fått barn med någon annan.