• Roreza

Min man tror att jag fått barn med någon annan.

Jag vet inte hur jag ska börja. Har skrivit flera meningar, men raderat allt för att skriva igen. Men jag skäms över det jag ska skriva:

Jag och min make har två barn tillsammans. En av våra barn är inte lik honom. Barnet är likt mig, det andra barnet(äldsta) är likt honom. Min man har varit tyst dom senaste dagarna och undvikande. Idag frågade jag vad det var, och han förklarade att det inte var något. Efter flera om och men sa han "Jag har tänkt på att alla som träffar" x"("x" =vårt yngsta barn) säger att han inte är lik mig öht. Han är bara lik dig". Jag sa då att vår äldsta dotter liknar honom, och att vår yngsta liknar mig. Än sen? Då säger han: "jo, men eftersom att vår äldsta liknar mig vet jag till 100%att hon är min. Men jag kan ju inte veta det om" x". Blir HELT ställd eftersom att jag fattar att han är seriös.

Frågar honom om han tror att jag varit med någon annan. Alltså om det är någon annans barn och han säger "jag vet inte.

Från början skrattade jag och skojade om det. Men ju mer jag förstår vad han anklagar mig för blir jag nästan äcklad. HUR kan man tro något sånt om sin fru? Jag kanske hade förstått det om jag hade varit en kvinna som hade varit otrogen innan eller gjort något annat bakom hans rygg, men jag har ALLTID varit trogen till 110%. Han har svårt med tillit och har svårt med att jag har haft relationer innan honom. En gång gick han ut för att träna och kom tillbaka 30 min senare. Han slängde upp dörren till vårt sovrum där jag låg och nattade vårt barn. Anledningen? Han trodde att jag var med en annan man i vårt sovrum.

Jag vet inte vart jag vill komma med detta inlägg, men jag kanske bara vill skriva av mig. Hur ska jag hantera honom? Har oftast varit lugn, men ibland blir det för mycket och då skäller jag på honom, men han blir istället irriterad och nästan arg. Har någon varit i samma situation?

Har aldrig någonsin pratat om hans sätt att vara med någon, därav av mitt inlägg tror jag. Känner mig ensam och det känns som att vårt band inte alls känns starkt när han håller på såhär.

• Svar på tråden Min man tror att jag fått barn med någon annan.
  • Eldiablo1991

Det lär väl våra höga skatter få stå för antar jag.

Precis som barnlösa får betala för skolor

Friska betalar för sjukvård

Icke bilägare betalar för vägar osvosv.

Det handlar ju inte enbart om mannens rätt att veta vem som är hans barn utan framförallt om barnets rätt att få veta vem som är pappa.

• molly50
    Eldiablo1991 skrev 2019-08-19 14:39:30 följande:

Det handlar ju inte enbart om mannens rätt att veta vem som är hans barn utan framförallt om barnets rätt att få veta vem som är pappa.

Precis.
    Men när det gäller faderskapstest så är väl det något som de som vill göra testen borde få betala för själva?
  • Eldiablo1991

Ja det kan man tycka.

Och jag vill kanske inte betala för folk som inte har något jobb, är sjuka ofta eller vad det nu kan vara.

Grejen är ju att om det inte är obligatoriskt så kommer det ju vara som det är nu:

En man vill göra testet - hans fru blir arg och känner sig kränkt - mannen avstår testet

Är det obligatoriskt så blir det inget snack, oavsett kränkt eller inte.

Om man tänker efter så finns det otroligt många saker på vår skattesedel som man som enskild individ inte utnyttjar, ett faderskapstest gör nog inte så stor skillnad i det stora hela ekonomiskt sett.

• Inteutanproblem
    Roreza skrev 2019-08-19 13:52:35 följande:

Du har helt rätt i det du skriver. Jag borde verkligen inte ge efter hans krav. Men jag gör det enbart för att jag verkligen inte orkar bråka. Om jag tar på mig något han inte tycker om och jag vägrar byta om blir det världens bråk t.e.x. Jag vill inte att våra barn ser oss bråka.

Jag vet att hans pappa var väldigt kontrollerande när han var liten. Det kanske kommer därifrån.

Tyvärr kommer hans svartsjuka (oavsett vad den i grund och botten beror på) bara fortsätta oavsett vad du än gör om han inte söker hjälp för den. Detsamma gäller kontrollbehovet, även om du så aldrig någonsin klär dig ?fel? enligt honom igen kommer han bara hitta en annan sak att vara missnöjd med dig över - med andra ord du kommer aldrig någonsin undkomma bråken.

Jag har ett ex i mitt förflutna som var svartsjuk, kontrollerande och sen en hel rad andra saker också tillslut. Jag fick inte klä mig som jag ville och likt dig vek jag ner mig eftersom jag inte orkade med bråken, gick aldrig någonsin att på riktigt resonera med honom heller, eller få honom att förstå min syn av det hela. Grejen med honom blev den att när han inte längre hade någonting att påpeka angående min klädsel blev det andra saker som var fel, hur jag pratade med kassören, hur jag svarade en man som frågade efter vägen, att påstod att jag kollade in andra män och blev vansinnig om jag nekade (kollade aldrig in andra män!). Så höll det på i alla evighet tills jag som människa och person vart totalt utplånad.

För att göra en över 3 år lång historia kort, det enda som hjälpte, på riktigt, var att skita fullaste fan i vad han tyckte och sa. Jag minns än i dag hur hela han förändrades när han insåg att han förlorat makten och kontrollen i relationen, helt plötsligt blev han väldigt väldigt liten och jag minns hur det kändes som att jag växte flera meter. Han grina, han var arg, han försökte med alla tidigare grejer men jag hade slutat bry mig om hans åsikt och vilja (han hade ju aldrig brytt sig om min!) och han blev så paff och förvirrad, nästan rädd. Nappade inte på hans försök att starta bråk heller, utan avfärdade försöken med ?jag tänker inte ta den diskussionen med dig, sök hjälp?. Tog mig ungefär 1 år i terapi själv att faktiskt komma till insikt med vad han gjort och att jag inte förtjänade att bli behandlad så som han behandlade mig. Lämnade mannen en kort tid efter denna insikt, och i efterhand har jag ju insett att han misshandlat mig psykiskt och det har tagit många år att helt repa sig ifrån det förhållandet.
  • EnAnonumius
    molly50 skrev 2019-08-19 14:29:19 följande:
    Jo,jag förstår vad du menar. Och jag har full förståelse för att det känns jobbigt för en man att vara osäker på om hans barn verkligen är hans. Eller om han får reda på att barnet inte är hans. Ett barn han kanske har levt med och tagit hand om som sitt eget under flera år.
    Men samtidigt,vem ska betala för det om faderskapstest skulle bli obligatoriska? Det är ju inte gratis.
    De är inte så dyra heller. De kostar i dagstläget c:a 6-700kr.

Vad man skall ta pengarna ifrån?
    Jag har alltid varit för obligatoriskt fadersakptest sjäv (det har jag även skrivit i andra trådar). Jag även lade ett förslag i några andra trådar om  att man kan subentionerade insemationer, både för par (både hetero- och homopar) och signlar. Då kan man få loss en hel del kapital den vägen för at finasiera obligatoriskt faderskaps test. Varför jag är emot subventionerad inseminationer för totalt OT för denna tråd.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Eldiablo1991 skrev 2019-08-19 14:39:30 följande:

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    Eldiablo1991 skrev 2019-08-19 14:50:38 följande:

Ja det kan man tycka.

Och jag vill kanske inte betala för folk som inte har något jobb, är sjuka ofta eller vad det nu kan vara.

Grejen är ju att om det inte är obligatoriskt så kommer det ju vara som det är nu:

En man vill göra testet - hans fru blir arg och känner sig kränkt - mannen avstår testet

Är det obligatoriskt så blir det inget snack, oavsett kränkt eller inte.

Om man tänker efter så finns det otroligt många saker på vår skattesedel som man som enskild individ inte utnyttjar, ett faderskapstest gör nog inte så stor skillnad i det stora hela ekonomiskt sett.

Jag förstår hur du menar. Och du har en poäng.
    Men ska man återknyta till ts så har ju TS blivit gravid 2 ggr under sitt förhållande med sin nuvarande man.
    Om han inte tidigare ha reagerat på att det yngsta barnet inte är likt honom,varför plötsligt börja med det nu?
    Han är dessutom svartsjuk i andra avseenden med.
    TS har sagt att hon går med på at göra ett faderskapstest. Men då bör han också söka hjälp för sin svartsjuka som motprestation. Annars riskerar deras förhållande att spricka pga hans svartsjuka.
  • Anonym (.)

Föreslå honom att beställa ett faderskapstest. Är han inte beredd att lägga de tusenlapparna för något han grubblar nog över för att ta upp med dig kan han hålla käften i fortsättningen.

Om du tycker det är värt besväret att fortsätta ihop med honom så begär att han beställer tid för terapi för sin överdrivna svartsjuka om ni ska fortsätta ihop. Förklara annars att du tycker att han ska beställa ett faderskapstest men att du för din del är trött på att han bevakar dig och att ifrågasättandet av din ärlighet vad gäller faderskapet blev droppen och du tänker separera.  Utan självinsikt och terapi lär det inte bli bättre. Sådant här har en tendens att eskalera.

• molly50
    EnAnonumius skrev 2019-08-19 15:08:29 följande:
    De är inte så dyra heller. De kostar i dagstläget c:a 6-700kr.

Vad man skall ta pengarna ifrån?
    Jag har alltid varit för obligatoriskt fadersakptest sjäv (det har jag även skrivit i andra trådar). Jag även lade ett förslag i några andra trådar om  att man kan subentionerade insemationer, både för par (både hetero- och homopar) och signlar. Då kan man få loss en hel del kapital den vägen för at finasiera obligatoriskt faderskaps test. Varför jag är emot subventionerad inseminationer för totalt OT för denna tråd.
    Ja,jag vet inte vad de kostar. Bara att de inte är gratis. 

Jag förstår hur du menar. Och jag tycker att även du har en poäng.
    Vill man göra et faderskapstest så borde man ju få göra det gratis.
    Men i TS fall så verkar det röra sig mer om sjuklig svartsjuka än något annat.
    och då bör man kanske börja jobba i den änden först.
  • Anonym (n)

Beställ tid på familjerådgivning.

Svar på tråden Min man tror att jag fått barn med någon annan.