• Anonym (Yngre)

Ni kvinnor som har yngre kk

Ni kvinnor som har yngre kk, hur funkar det för er? Några uppenbara problem som brukar dyka upp? Har alltid varit attraherad av äldre (10-15 år äldre) men vet inte om de bara är i fantasin som det är attraktivt då jag aldrig träffat någon. Man kan säga att jag inte riktigt vågat ta steget men känner ibland att det finns en viss spänning mellan mig och vissa äldre kvinnor. Kanske bara är jag som misstolkar.

Var har ni träffats och har de varit lika upphetsande och tillfredställande som ni föreställt er att vara med en yngre?

Har de funkat bra att ha en kk relation med någon som är såpass mycket yngre?

• Svar på tråden Ni kvinnor som har yngre kk
  • Marie7

Med vissa ja, men andra nej. Dock underförstått pga åldersskillnaden. Skulle nog inte vilja ha ett riktigt förhållande med en 25 åring. Jag är kräsen och visst ser killen bra ut så möjligt att jag nappat på krogen. Dock inte om han är för berusad. Ocharmigt.

• Anonym (Q45)
    Marie7 skrev 2019-05-21 11:00:43 följande:

Till Anonym (Q45) hur fungerar dina relationer i helhet? Du väljer med omsorg vilket jag oxå gör, men vore kul att höra mer. Är ju lite tabu fortfarande det här med ung man äldre kvinna.

Jag tror att du som mogen kvinna ganska väl förstår innehållet i min beskrivning:
    "I de flesta fall har det fungerat mycket bra.
    Problemen med att man är i olika livssituationer och har olika erfarenhet har hittills alltid gått bra att hantera, kanske mest genom att jag förstår, är överseende och hellre försöker uppskatta olikheterna.
    Jag föredrar att ha en yngre älskare och då får jag självfallet ta det onda med det goda."
    Rent praktiskt har det kunnat uppstå problem när han har börjat ställa krav, villkor eller förväntningar på mig, men då har det nog lett till att jag har avslutat. Det som kanske har ställt till mest problem är när han har fått djupare känslor för mig, och tom varit svartsjuk på mitt övriga liv, även då har jag valt att avsluta. Men om jag har begränsat mig och sett till att sexet är det som varit i fokus i vår relation så har det inte varit några problem.
    Kanske förstod jag inte riktigt din frågeställning? Precisera gärna eller ge egna exempel.
  • Anonym (Yngre)
    Marie7 skrev 2019-05-21 11:07:05 följande:

Våga leva ut! Är det en schyst kvinna lär hon dig. Vi vet vad vi vill ha och tycker om. Vågar visa och ta för oss. Inte oroliga för hur brösten ser ut när vi ligger ner etc. Min senaste kk var blyg i början, men sen blev han trygg med mig. Jag fick ofta ta kommandot dock vilket jag tror han tände på.

Det låter ändå lovande. Då är det nog lite som jag tänkt om det. Tycker det är svårt att hitta äldre kvinnor via tinder, känns som det översvämmas av 20-25åringar.
  • Anonym (Q45)
    Anonym (Yngre) skrev 2019-05-21 11:01:06 följande:
    Tack för ett välskrivet inlägg och att du delar med dig, det uppskattas.

Jag vet inte hur det är för äldre män och sexlust men jag är 27 och känner inte att den avtagit något än.

Hur tycker du själva sexet skiljer sig från när du är med någon jämnårig? Mer passion, lättare att leva ut fantasier eller helt enkelt att det är mer sex?

Vet inte riktigt vad som har hindrat mig. Får ganska ofta komplimanger för mitt utseende även av lite äldre kvinnor.

Jag är nog lite osäker, rädd för vad som förväntas av mig. Det är nog just det att kvinnan är äldre med betydligt mer erfarenhet som skrämmer och samtidigt gör det så hett. Jag känner mig ganska liten i min känslor kring mig sjäkv trots att jag är ganska lång och tränad.

Skulle garanterat vara värt risken, har nog vara fastnat lite i tankarna kring det och så har det helt enkelt inte blivit att jag tagit steget.
    Vad gäller själva sexet så vill jag inte skriva någon porr-berättelse utan jag tycker att jag har beskrivit det med:
    "just de egenskaper som jag tror finns hos yngre män. Tex större sexuellt intresse (är kåtare), ser mig som en milf och tänder på mig, har stor förmåga och lust att utvecklas och lära sig saker. Många yngre män får för tidig utlösning men i stället är de genast redo för att älska igen och igen, vilket jag gillar."
    Eller vad menade du?

Vi erfarna kvinnor vet att nästan alla män är osäkra, oavsett stora muskler eller ålder, och att yngre män kan vara lite mera rädda och osäkra, kanske särskilt med en attraktiv och mogen kvinna?
    För mig är det inget problem utan mera bara som en självklarhet.

Jag har under livets gång träffat en hel del män och flera gånger har jag mött deras prestationsångest som ofta visat sig t ex genom sviktande stånd eller för tidig utlösning, ibland båda. Hittills har det alltid gått att lösa tillsammans.

När du kommer så nära en mogen kvinna så var inte rädd för att erkänna att du känner dig lite osäker men att du gillar henne och är mycket intresserad och villig. Säg: "-Jag vill förföra dig och älska med dig på det allra bästa sätt som jag kan, jag vill vara den älskare som du drömt om, men jag känner mig lite osäker, så du får gärna vägleda mig om du vill". Om du sade något sådant till mig och/eller visade det för mig så skulle jag se det positivt och det skulle stärka dig i mina ögon. Fråga henne vad hon gillar och berätta vad du gillar. 
    Kom ihåg att vi redan vet och förstår att du är lite rädd och osäker.

I din egen tanke bör du hålla fast vid din övertygelse att det "skulle garanterat vara värt risken". Då blir det lättare att ta en liten tillfällig motgång, oavsett om det gäller att få kontakt eller när ni kommit i säng.

Lycka till!
  • Anonym (Yngre)

Det gick nog inte hela vägen fram i mitt huvud men då förstår jag. Tusen tack för att du delar med dig, tipsen och din erfarenhet av det.

• Marie7

Anonym (Q45)

Jag beundrar din självsäkerhet! Oftast varit jag som blivit lämnad. Att de tröttnat. Också tyckt att jag varit kräsen i mina val av kks, men är kanske jag som är problemet. Min senaste kk har dumpat mig 4 gånger. Kommit tillbaka efter någon månad. Får se hur det blir denna gång. Eg borde jag inte träffa han, men så fort han hör av sig är jag såld.

• Anonym (Q45)
    Marie7 skrev 2019-05-21 12:05:42 följande:

Anonym (Q45)

Jag beundrar din självsäkerhet! Oftast varit jag som blivit lämnad. Att de tröttnat. Också tyckt att jag varit kräsen i mina val av kks, men är kanske jag som är problemet. Min senaste kk har dumpat mig 4 gånger. Kommit tillbaka efter någon månad. Får se hur det blir denna gång. Eg borde jag inte träffa han, men så fort han hör av sig är jag såld.

Ja, det beror nog hur man väljer att se på saken.
    Visst har jag också blivit "lämnad" men det har jag ju varit inställd på hela tiden. Han är mycket yngre än jag och mindre erfaren. Han kommer utvecklas mer än jag under denna period i livet och i vår relation. Självfallet är sannolikheten mycket stor för att han kommer att gå vidare i livet.
    Men jag har aldrig sett det så att jag blivit dumpad eller ens att han lämnat mig.
    Tvärtom så har jag nog oftare under hela vår relation skämtat om det och räknat med, kanske tom med uppmuntrat, att han förr eller senare kommer gå vidare till en jämnårig flickvän.

Det har även hänt mig några gånger att någon av mina älskare har haft ett uppehåll och sedan kommit tillbaka. Men jag betraktar det inte som att jag blivit dumpad. Vi har ju liksom inte lovat varandra trohet eller gett varandra några andra stora löften.
    Jag har ganska lätt för att få djupare känslor, om jag gillar honom extra mycket som person och om vi har jättebra sex många gånger. Men jag försöker hela tiden vara trygg i mig själv och påminna mig själv om att det i första hand handlar om sex och inte om någon långvarig djupare relation.

Med en av mina tidigare älskare och hans fästmö har jag i dag en typ av djupare och respektfull kompisrelation med dem båda. Jag tycker det är ganska kul när jag nu tänker på det. Fästmön vet självfallet om vårt tidigare förhållande och över ett glas vin har hon berättat att hon gillar att jag har "lärt upp honom". Han brukar skoja om att både han och hans fästmö skulle vilja ha trekant med mig, men jag vet inte om det bara är från hans sida, om det bara är på skämt eller om där finns något allvar bakom och i så fall från dem båda. I så fall skulle det vara en ny erfarenhet även för mig.

• Marie7

Anonym (Q45)

Då förstår jag hur du menar. Låter sunt och bra. Jag är nog för ego för att uppskatta det om han träffar en tjej. Vet att han bara varit på lånad tid. Är jobbigt när man får känslor. Blir lätt så när man träffats länge. Han har sitt liv och jag mitt med familj och så. Skönt att utbyta lite erfarenheter.

• Anonym (inga problem)
    Anonym (Yngre) skrev 2019-05-21 08:12:21 följande:

Tack för svaret!

Har det varit via dejtingappar eller rena kontaktsidor för sex?

Har du själv blivit raggad på av yngre killar på krogen eller är det du som får ta initiativ?

Tycker det är spännande med hela grejen men vet att det kan vara lite tabu och jag vill inte att som du skrev, få henne att känna sig som en sliskig 40+.

Det har varit både dejtingappar och kontaktsidor för sex. Oavsett vilket så har jag alltid varit tydlig med att jag inte är ute efter nåt mer seriöst än kk och det gäller oavsett ålder på killen.

När jag får ragg på krogen så fattar jag sällan vem som raggat upp vem tbh. Är oftast nåt som liksom bara händer när man stöter på nån där det finns ömsesidig attraktion. Det är sällan killar kommer upp och raggar på mig (va samma när jag va 20) och om dom väl gör det så är det inte ens säkert jag fattar. När jag gått hem med killar från krogen har åldern inte varit nån stor grej, inte säkert det är nåt man ens snackar om.

Kanske ska klargöra vad jag menade med att känna sig som en sliskig 40+. Jag känner mig inte sån för att nån yngre raggar på mig. Jag känner mig sån om jag raggar på nån som är yngre och som inte är intresserad av mig eller nån i min ålder.
    Ett exempel är en kille jag träffat genom gemensamma polare som jag vet är ca 20 år yngre än mig. Vi har stött på varandra ute flera gånger efter det och han är alltid jävligt trevlig och jag får känslan av att han flirtar lite med mig. Men precis som dig så är jag rädd att jag bara misstolkar det och vill därför inte ta nåt initiativ till nåt för jag vill inte att han ska tycka jag är en sliskig 40 åring. Om han däremot skulle ta initiativ skulle jag inte känna mig ett dugg sliskig, snarare bli jävligt smickrad.
  • Anonym (Q45)
    Marie7 skrev 2019-05-21 13:00:37 följande:

Anonym (Q45)

Då förstår jag hur du menar. Låter sunt och bra. Jag är nog för ego för att uppskatta det om han träffar en tjej. Vet att han bara varit på lånad tid. Är jobbigt när man får känslor. Blir lätt så när man träffats länge. Han har sitt liv och jag mitt med familj och så. Skönt att utbyta lite erfarenheter.

Ja, det kan bli jobbigt ibland när man utvecklar känslor, särskilt när det blir ömsesidigt djupare känslor från båda håll.
    Första gången var det riktigt jobbigt och det varade ganska lång tid.
    Men nu har jag fått viss erfarenhet och haft ett par olika förhållanden med unga älskare så jag har funnit ett förhållningssätt som hjälper för mig. Även om det inte alltid är så där jätteenkelt.
    Men som sagt, jag uppskattar verkligen att få ha en ung älskare under en tid, jag lever upp och tycker på det stora hela att livet är helt fantastiskt, så jag får ta det onda med det goda.
    Nu vet jag inte hur du har det men i mitt fall så har jag alltid min plattform och grundpelare i min allra djupaste och äkta kärlek som är enbart för min äkta man.
Svar på tråden Ni kvinnor som har yngre kk