Anonym (OT) skrev 2019-05-05 18:57:50 följande:
Om jag blev uppriktigt förälskad i en annan?
Ja, då avslutar jag min gamla relation innan jag påbörjar en ny. Jag har aldrig varit otrogen och kommer aldrig vara det. Jag blir dock inte så lätt förälskad, det tar väldigt lång tid att vinna mitt hjärta.
Jo, jag är helt säker. Har jag inte varit det på snart 47 år så kommer jag inte börja vara otrogen nu heller.
Hypotetiskt talat nu:
Vi säger att du älskar din man och han älskar dig och är den finaste människan du mött. Men han är extremt konflikträdd och vill därför aldrig prata djupare än väder och vind. (Exemplet kan i princip handla om vad som helst) Detta stör dig och får dig att må dåligt. Varje gång du försöker dig på ett samtal där han ska ha en egen åsikt så blir han tyst och tvekar tills du ger upp. Han vågar inte ens svara på vad han tycker om en tråd här på fl.
En del lämnar direkt när de inte får gehör men så finns det den lojala typen som vill jobba på problemen, ta upp det ofta men ändå inte nå fram, eller accepterar och låter det vara så de mår dåligt av det istället. Gräset är ju oftast inte grönare och det är jobbigt att bryta upp.
Låtsas i denna vevan att det börjar en ny kollega på jobb. Du ska lära upp och visa runt i några veckor och måste därför vara nära honom hela arbetspasset. Efter några dagar har du pratat med honom om allt det du skulle vilja att din man kunde. Och du får äntligen upplopp för det du saknar och har behov av. Känslorna blir starkare. Du tycker plötsligt att han är snygg. Du tänker på vad du har på dig och hur du ser ut. Någon tid senare pirrar det när du tänker på honom. Ni klickar såå bra. Och han är singel och har varit ärlig med att han gillar dig och skulle vilja bjuda ut dig.
Är detta fel? På vilket sätt? Vad tycker du att man ska göra i ett sånt här läge där slumpen fört ihop dig med en man som är helt kompatibel med dina egna värderingar. Ska man gå hem och berätta för sin man så man kan planera skilsmässa eller öppet förhållande? Ska man låta känslorna rinna ut i sanden? Ska man göra slut med den man älskar och byggt ett helt liv med? Svara om du vill!