Anonym (Kvinna) skrev 2019-05-09 04:22:16 följande:
Jag förstod hur du menade i alla fall. Jag tror att vissa gör en dygd av nödvändigheten. Man vet egentligen innerst inne att man inte skulle få någon partner-in-crime, men då intalar man sig att man är en väldigt moralisk person som aldrig skulle göra så. För att det känns bättre så. Blev du kär i henne innan du hade träffar henne i verkligheten? Det här är lite OT, men jag är nyfiken i alla fall. Blev du kär i hennes personlighet, efter vad hon skrev på ett forum, eller? Och det fanns inget hos henne som förstörde känslan när du träffade henne i verkligheten? För i min erfarenhet är det ofta så, att man blir kär i en fantasibild när man blir kär i någon på nätet, och sedan blir man besviken på personens kroppsform eller sätt att gå eller röst eller lukt eller något.
Jag förstod att du uppfattade mig som man. Jag är kvinna jag med :)
För att svara på din fråga så var det han som tog första kontakten på ett helt neutralt ställe men som har med vår gemensamma hobby att göra. Det blev naturligt att skriva till varandra. Jag satt sidan om mitt ex när vi fick kontakt. Han läste allt vi skrev till varandra till en början. Men han brydde inte sig. Var ingen svartsjuk typ och litade på mig.
Jag hade heller inga baktankar utan tyckte det var en trevlig person bara. Men så eskalerade det. Jag kände förtroende för honom och blev förälskad i hans personlighet. Vi chattade i säkert ett halvår innan vi träffades. Han hittade mig på fb och såg hur jag såg ut. Och jag fick se bilder på honlm. Och ärligt så tyckte jag inte att han var så snygg. Han var en nörd ;)
Men jag var kär och är det fortfarande. Det kvittar hur han hade sett ut. Nu tycker jag såklart att min karl är den vackraste och hetaste som finns!
Däremot tror jag oxå att det är vanligt när man ses på nätet att man målar upp en illusion och sen blir besviken. Eller som i mitt fall, det går så långt innan man ses irl att utseendet inte längre spelar roll.
Som kvinna tänkte jag mycket på vad han skulle tycka om min kropp när vi träffades. En bild säger så lite liksom. Speciellt mina! :)
Men när vi närmade oss första dejten så hade vi inte hört varandras röster ens så båda var extremt nervösa om vad den andre skulle tycka. Vi bestämde därför ett kodord som vi skulle säga om det inte klickade så behövde den andre inte oroa sig hela kvällen. Ändå tror jag att han var mest nervös innan men jag blev mer nervös på dejten.