Elefantmannen2 skrev 2019-05-08 22:02:59 följande:
Att utveckla något med någon annan "bakom ryggen" på sin partner tror jag många anser är otrohet. Såvida Frågetecknet inte varit helt öppen med sin partner om att hon chattade med en annan man och i rätt skede talade om att hon utvecklat känslor för honom är det väl enligt din egen definition?
"medvetna lögner, svek och avsiktligt dubbelspel."
Eller missuppfattar jag dig?
Jag kanske missuppfattade frågetecken då.? Jag antog att hon lärde känna en annan kille som hon endast chattade med, och med tiden råkade utveckla känslor för. Vilket medförde att hon bestämde sig för att lämna. Hon chattade endast med killen hon träffade inte honom, hade inte sex och bestämde sig inte för att stanna kvar hos sin kille samtidigt som hon dejtade den andre killen? Samt att hon redan innan i princip bestämt sig för att deras förhållande var på upphällningen?
Så uppfattade jag det som. Att chatta med andra killar, träffa andra killar på jobb, träffa killkompisar är inte att vara otrogen. Om man sedan råkar utveckla känslor får man göra ett beslut om man ska stanna i förhållandet eller inte. Då tycker åtminstone inte jag att man handlat fel eller varit otrogen.
Om man däremot blir kär och fortsätter uppmuntra den killen samtidigt som man inte har minsta avsikt att lämna sitt förhållande. Då är det en lite annan sak,