• Anonym (Trött mamma)

Arga blickar

Jag kan väl inte vara den enda som råkar ut för det? Oftast är det äldre män här.

Vad gör ni? Låtsas ni som ingenting eller säger ni ifrån?

Hade med tre barn till tandläkaren idag och jag var helt gråtfärdig till slut. Det skreks och bråkades och ja... Var allmänt hysteriskt.

Under hela tiden satt en man i 70-80 årsåldern och råglodde, såg ut som han skulle explodera. Efter typ en kvart av argt stirrande tog han sin jacka och drog. Han sket helt sonika i sin tid.

Helt paff av en sån överreaktion, men men!

Har ni några liknande erfarenheter?

• Svar på tråden Arga blickar
  • Anonym (Vm)
    Anonym (Trött mamma) skrev 2018-11-15 19:47:00 följande:

Hur kunde jag veta att det skulle bli så innan? Hade vi avbokat på plats hade vi fått betala för tiden.

Jag har inte gjort något fel här, jag gjorde så gott jag kunde.

Har dina barn aldrig agerat så innan?

Är er ekonomi så dålig?
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Vm) skrev 2018-11-15 19:53:26 följande:

Har dina barn aldrig agerat så innan?

Är er ekonomi så dålig?

Klart de har, men inte alltid.

Vad har vår ekonomi med saken att göra? Vi var ju där och det var snart deras tur, så varför ska vi betala för att boka om?
  • Anonym (Vm)
    Anonym (Trött mamma) skrev 2018-11-15 19:57:14 följande:

Klart de har, men inte alltid.

Vad har vår ekonomi med saken att göra? Vi var ju där och det var snart deras tur, så varför ska vi betala för att boka om?

Då skulle du ha reflekterat över möjligheten.

Nu gjorde du inte det och varken du eller barnen klarade av situationen. Då bör det vara ointressant huruvida du behövde betala eller inte för en ombokning, om ni inte är EXTREMT pressade ekonomiskt.
  • Anonym (Ermi)
    Anonym (Tandläkarskräck) skrev 2018-11-15 18:34:08 följande:

Så du tycker att det är viktigare att två ungar får bråka och slåss i väntrummet än att en äldre man får besöka sin tandläkare?

Är det så man ska tolka din kommentar?

Jag har en förälder i den åldern och ditt resonemang gör att jag faktiskt är glad att jag inte vet vem du är, samt att du inte är i samma rum som jag.

Fast problemet var väl inte att barnen bar hem mannen? Han kunde ju bara inte hantera sina känslor och sitt agerande - som ett barn alltså, fast det inte var han som var barn.
  • Anonym (Tandläkarskräck)
    jrockyracoon skrev 2018-11-15 19:18:12 följande:
    Skriv en tråd TS om vad vi ska göra åt surgubbar som blänger på mammor som försöker göra sitt bästa i en krisartad situation?

Eller vad vi ska göra åt surgubbar och surtanter som spammar trådar med deras barnförakt och brist på förståelse och medkänsla. Och framförallt dåligt minne, för de har själva varit små barn med dålig självreglering.
    Skriv en tråd själv om du är så intresserad.

Min förälder är närmare 90 år, tycker du inte att så gamla människor ska respekteras och tas hänsyn till?
    Man behöver inte förakta barn för att inte orka med bråkiga ungar.
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Vm) skrev 2018-11-15 20:03:09 följande:

Då skulle du ha reflekterat över möjligheten.

Nu gjorde du inte det och varken du eller barnen klarade av situationen. Då bör det vara ointressant huruvida du behövde betala eller inte för en ombokning, om ni inte är EXTREMT pressade ekonomiskt.

Varför skulle vi gå? Barn är en del av samhället lika mycket som alla andra. Ibland blir det tyvärr högljutt och så är det bara.

Jag klarade av situationen med de möjligheter jag hade, hade vi gått hade jag inte klarat det.
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Tandläkarskräck) skrev 2018-11-15 20:03:53 följande:

Skriv en tråd själv om du är så intresserad.

Min förälder är närmare 90 år, tycker du inte att så gamla människor ska respekteras och tas hänsyn till?

Man behöver inte förakta barn för att inte orka med bråkiga ungar.

Och barn ska inte respekteras och tas hänsyn till?
  • Anonym (Tandläkarskräck)
    Anonym (Trött mamma) skrev 2018-11-15 20:07:55 följande:
    Och barn ska inte respekteras och tas hänsyn till?
    Nej, inte i den situation du berättade om i ts.
    Gamla människor behöver prioriteras i det fallet.

Fast jag kan tycka att personalen kunde erbjudit den gamle mannen att vänta innanför på sin tur.
  • Anonym (Vm)
    Anonym (Trött mamma) skrev 2018-11-15 20:06:38 följande:

Varför skulle vi gå? Barn är en del av samhället lika mycket som alla andra. Ibland blir det tyvärr högljutt och så är det bara.

Jag klarade av situationen med de möjligheter jag hade, hade vi gått hade jag inte klarat det.

Nej, det faktum att du skapat en tråd på familjeliv där du beklagar dig över arga blickar är bevis på att du inte kunde hantera situationen.

Att kunna tänka om och hitta andra strategier såsom ex.att boka om tiden är ett alldeles utmärkt sätt att visa att man klarar situationen.
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Tandläkarskräck) skrev 2018-11-15 20:15:47 följande:

Nej, inte i den situation du berättade om i ts.

Gamla människor behöver prioriteras i det fallet.

Fast jag kan tycka att personalen kunde erbjudit den gamle mannen att vänta innanför på sin tur.

Så barns svårigheter är sekundära?

Innanför vadå? Fanns inget ?innanför? om man inte gick in i själva undersökningsrummet.
Svar på tråden Arga blickar