• Anonym (Trött mamma)

Arga blickar

Jag kan väl inte vara den enda som råkar ut för det? Oftast är det äldre män här.

Vad gör ni? Låtsas ni som ingenting eller säger ni ifrån?

Hade med tre barn till tandläkaren idag och jag var helt gråtfärdig till slut. Det skreks och bråkades och ja... Var allmänt hysteriskt.

Under hela tiden satt en man i 70-80 årsåldern och råglodde, såg ut som han skulle explodera. Efter typ en kvart av argt stirrande tog han sin jacka och drog. Han sket helt sonika i sin tid.

Helt paff av en sån överreaktion, men men!

Har ni några liknande erfarenheter?

• Svar på tråden Arga blickar
  • Anonym (lilla lilla gumman)
    Shakinah skrev 2018-11-15 17:55:06 följande:

Nu har jag inga barn, men jag bara måste få säga att barnen ska få ha roligt och leka hur mycket de vill.  För sedan växer de upp och då blir det mindre lek och mer allvar.  

Göbben gjorde rätt.  Han gick hem, där han kan hålla sig i fortsättningen.  Låt barnen få leka och ha kul.   

Fast nu verkar det inte handla om lek. Ts beskriver situationen som "allmänt hysterisk".
    Anonym (Trött mamma) skrev 2018-11-15 17:57:36 följande:

Det var alltså inget bus och ?härjande?, de var ledsna. Minsta slåss när hen är arg/ledsen och triggade mellanbarnet som slog tillbaka och så fortsatte det. Varken ätbart eller annat fungerade, inte ens telefonen som brukar vara ett säkert kort dög.

Pappan finns med i bilden, men han jobbade så jag hade inget annat val än att ta med allihopa, dessutom var det de som bråkade som hade tiden.

Om jag inte minns helt fel har man rätt att vara hemma med ett barn om den andra föräldern har ett läkar-/tandläkarbesök med ett annat barn. Så var det i alla fall när mina var små men det kanske har ändrats.

• Anonym (Trött mamma)
    Anonym (lilla lilla gumman) skrev 2018-11-15 18:08:37 följande:

Fast nu verkar det inte handla om lek. Ts beskriver situationen som "allmänt hysterisk".Om jag inte minns helt fel har man rätt att vara hemma med ett barn om den andra föräldern har ett läkar-/tandläkarbesök med ett annat barn. Så var det i alla fall när mina var små men det kanske har ändrats.

Det är möjligt, men han kunde oavsett inte missa jobbet den dagen.
  • Anonym (Detärså!)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-11-13 18:16:29 följande:

Dålig förälder som inte har pli på sina barn!

Ja , typiska svennar!
  • Anonym (Tandläkarskräck)
    Shakinah skrev 2018-11-15 17:55:06 följande:

Nu har jag inga barn, men jag bara måste få säga att barnen ska få ha roligt och leka hur mycket de vill.  För sedan växer de upp och då blir det mindre lek och mer allvar.  

Göbben gjorde rätt.  Han gick hem, där han kan hålla sig i fortsättningen.  Låt barnen få leka och ha kul.   

Så du tycker att det är viktigare att två ungar får bråka och slåss i väntrummet än att en äldre man får besöka sin tandläkare?
    Är det så man ska tolka din kommentar?

Jag har en förälder i den åldern och ditt resonemang gör att jag faktiskt är glad att jag inte vet vem du är, samt att du inte är i samma rum som jag.
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Tandläkarskräck) skrev 2018-11-15 18:34:08 följande:

Så du tycker att det är viktigare att två ungar får bråka och slåss i väntrummet än att en äldre man får besöka sin tandläkare?

Är det så man ska tolka din kommentar?

Jag har en förälder i den åldern och ditt resonemang gör att jag faktiskt är glad att jag inte vet vem du är, samt att du inte är i samma rum som jag.

Tyvärr så är det ju så att man inte kan kontrollera precis varenda detalj, så var och en får göra sitt bästa för att få vardagen att fungera.

Att sitta och råstirra och se förbannad ut på en förtvivlad mamma gör ingenting bättre.
  • Anonym (Tandläkarskräck)
    Anonym (Trött mamma) skrev 2018-11-15 18:39:51 följande:
    Tyvärr så är det ju så att man inte kan kontrollera precis varenda detalj, så var och en får göra sitt bästa för att få vardagen att fungera.

Att sitta och råstirra och se förbannad ut på en förtvivlad mamma gör ingenting bättre.
    Min förälder hade inte stirrat eller sett arg ut.
    Hen hade troligen gråtit innan hen gett upp och ringt och bett mig komma och köra hem hen igen.

Fast jag hade då bett personalen om det jag skrev ovan, gällande mig själv.

Förstår du inte hur jobbigt bråkiga ungar kan upplevas av gamla, trötta människor?
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Tandläkarskräck) skrev 2018-11-15 19:07:59 följande:

Hen hade troligen gråtit innan hen gett upp och ringt och bett mig komma och köra hem hen igen.

Förstår du inte hur jobbigt bråkiga ungar kan upplevas av gamla, trötta människor?

Det gör jag, annars hade jag gett upp och låtit dem hållas.

Jag har aspergers och är extremt stresskänslig, så jag vet mycket väl hur det är, men det fanns inget att välja på. Utanför gick inte att vara.
  • jrockyracoon
    Anonym (Tandläkarskräck) skrev 2018-11-15 19:07:59 följande:

Skriv en tråd TS om vad vi ska göra åt surgubbar som blänger på mammor som försöker göra sitt bästa i en krisartad situation?

Eller vad vi ska göra åt surgubbar och surtanter som spammar trådar med deras barnförakt och brist på förståelse och medkänsla. Och framförallt dåligt minne, för de har själva varit små barn med dålig självreglering.
  • Anonym (Vm)
    Anonym (Trött mamma) skrev 2018-11-15 18:16:11 följande:

Det är möjligt, men han kunde oavsett inte missa jobbet den dagen.

Då skulle du bokat om tandläkartiden.
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Vm) skrev 2018-11-15 19:37:16 följande:

Då skulle du bokat om tandläkartiden.

Hur kunde jag veta att det skulle bli så innan? Hade vi avbokat på plats hade vi fått betala för tiden.

Jag har inte gjort något fel här, jag gjorde så gott jag kunde.
Svar på tråden Arga blickar