• Anonym (Trött mamma)

Arga blickar

Jag kan väl inte vara den enda som råkar ut för det? Oftast är det äldre män här.

Vad gör ni? Låtsas ni som ingenting eller säger ni ifrån?

Hade med tre barn till tandläkaren idag och jag var helt gråtfärdig till slut. Det skreks och bråkades och ja... Var allmänt hysteriskt.

Under hela tiden satt en man i 70-80 årsåldern och råglodde, såg ut som han skulle explodera. Efter typ en kvart av argt stirrande tog han sin jacka och drog. Han sket helt sonika i sin tid.

Helt paff av en sån överreaktion, men men!

Har ni några liknande erfarenheter?

• Svar på tråden Arga blickar
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Vm) skrev 2018-11-15 20:16:38 följande:

Nej, det faktum att du skapat en tråd på familjeliv där du beklagar dig över arga blickar är bevis på att du inte kunde hantera situationen.

Att kunna tänka om och hitta andra strategier såsom ex.att boka om tiden är ett alldeles utmärkt sätt att visa att man klarar situationen.

Det enda det är bevis på är hur oförstående folk kan vara.
  • Anonym (Vm)
    Anonym (Trött mamma) skrev 2018-11-15 20:20:24 följande:

Det enda det är bevis på är hur oförstående folk kan vara.

DU är oförstående.

I annat fall hade du förstått att du skulle bokat om tiden.
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Vm) skrev 2018-11-15 20:23:36 följande:

DU är oförstående.

Hur i allsindar skulle jag ha förutsett att någon skulle storma iväg på grund av det? Jag hade fullt upp med att försöka lugna mina barn den korta stund vi hade att vänta.
  • tankfull
    EdaEda skrev 2018-11-15 07:59:56 följande:

Vet du Ts. I Sverige får man inte höras eller synas. I Sverige får man vara kränkt eller bli irriterad för allting.

Jag har lärt mig att man mår så mycket bättre av att bara fullkomligt skita i vad främlingar ute på stan/affär/tandläkare etc anser. De har inte gått i dina skor. Här på familjeliv ska alla dock leka så jäkla "duktiga". Gör du, gör så. "Jag gjorde, jag hade".

Våra barn är olika, liksom vi. Vi klarar och hanterar allting olika. Trångsynta små besserwissrar har helt enkelt inte förmågan att tänka eller se utanför sin egen lilla världsbild.

Klart att barnen triggar varandra och det kommer bli folk av de också :)

Värre är, vuxna som inte kan bete sig men har krav på att barn ska. (Någon här i tråden som blir irriterad för att du inte gör som henne, herregud vilket rikspucko. Eller den gamla gubben hos tandläkaren)

Sluta må dåligt för andra!!!! Det gynnar dig inte alls.

Du själv är tveklöst den otrevligaste i tråden och verkar inte ha ett uns förståelse för någon annan, så det blir bara komiskt när du pratar om att gå i andras skor. Föräldraskapet och livet i stort är kämpigt för ALLA, men en del tycks tro att de har det så mycket tuffare än alla andra. De lugna barnen har också varit trötta och griniga och trotsiga, men deras föräldrar har kanske varit bra på att hitta strategier istället för ursäkter. Sverige har blivit ett land där människor är mindre artiga, trevliga och hänsynsfulla mot varandra och det är synd att det ska vara så.
  • Anonym (Trött mamma)
    tankfull skrev 2018-11-15 20:27:31 följande:

Du själv är tveklöst den otrevligaste i tråden och verkar inte ha ett uns förståelse för någon annan, så det blir bara komiskt när du pratar om att gå i andras skor. Föräldraskapet och livet i stort är kämpigt för ALLA, men en del tycks tro att de har det så mycket tuffare än alla andra. De lugna barnen har också varit trötta och griniga och trotsiga, men deras föräldrar har kanske varit bra på att hitta strategier istället för ursäkter. Sverige har blivit ett land där människor är mindre artiga, trevliga och hänsynsfulla mot varandra och det är synd att det ska vara så.

Strategier har jag många med de här barnen, men där och då fungerade ingenting.
  • Anonym (Tandläkarskräck)
    Anonym (Trött mamma) skrev 2018-11-15 20:19:34 följande:
    Så barns svårigheter är sekundära?

Innanför vadå? Fanns inget ?innanför? om man inte gick in i själva undersökningsrummet.
    Nej, jag ger upp.
    Fortsätt att var egoistisk och låt gamla människor lida pga av dina ouppfostrade ungar.

Tack för mig.
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Tandläkarskräck) skrev 2018-11-15 20:29:52 följande:

Nej, jag ger upp.

Fortsätt att var egoistisk och låt gamla människor lida pga av dina ouppfostrade ungar.

Tack för mig.

Ouppfostrade är det sista de är. Kan man inget om deras svårigheter ska man inte uttala sig heller.
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (Tandläkarskräck) skrev 2018-11-15 19:07:59 följande:

Min förälder hade inte stirrat eller sett arg ut.

Hen hade troligen gråtit innan hen gett upp och ringt och bett mig komma och köra hem hen igen.

Fast jag hade då bett personalen om det jag skrev ovan, gällande mig själv.

Förstår du inte hur jobbigt bråkiga ungar kan upplevas av gamla, trötta människor?

Förlåt, men varför i hela fridens namn skulle din förälder gråta över att barn som denne inte känner, bråkar och låter en stund innan tandläkare besök?

Nu är det ju så att samhället kretsar inte kring gamla människor och din förälders tandläkartid är knappast viktigare än barnens - som dessutom är framtiden.

Låter som din familj är allmänt ängsliga och rädda av sig. En egenskap ni får träna er på som ni tycker om barnen.

Nej förlåt. Har sjukt svårt för bittra människor som bara ska irritera sig över precis allting.

Som jag skrev tidigare. Jag har nog aldrig träffat en allmänt slö förälder som låter barnen göra vad de vill. Om man mot förmodan stöter på en sådan så har den föräldern garanterat kämpat länge men nu gett upp.

Tror alla skulle må lite bättre av att inte vara så dömande. Men svenskar verkar konstant ha något uppkört i arslet.
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (Vm) skrev 2018-11-15 20:23:36 följande:

DU är oförstående.

Är väl såklart den gamla som ska omboka sin tid isåfall då det är denne som inte klarar av folk och lär dessutom ha mer tid över än en barnfamilj.
  • tankfull
    Anonym (Herregud) skrev 2018-11-15 21:32:31 följande:
    Förlåt, men varför i hela fridens namn skulle din förälder gråta över att barn som denne inte känner, bråkar och låter en stund innan tandläkare besök?

Nu är det ju så att samhället kretsar inte kring gamla människor och din förälders tandläkartid är knappast viktigare än barnens - som dessutom är framtiden.

Låter som din familj är allmänt ängsliga och rädda av sig. En egenskap ni får träna er på som ni tycker om barnen.

Nej förlåt. Har sjukt svårt för bittra människor som bara ska irritera sig över precis allting.

Som jag skrev tidigare. Jag har nog aldrig träffat en allmänt slö förälder som låter barnen göra vad de vill. Om man mot förmodan stöter på en sådan så har den föräldern garanterat kämpat länge men nu gett upp.

Tror alla skulle må lite bättre av att inte vara så dömande. Men svenskar verkar konstant ha något uppkört i arslet.
    "Tror alla skulle må lite bättre av att inte vara så dömande. Men svenskar verkar konstant ha något uppkört i arslet". Vad är fel med det här uttalandet? Ingen idé? Nej, trodde inte det heller. Men tur att svenskar är så präktiga att de bryr sig om resten av världen och öppnar dörrarna till Sverige för tusentals och åter tusentals flyktingar.
Svar på tråden Arga blickar