Anonym (Tandläkarskräck) skrev 2018-11-15 19:07:59 följande:
Min förälder hade inte stirrat eller sett arg ut.
Hen hade troligen gråtit innan hen gett upp och ringt och bett mig komma och köra hem hen igen.
Fast jag hade då bett personalen om det jag skrev ovan, gällande mig själv.
Förstår du inte hur jobbigt bråkiga ungar kan upplevas av gamla, trötta människor?
Förlåt, men varför i hela fridens namn skulle din förälder gråta över att barn som denne inte känner, bråkar och låter en stund innan tandläkare besök?
Nu är det ju så att samhället kretsar inte kring gamla människor och din förälders tandläkartid är knappast viktigare än barnens - som dessutom är framtiden.
Låter som din familj är allmänt ängsliga och rädda av sig. En egenskap ni får träna er på som ni tycker om barnen.
Nej förlåt. Har sjukt svårt för bittra människor som bara ska irritera sig över precis allting.
Som jag skrev tidigare. Jag har nog aldrig träffat en allmänt slö förälder som låter barnen göra vad de vill. Om man mot förmodan stöter på en sådan så har den föräldern garanterat kämpat länge men nu gett upp.
Tror alla skulle må lite bättre av att inte vara så dömande. Men svenskar verkar konstant ha något uppkört i arslet.