Anonym (Herregud) skrev 2018-11-15 22:03:54 följande:
Du tolkar in väldigt mkt i det jag skriver. Jag har aldrig sagt att man inte ska ta hänsyn. Däremot är det en enorm överdrift att sticka ifrån tandläkaren för att man inte klarar av barn och ljud. Man får såklart göra detta om man vill det men behöver man vara tjurig för det? Mamman gjorde ju så gott hon kunde.
Alla som skriver är dessutom dömande och antar att det är en slö förälder som låter barnen göra vad tusan de vill. Det är det som stör mig.
Jag bryr mig inte om hur mkt folk ger utan hur de är och agerar. Där är tyvärr vi svenskar ganska skitnödiga.
Men du vet ju ingenting om mannen som inte orkade vara kvar hos tandläkaren, om han hade tinnitus eller migrän eller vad det var som gjorde att han inte orkade med den hysteriska situationen (mammans egna ord). Nej, jag har till exempel inte sagt att mamman inte gjorde vad hon kunde men jag har påpekat att det
finns föräldrar som är dåliga på att uppfostra barn och då kan man inte skylla bara på att barn ska få vara barn och det måste omgivningen bara tåla. Jag håller inte med om din bild av svenskar och hur du tycker att alla svenskar är "skitnödiga" och andra fina uttryck. Det är inget jag tolkar in utan klart och tydligt vad du säger, och det är dömande och stör mig. Men nu tänker jag inte argumentera mer med dig utan gå vidare.