• EdaEda

Arga blickar

Vet du Ts. I Sverige får man inte höras eller synas. I Sverige får man vara kränkt eller bli irriterad för allting.

Jag har lärt mig att man mår så mycket bättre av att bara fullkomligt skita i vad främlingar ute på stan/affär/tandläkare etc anser. De har inte gått i dina skor. Här på familjeliv ska alla dock leka så jäkla "duktiga". Gör du, gör så. "Jag gjorde, jag hade".

Våra barn är olika, liksom vi. Vi klarar och hanterar allting olika. Trångsynta små besserwissrar har helt enkelt inte förmågan att tänka eller se utanför sin egen lilla världsbild.

Klart att barnen triggar varandra och det kommer bli folk av de också :)

Värre är, vuxna som inte kan bete sig men har krav på att barn ska. (Någon här i tråden som blir irriterad för att du inte gör som henne, herregud vilket rikspucko. Eller den gamla gubben hos tandläkaren)

Sluta må dåligt för andra!!!! Det gynnar dig inte alls.

• EdaEda
    Olivian424 skrev 2018-11-15 02:13:22 följande:

Helt rätt. Underbart att höra att det finns några kvar som tar sitt föräldraansvar. Blir så jävla less på slöa föräldrar som bara låter barnen gå loss och förpesta tillvaron för alla andra utan minsta hänsyn till omgivningen.

DU har valt att skaffa barn - DITT ansvar att hantera dem.

Spyr på sådana som dig. Du ser vad? 5 minuter av dessa personers liv men hinner döma hela deras tillvaro och kalla de för slöa föräldrar? Så duktig du är.

Ingen som tycker det. Du skämmer bara ut dig.

Hellre jobbiga barn än vuxna som resonerar såhär.
  • EdaEda

Helt rätt. Underbart att höra att det finns några kvar som tar sitt föräldraansvar. Blir så jävla less på slöa föräldrar som bara låter barnen gå loss och förpesta tillvaron för alla andra utan minsta hänsyn till omgivningen.

Spyr på sådana som dig. Du ser vad? 5 minuter av dessa personers liv men hinner döma hela deras tillvaro och kalla de för slöa föräldrar? Så duktig du är.

• EdaEda

• EdaEda
    Olivian424 skrev 2018-11-15 11:49:04 följande:

Bestäm dig nu...

Med detta citat har du dessutom blottat dig själv som en av föräldraslöisarna. Skärp dig!

Knappast.

Vuxna besitter dock många färdigheter barn inte hunnit utveckla. Därför är det pinsamt med vuxna som klagar på barn när de uppenbart själva saknar samma färdigheter som barnen.
  • EdaEda
    tankfull skrev 2018-11-15 20:27:31 följande:

Du själv är tveklöst den otrevligaste i tråden och verkar inte ha ett uns förståelse för någon annan, så det blir bara komiskt när du pratar om att gå i andras skor. Föräldraskapet och livet i stort är kämpigt för ALLA, men en del tycks tro att de har det så mycket tuffare än alla andra. De lugna barnen har också varit trötta och griniga och trotsiga, men deras föräldrar har kanske varit bra på att hitta strategier istället för ursäkter. Sverige har blivit ett land där människor är mindre artiga, trevliga och hänsynsfulla mot varandra och det är synd att det ska vara så.

Jag är inte ett dugg otrevlig. Jag har förståelse för barnfamiljen. Därför har jag också skrivit som jag gjort. Eftersom att alla barn och vuxna är olika så kan man tyvärr inte jämförs varken barn eller vuxna. Om ditt barn blir si när hen är ledsen så blir ts barn så.

Självklart har alla föräldrar dessutom olika förutsättningar och ta beskriver ju sina. En kvinna med flera barn, är mannen inte kunde ta ledigt och hon själv dessutom har en funktionsnedsättning. Skillnad mot en familj där kvinnan inte har en funktionsnedsättning och där man bara har med sig ett barn till tandläkaren för att mannen är hemma med det andra.
  • EdaEda
    tankfull skrev 2018-11-15 21:49:33 följande:

Jo, du är otrevlig. Och dessutom dömande. 

Ja till skillnad från dig :)
  • EdaEda
    tankfull skrev 2018-11-15 22:00:04 följande:

Ja, precis. Jag har inte uttryckt mig på det sättet du gör.

tankfull skrev 2018-11-15 22:00:04 följande:

Ja, precis. Jag har inte uttryckt mig på det sättet du gör.

Jag vet inte vad i mitt inlägg du tycker var så otrevligt? Men har läst igenom alla dina nu och jag tvivlar starkt på att du är lärare. Ditt sätt är rätt sätt och alla andras fel. Du dömde ut TS direkt och antog att hon inte hade gjort som du gjorde med ditt barn. Du är verkligen inte en trevlig person och jag hoppas inte du är lärare till mina barn.

En lärare borde dessutom veta hur svåra barn kan vara trots att föräldrar gör ALLT. Du kan således inte jämföra ditt barn med andras barn. Vilket jag skrev i mitt inlägg - att ingen är den andra lik. Men jag anser absolut att hänsyn ska gå åt båda håll. Medan många andra här tycker att det ska gå mot den äldre mannen.
Svar på tråden Arga blickar