• Anonym (Vm)

Arga blickar

Anonym (Trött mamma) skrev 2018-11-15 18:16:11 följande:

Det är möjligt, men han kunde oavsett inte missa jobbet den dagen.

Då skulle du bokat om tandläkartiden.
  • Anonym (Vm)
    Anonym (Trött mamma) skrev 2018-11-15 19:47:00 följande:

Hur kunde jag veta att det skulle bli så innan? Hade vi avbokat på plats hade vi fått betala för tiden.

Jag har inte gjort något fel här, jag gjorde så gott jag kunde.

Har dina barn aldrig agerat så innan?

Är er ekonomi så dålig?
  • Anonym (Vm)
    Anonym (Trött mamma) skrev 2018-11-15 19:57:14 följande:

Klart de har, men inte alltid.

Vad har vår ekonomi med saken att göra? Vi var ju där och det var snart deras tur, så varför ska vi betala för att boka om?

Då skulle du ha reflekterat över möjligheten.

Nu gjorde du inte det och varken du eller barnen klarade av situationen. Då bör det vara ointressant huruvida du behövde betala eller inte för en ombokning, om ni inte är EXTREMT pressade ekonomiskt.
  • Anonym (Vm)
    Anonym (Trött mamma) skrev 2018-11-15 20:06:38 följande:

Varför skulle vi gå? Barn är en del av samhället lika mycket som alla andra. Ibland blir det tyvärr högljutt och så är det bara.

Jag klarade av situationen med de möjligheter jag hade, hade vi gått hade jag inte klarat det.

Nej, det faktum att du skapat en tråd på familjeliv där du beklagar dig över arga blickar är bevis på att du inte kunde hantera situationen.

Att kunna tänka om och hitta andra strategier såsom ex.att boka om tiden är ett alldeles utmärkt sätt att visa att man klarar situationen.
  • Anonym (Vm)
    Anonym (Trött mamma) skrev 2018-11-15 20:20:24 följande:

Det enda det är bevis på är hur oförstående folk kan vara.

DU är oförstående.

I annat fall hade du förstått att du skulle bokat om tiden.
  • Anonym (Vm)
    Anonym (Trött mamma) skrev 2018-11-15 20:27:29 följande:

Hur i allsindar skulle jag ha förutsett att någon skulle storma iväg på grund av det? Jag hade fullt upp med att försöka lugna mina barn den korta stund vi hade att vänta.

Du skulle bokat om tiden där och då, när du inte kunde lugna dem. I framtiden får du låta bli att boka in tider när pappan inte kan täcka upp.
  • Anonym (Vm)
    jrockyracoon skrev 2018-11-15 23:56:30 följande:
    Du har intagit ett fullständigt orimligt förhållningssätt till detta.

Det är inte rimligt att man ska behöva omboka en tid, för att inte ev. stöta sig med surgubbar och surtanter.

Det finns flera orsaker till att ditt resonemang är orimligt. Nedan uppger jag några:
    1. Det skulle bli ekonomiskt olönsamt om alla föräldrar tillämpade detta. Ombokningar med kort varsel är inte samhällseffektiva, och om många gjorde det skulle vi slösa med skattemedel p.g.a. surisar och det vore bara dumt.

2. Det kan bli lika stökigt nästa gång, och ska man boka om då också? Orimligt.

3. Småbarnsföräldrar har tillräckligt tufft, utan att behöva springa omkring och passa upp för surtanter och surgubbar. Bättre att surgubben skärper till sig, och kommer ut ur sin bubbla.

4. Barn har rätt att befinna sig på offentliga platser, och särskild hänsyn behöver tas till deras speciella behov. Utan barn, ingen framtid för människornas fortlevnad. Barn som är utagerande behöver träffa andra vuxna utifrån som hjälper till att visa dem hur man uppför sig. Ibland kan det göra underverk med någon utifrån som säger till på rätt sätt.

Jag gissar att du själv någon gång i livet har hamnat i en situation då du tvingats förlita dig på andras välvilja. Kanske har du blivit tvungen att få hjälp med en strejkande motor, eller att du inte haft pengar på ditt kort i matkön och andra har blivit tvungna att vänta medan du hastigt försökt överföra pengar till kontot. Tänk om fler kunde inse att vi vinner på att visa empati för andra som har en dålig dag, och inte ständigt tänker på oss själva. Vi får ett bättre samhälle när vi visar förståelse för andra och deras situation.
    Ts skulle ombokat tiden för att Ts inte kunde hantera situationen.
Svar på tråden Arga blickar