stjärnasomärdin skrev 2019-04-07 08:35:08 följande:
Dels är det väl väldigt individuellt men sen styrs det väl också av årstid, aktivitet och så? Typ kontorsjobb är ju benen rakt ner hela tiden? Benen i kors? Saltbalans i kroppen? Hur tung man blir borde kunna spela in eftersom det blir tybgrengre för kroppen att pumpa runt? De som får havandeskapsförgiftning brukar väl oftast dra på sig mkt också, vet dock inte vad som ger vad? Haha bara spånar! Finns säkert något vetenskapligt på Google?! Lyckats undgå att dra på mig "permanent" vatten båda graviditeterna. Dock har jag alltid en högre vid lörd, sön, mån, tis än ons, tors, fre och det kan skilja ganska mycket. Fre, lör äter jag en massa skit (läs godis och chips). Det binder ju en del i kroppen gissar jag, är sen borta tis/ons viktmässigt och syns inte utanpå.
Med tanke på det du skriver borde jag verkligen vara en god kandidat för vattensamling - stillasittande pga foglossning, frossar i godis och hade kontorsjobb... förra gången födde jag i mars, så årstiden är ju typ densamma. Men vattnet håller sig borta. Enda förklaringen (kanske ett tips?) jag kan komma på är att en av mina cravings varit bubbelvatten och jag har druckit oändliga mängder dagligen hela graviditeten. Vatten ska tydligen fördriva vatten.,.