Mimipig skrev 2019-04-26 01:29:49 följande:
I måndags kom vår dotter som en påskraket. Vattnet gick hemma, 16.45. Det knäppte till i magen, jag fattade ingenting, det hördes inte, utan klämdes mer som en knäpp, gjorde lite ont faktiskt och 30 sekunder senare började det flöda. Då hade jag haft regelbundna värkar sen kvällen innan, men svaga. De tilltog efter vattenavgången och vid 20 checkade vi in på förlossning. Jag tänkte att vi hade gott om tid, min flera förlossning var ju så lugn, men plötsligt pang kom krystvärkar och från första tills hon var ute var det tre minuter. Skräckslagna minuter, för min del. Hann inte få eda och kände mig överkörd inifrån. Men allt gick ju fint egentligen och my god vad gosigt det är med en nyföding! Jag hade glömt att det är SÅ mysiga. Amningen är däremot så smärtsam att jagandet ger upp den naturella helamningen och slår på bröstpumpen och plockar fram flaskan. Som med brorsan. Fast jag vill ju klara detta! Hur går amningen för er?
Grattis!!
Mina stackars tuttar är helt såriga! Ska åka till amningshjälpen imorgon och be dom kolla hennes grepp etc.
Minns att bröstvårtorna blödde förra gången också ett par dagar innan vi fick ordning på det.
Men fy f*n vad det gör ONT!!