• stjärnasomärdin

BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se

Hej!

Så tråkigt att tillhöra en BF-grupp där merparten hänger i FB-grupp, som startats utifrån tråden, när man själv inte har FB men ändå tycker det vore kul att vara några som följs åt! Så, vem har BF i April 2019 och vill hänga kvar på Familjeliv?

• Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se
  • stjärnasomärdin
    Mimipig skrev 2019-04-01 11:39:25 följande:

Jag jobbade min sista dag i fredags. 37+0 idag. Sitter här nu måndag förmiddag och det känns så konstigt - och lyxigt. Planerar att stryka allt i linneskåpet, ånga gardinerna, sortera i skåpen och rensa ur garderoben. Men vad ska jag göra sen?

Åh!! Så, hur har de första lediga dagarna varit? :)
  • stjärnasomärdin
    Jahajaa skrev 2019-04-02 19:05:13 följande:

När jobbar du sista arbetspasset? Här är det en vecka kvar till BF och jag börjar bli sååååå otålig ;) haha! Jag tror dock, och räknar med att jag kommer gå över tiden så jag måste komma på något att sysselsätta mig med. Hade du några känningar innan första barnet kom och isf vad? Jag går här och letar tecken på att något skulle vara på gång ;)

Jobbar sista dagen på fredag, två veckor innan BF.

Inte en känning innan förlossningen startade med vattenavgång 15 dgr innan BF. Fem timmar senare var hon född. Det var en snopen upplevelse haha.
  • Jahajaa

Ojj! Det var en snabb förlossning! Förstår att du blev paff :) Då är det ju nästan bara att skynda dig ner på förlossningen så fort du känner något denna gången, för dom säger väl att andra brukar gå snabbare också? Fick du kraftiga värkar på en gång då?

stjärnasomärdin skrev 2019-04-02 19:50:12 följande:

Jobbar sista dagen på fredag, två veckor innan BF.

Inte en känning innan förlossningen startade med vattenavgång 15 dgr innan BF. Fem timmar senare var hon född. Det var en snopen upplevelse haha.

• Mimipig
    stjärnasomärdin skrev 2019-04-02 19:47:05 följande:

Åh!! Så, hur har de första lediga dagarna varit? :)

Mkt händelserika, har inte alls hunnit vila eller bli uttråkad. Fint väder också. Längtar efter en dag med dåligt väder så jag kan se på film i soffan en hel dag. Men hantverkarna är inte klara än heller, så det är ju inte så avslappnande hemma mär det springer gubbar kors och tvärs. Kan inte fatta att Bf är om mindre än tre v. Det går så fort...
  • Mimipig

Hur sover ni om nätterna? Jag sover så dåligt nu - vaknar hela tiden, ibland av halsbränna, kissnödig eller annan anledning, men ofta helt utan anledning. Och kan ligga vaken i timmar. Har någon testat Lergigan? Jag har fått det utskrivet men är rädd gör att bli dåsig och bakis dagen efter. Erfarenheter och tips? Jag minns inte att jag sov så här dåligt förra graviditeten.

• stjärnasomärdin
    Jahajaa skrev 2019-04-02 20:31:44 följande:

Ojj! Det var en snabb förlossning! Förstår att du blev paff :) Då är det ju nästan bara att skynda dig ner på förlossningen så fort du känner något denna gången, för dom säger väl att andra brukar gå snabbare också? Fick du kraftiga värkar på en gång då?

Skall åka in vid första värk är instruktionen! Värkarna började 2 timmar efter att vattnet gick och var direkt kraftiga och regelbundna. Men det betyder ju inte att den här förlossningen kommer vara likadan. Man har ju ingen aning liksom! Ska bli så spännande att se!
  • stjärnasomärdin
    Mimipig skrev 2019-04-03 03:40:38 följande:

Mkt händelserika, har inte alls hunnit vila eller bli uttråkad. Fint väder också. Längtar efter en dag med dåligt väder så jag kan se på film i soffan en hel dag. Men hantverkarna är inte klara än heller, så det är ju inte så avslappnande hemma mär det springer gubbar kors och tvärs. Kan inte fatta att Bf är om mindre än tre v. Det går så fort...

Hoppas de snart är klara och du får vila lite och ta det lugnt! :)
  • stjärnasomärdin
    Mimipig skrev 2019-04-03 03:44:06 följande:

Hur sover ni om nätterna? Jag sover så dåligt nu - vaknar hela tiden, ibland av halsbränna, kissnödig eller annan anledning, men ofta helt utan anledning. Och kan ligga vaken i timmar. Har någon testat Lergigan? Jag har fått det utskrivet men är rädd gör att bli dåsig och bakis dagen efter. Erfarenheter och tips? Jag minns inte att jag sov så här dåligt förra graviditeten.

Får ma effekt av dem durekt eller behöver man ta dem regelbundet för att få det? Du kanske kan prova och se hur de påverkar dig? För tänk om du kan få sova gott sista biten och annars går miste om det? :)
  • fixaochdona

Jag sover inte en blund utan en Lergigan! Tar dem kl 20 och somnar ca 22. Vid 6-tiden på morgonen vaknar jag utan att känna av dem.

• Fia 28

Omeprazol tar jag dagligen mot halsbränna, hade inte fått sova utan dem. När mina magnesium tabletter tog slut så hade jag tre hemska nätter innan jag fick köpt mera, så det går att testa ta såna (tas på kvällen). Men höggravida sover väl allmänt lite dåligt.
Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se