• stjärnasomärdin

BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se

Hej!

Så tråkigt att tillhöra en BF-grupp där merparten hänger i FB-grupp, som startats utifrån tråden, när man själv inte har FB men ändå tycker det vore kul att vara några som följs åt! Så, vem har BF i April 2019 och vill hänga kvar på Familjeliv?

• Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se
  • stjärnasomärdin
    Jahajaa skrev 2019-03-24 14:30:03 följande:

Jaa nu börjar det bli sååå spännande :D När var det du var beräknad? Jag har börjat få för högt blodtryck och lite protein i urinen så jag hoppas att det håller sig där nu och inte blir värre. Vill ju verkligen kunna njuta av dom sista veckorna och inte bara behöva vila :) Men nu är jag i vecka 37+3 så hon räknas ju iaf som fullgången om hon skulle vilja titta ut i förtid ;)

Kan det vara tecken på begynnande graviddiabetes eller vad kännetecknar det? Hoppas det håller sig stabilt och att ni fpr njuta sista tiden med bebis i magen! Gott ändå att veta att hon är färdigbakad ifall hon skulle komma/behöva komma tidigare.

Bf 20/3 så nästan fyra veckor kvar men mindre än två veckor tills storasyster bestämde sig för att kika ut!
  • Jahajaa

Det är början till havandeskapsförgiftning så går bara på lite extra kontroller nu,. Så jag hoppas det håller sig där :) Då finns det ju säkert (risk/chans) att även denna bestämmer sig för att titta ut tidigare :) Känner du att du vill ha tidigare eller hellre går tiden ut? Jag tycker det är så mycket man vill göra nu på slutet så känner att hon gärna får stanna till beräknat datum iaf ;)

stjärnasomärdin skrev 2019-03-24 22:47:39 följande:

Kan det vara tecken på begynnande graviddiabetes eller vad kännetecknar det? Hoppas det håller sig stabilt och att ni fpr njuta sista tiden med bebis i magen! Gott ändå att veta att hon är färdigbakad ifall hon skulle komma/behöva komma tidigare.

Bf 20/3 så nästan fyra veckor kvar men mindre än två veckor tills storasyster bestämde sig för att kika ut!

• jaktenpaflow
    fixaochdona skrev 2019-03-24 20:10:22 följande:

Samma här! Positionerna byts hela tiden.... Ska träffa läkare om 2 v och prata förlossning, igångsättning eller ej får vi se då.

Konstigt att tiden känns såååå långsamt nu när det är så nära!

Vilken v är du i nu? Jag Är i v 37 idag:) Träffar läkare som ska göra ultraljud på torsdag... vad hoppas du din läkare säger?

Ja jag vet tycket också det går långsamt men ändå så snabbt! Hinner lixom inte med! Börjar även känna av ryggen och svårt att hinna sköna positioner när jag ska sova... känns verkligen att man blir tyngre! Hur mår du?:)
  • ellie86
    stjärnasomärdin skrev 2019-03-24 22:47:39 följande:

Kan det vara tecken på begynnande graviddiabetes eller vad kännetecknar det?

Hoppar in här lite, man får inte särskilt mycket symptom av graviddiabetes mer än högt blodsocker :) Man märker egentligen inte av det mer än via prover. Är väl kanske samma med tecken på havandeskapsförgiftning vilket är varför man tar prover vid varje besök. Känns ju väldigt skönt att de håller koll på en! Och visst är det tryggt att bebis är färdigbakad om det skulle behövas
  • Lilyje

Ni som är i vecka 35+, lämnar ni blodprov och urin vid varje besök? Eller vad gör dom för prover? Hur ofta går ni till bm?

Jag går varje vecka nu, men det enda dom gör är att ta blodtryck, mäta sf mått och lyssna på bebisens hjärta.

Nästa besök ska dom göra hemogram och strep prov, men jag tycker ju dom borde kolla protein i urinet också.

M 2010 | B 2017 | A 2019
  • stjärnasomärdin
    Lilyje skrev 2019-03-25 18:40:34 följande:

Ni som är i vecka 35+, lämnar ni blodprov och urin vid varje besök? Eller vad gör dom för prover? Hur ofta går ni till bm?

Jag går varje vecka nu, men det enda dom gör är att ta blodtryck, mäta sf mått och lyssna på bebisens hjärta.

Nästa besök ska dom göra hemogram och strep prov, men jag tycker ju dom borde kolla protein i urinet också.

Har inte lämnat urin sen proverna som var efter inskrivningen. Tog HB vecka 29 och immuniseringsprov vecka 34. Inga prover alls besöket vecka 36. Prover igen i besöket vecka 38 men vet inte vilka. Går varannan vecka från vecka 34 och graviditeten ut.
  • jaktenpaflow
    Lilyje skrev 2019-03-25 18:40:34 följande:

Jag går hos BM var tredje vecka och lämnar blodtryck och blodprov varannan gång. Annars bara SF mått och hjärtat på bebis.:) Har gått hos läkare och gjort ultraljud ca var tredje vecka också för att kolla moderkakans placering då den varit föreliggande. Hur gör dem strep prov? Jag skulle ocksp gärna lämna urinprov...
  • Lilyje
    jaktenpaflow skrev 2019-03-25 21:23:06 följande:

Jag går hos BM var tredje vecka och lämnar blodtryck och blodprov varannan gång. Annars bara SF mått och hjärtat på bebis.:) Har gått hos läkare och gjort ultraljud ca var tredje vecka också för att kolla moderkakans placering då den varit föreliggande. Hur gör dem strep prov? Jag skulle ocksp gärna lämna urinprov...

Som jag uppfattade det så är det en vanlig gyn undersökning där dom topsar vid livmodertappen.
    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Mimipig
    jaktenpaflow skrev 2019-03-24 15:39:01 följande:

Jag födde också där sist och var så nöjd! Hur gammal är din första? Jag kände precis som du att man gärna hamnar där man önskar med jag låg inne på både KS förlossning och på SÖS och all personal var verkligen underbar på båda ställena. Så jag könner mig ändå trygg och lugn att hamna där med! SÖS är ju dessvärre lite nedgånget men fint och nytt babyhotell har jag hört:)

Nej du har helt rätt, jag ska inte heller ropa hej än:)

Ja så skönt att kunna varva ner lite innan<3 Du har inga känningar? Har du mkt sammandragningar?

Sonen fyller fyra imorgon, stora killen! Han ser mkt fram emot att bli storebror, han tror att han kommer att bli så stor att han får köra bil och flytta hemifrån då. Han lär bli besviken...

Ja, jag har också hört gott om alla sjukhusen i Sthlm så det ska väl bli bra. Fast Huddinge har allt så deppiga lokaler. Södertälje lär vara tipptopp - en tröst om man blir deporterad ändå dit.

Jag får samma dragningar när jag går för mkt och nu verkar det verkligen som hon sjunkit ner med huvudet i kanalen - det är tomt vid revbenen och jättetryck nedåt. Kom inte än bara. Jag är inte redo...
  • Mimipig
    jaktenpaflow skrev 2019-03-24 15:39:01 följande:

Jag födde också där sist och var så nöjd! Hur gammal är din första? Jag kände precis som du att man gärna hamnar där man önskar med jag låg inne på både KS förlossning och på SÖS och all personal var verkligen underbar på båda ställena. Så jag könner mig ändå trygg och lugn att hamna där med! SÖS är ju dessvärre lite nedgånget men fint och nytt babyhotell har jag hört:)

Nej du har helt rätt, jag ska inte heller ropa hej än:)

Ja så skönt att kunna varva ner lite innan<3 Du har inga känningar? Har du mkt sammandragningar?

Sonen fyller fyra imorgon, stora killen! Han ser mkt fram emot att bli storebror, han tror att han kommer att bli så stor att han får köra bil och flytta hemifrån då. Han lär bli besviken...

Ja, jag har också hört gott om alla sjukhusen i Sthlm så det ska väl bli bra. Fast Huddinge har allt så deppiga lokaler. Södertälje lär vara tipptopp - en tröst om man blir deporterad ändå dit.

Jag får samma dragningar när jag går för mkt och nu verkar det verkligen som hon sjunkit ner med huvudet i kanalen - det är tomt vid revbenen och jättetryck nedåt. Kom inte än bara. Jag är inte redo...
Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se