jaktenpaflow skrev 2019-03-21 09:31:59 följande:
Vad skönt att hon vänt på sig! Hon kommer säkert stanna så:) Nej man känner sig inte direkt sugen på att föda i säte, hade en vän som gjorde det och det gick bra:) Men jag skulle välja snitt! Ja usch och fy för foglossning, att det kom så pass tidigt för dig! Är det så illa att du behöver kryckor eller rullstol? Jag har inte heller samlat på mig något vätska, otroligt skönt!! Tror inte det kommer heller nu när det är rätt nära för oss. Jag har inte förstått det än! Känner mig mer nervös inför denna FL än förra, man vet lixom vad man har att vänta sig haha:) Hur känner du?
Nej jag tänkte precis det när jag skickade iväg mitt inlägg om renoveringen, fy vad jobbigt att vara mitt i det haha men kommer bli så skönt när det ör klart! Lyxigt med tre platsbyggda garderober:) Vi bor också i Sthlm, ska föda på Danderyd:) Har du valt förlossning?
Jag har också valt Danderyd! Jag födde där sist och tyckte att det var bra, men jag är ödmjuk för att hamna någon annanstans också. Även om jag inser att det skulle kännas lite snopet nu när jag känner till mitt val men inte de andra.
Nä, inga kryckor eller rullstol tack och lov, jag går som en geisha och det funkar. Jag har knappt hunnit tänka på den här förlossningen eller att det ska flytta in en liten bäbis hos oss snart. Det har varit så mkt med övriga livet... vet knappt vilken vecka jag är i. Men jag jobbar bara halvtid nu och från 1 april ska jag vara hemma och då hoppas jag att jag hinner fixa, mysa och boa och komma i bäbystämning.
Av bilder att döma förra graviditeten verkar jag ha samlat vätska från nu ungefär, så jag tänker att det säkert kan dyka upp ändå... vågar inte ropa hej. Inte heller beträffande bristningar. Fick inga sist och har inte fått några än, men min kompis fick plötsligt en massa sista veckan med andra barnet, så även där - ta i trä.