• stjärnasomärdin

BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se

Hej!

Så tråkigt att tillhöra en BF-grupp där merparten hänger i FB-grupp, som startats utifrån tråden, när man själv inte har FB men ändå tycker det vore kul att vara några som följs åt! Så, vem har BF i April 2019 och vill hänga kvar på Familjeliv?

• Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se
  • fixaochdona

Ja absolut!

Jag har bf 30/4 :) Det är redan himla tungt tycker jag men rullar på.

Jahajaa skrev 2019-03-30 15:13:35 följande:

Tack ändå! Dom sa bara att jag absolut måste åka in direkt om jag får typ huvudvärk eller magont, så jag tänker att så länge man mår bra borde det också vara lungt med bebisen i magen :) Vecka 39 (38+2) så snart är det dags :) När har du BF? Hur går allt hittills?

• fixaochdona

Jag tycker det var väldigt bra rutiner kring själva ingreppet. Bra information snabb procedur osv. Många är ju på benen och som vanligt inom ett par dygn. Är snittet planerat har jag förstått att det är väldigt lugnt och fint. Jag hade dock svårt att komma igen efter, hade ont och var liksom sänkt. Tyckte det tog ca 2 månader innan jag funkade som vanligt. Snittet läkte bra men är fortfarande lite ömt.

Mitt snitt beslutades efter en misslyckad vändning pga säte. Värkarna kom igång och det blev lite bråttom.

jaktenpaflow skrev 2019-03-30 21:50:11 följande:

Hur har ditt snitt läkt? Vad tuckte du allmänt om snitt? Är livrädd för det... När får du reda på om du ska snittas eller ej?

• stjärnasomärdin
    Mimipig skrev 2019-03-30 23:28:55 följande:

hur länge planerar du att jobba? Jag har halvpackat väskan. Inse att jag sparat solkiga urtvättade amings-linnen och bh-ar - varför skulle jag vilja ha dem? Nä, det blir till att köpa nya och fräscha. Nån måtta får det vara...

Jobbar en vecka till, till 38+0. Hur var det för dig? Nästa vecka också?
  • Fia 28
    jaktenpaflow skrev 2019-03-30 21:50:11 följande:

Hur har ditt snitt läkt? Vad tuckte du allmänt om snitt? Är livrädd för det... När får du reda på om du ska snittas eller ej?

Jag kan också svara. Jag snittades akut förra gången då förlossningen stannade av pga infektion. Det var en stor lättnad att få ett avslut på en hemsk förlossning. Jag var uppe på benen dagen efter och några dagar till var jag i helt ok skick. Snittet läkte bra. Läkarna va superproffsiga så var inte det minsta nervös under snittet och skulle gärna välja det igen men de vill att jag försöker föda vanliga vägen.
  • stjärnasomärdin

I fredags gick jag hem från jobbet med en så stark känsla av att jag inte skulle komma tillbaka igen. Den känslan är nu utbytt mot känslan av att jag kommer hinna jobba klart och passera BF för första barnet. Känns så konstigt att jag skulle kunna ha fem veckor kvar? Varit så inställd på att få tidigare. Inte så att det måste ta slut då jag har en riktigt lyxig graviditet men tanken på att gå hemma och bara vänta känns så jäkla tråkig!!! Vad har ni för känsla, när kommer era små tror ni? :)

• fixaochdona

Jag tycker det låter lyxigt att få gå hemma och softa :) Har själv en ettåring utan förskola så det är galet intensivt....

Livrädd att det ska sätta igång nu (v36) då jag gått och blivit sjuk! Måste krya fort som tusan...

stjärnasomärdin skrev 2019-03-31 19:38:25 följande:

I fredags gick jag hem från jobbet med en så stark känsla av att jag inte skulle komma tillbaka igen. Den känslan är nu utbytt mot känslan av att jag kommer hinna jobba klart och passera BF för första barnet. Känns så konstigt att jag skulle kunna ha fem veckor kvar? Varit så inställd på att få tidigare. Inte så att det måste ta slut då jag har en riktigt lyxig graviditet men tanken på att gå hemma och bara vänta känns så jäkla tråkig!!! Vad har ni för känsla, när kommer era små tror ni? :)

• Mimipig
    stjärnasomärdin skrev 2019-03-31 13:09:26 följande:

Jobbar en vecka till, till 38+0. Hur var det för dig? Nästa vecka också?

Jag jobbade min sista dag i fredags. 37+0 idag. Sitter här nu måndag förmiddag och det känns så konstigt - och lyxigt. Planerar att stryka allt i linneskåpet, ånga gardinerna, sortera i skåpen och rensa ur garderoben. Men vad ska jag göra sen?
  • jaktenpaflow
    Fia 28 skrev 2019-03-31 14:19:25 följande:

Jag kan också svara. Jag snittades akut förra gången då förlossningen stannade av pga infektion. Det var en stor lättnad att få ett avslut på en hemsk förlossning. Jag var uppe på benen dagen efter och några dagar till var jag i helt ok skick. Snittet läkte bra. Läkarna va superproffsiga så var inte det minsta nervös under snittet och skulle gärna välja det igen men de vill att jag försöker föda vanliga vägen.

Vad härligt att höra, tack snälla för peppen<3 Ska få sista bedömningen på fredag v. 37+3. BF 21 april på en söndag, de lär ju isåfall lägga snittet på måndagen samma v men hade gärna fått veckan innan (hehe):))
  • Jahajaa

När jobbar du sista arbetspasset? Här är det en vecka kvar till BF och jag börjar bli sååååå otålig ;) haha! Jag tror dock, och räknar med att jag kommer gå över tiden så jag måste komma på något att sysselsätta mig med. Hade du några känningar innan första barnet kom och isf vad? Jag går här och letar tecken på att något skulle vara på gång ;)

stjärnasomärdin skrev 2019-03-31 19:38:25 följande:

• stjärnasomärdin
    fixaochdona skrev 2019-03-31 20:56:59 följande:

Jag tycker det låter lyxigt att få gå hemma och softa :) Har själv en ettåring utan förskola så det är galet intensivt....

Livrädd att det ska sätta igång nu (v36) då jag gått och blivit sjuk! Måste krya fort som tusan...

Haha ja allt beror så klart på vad m har att jämföra med, ta hänsyn till och hur man mår! Ettåringar kräver ju.lite mer än vad min fyraåring kommer göra :)

Hoppas du snart mår bättre!!
Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se