• stjärnasomärdin

BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se

Hej!

Så tråkigt att tillhöra en BF-grupp där merparten hänger i FB-grupp, som startats utifrån tråden, när man själv inte har FB men ändå tycker det vore kul att vara några som följs åt! Så, vem har BF i April 2019 och vill hänga kvar på Familjeliv?

• Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se
  • jaktenpaflow
    fixaochdona skrev 2019-03-28 12:49:10 följande:

Fy vad jobbigt, att gå och hålla det öppet för olika alternativ... nu vill man bara gå in i bibblan och vänta på tecken om förlossning alt få ett datum för igångsättning, kejsarsnitt eller vad det må vara. Känner med dig!

Visst är det hissnande när man ändå inser att det finns ett liv efter förlossningen MED en liten bebis, wii!

Ja det är verkligen psykiskt påfrestande! Speciellt eftersom jag är rädd för KS så vill jag verkligen förbereda mig mentalt! Plus att jag går runt och är lite nervös om jag skulle börja få värkar och börja blöda pga moderkakan. Inte riktigt så som jag önskat mig de sista veckorna. Men men fokus och det viktigaste är bebis och snart är han här:))
  • Fia 28
    jaktenpaflow skrev 2019-03-28 15:29:05 följande:

Så spännande! Kan ju verkligen komma igång närsomhelst:)) Oj vad häftigt är det det som händer när vattnet går eller hur vet man att det var bebis som sparkade hål? Hir gammal var storebror?

De sa iaf att det var bebisen som sparkat hål då det gick hål uppåt. Han va då i v 40+2 när det började läcka vatten. Han va lika rörlig i magen som denna så skulle inte va konstigt om drt sker igen.
  • fixaochdona

Jag förstår att du vill veta vad du ska ställa in dig på. Jag har också en viss risk för KS då jag gjorde ett nyligen (har en ettåring) och det finns vissa risker med det ärret. Önskar verkligen jag kunde gå och vagga runt hemma och bara vänta på värkstart men nej, tusen saker som mal i huvudet istället...

jaktenpaflow skrev 2019-03-28 15:31:56 följande:

Ja det är verkligen psykiskt påfrestande! Speciellt eftersom jag är rädd för KS så vill jag verkligen förbereda mig mentalt! Plus att jag går runt och är lite nervös om jag skulle börja få värkar och börja blöda pga moderkakan. Inte riktigt så som jag önskat mig de sista veckorna. Men men fokus och det viktigaste är bebis och snart är han här:))

• ellie86
    Fia 28 skrev 2019-03-28 20:12:54 följande:

De sa iaf att det var bebisen som sparkat hål då det gick hål uppåt. Han va då i v 40+2 när det började läcka vatten. Han va lika rörlig i magen som denna så skulle inte va konstigt om drt sker igen.

Oj så fascinerande, har inte hört talas om nåt sånt innan. Har också en väldigt livlig liten krabat där inne, som verkar vilja ta sig ut Alien-style då och då..
  • Jahajaa

Är det någon av er som har erfarenhet av havandeskapsförgiftning? Jag har början till det (eller har det, jag vet inte). Jag tycker jag springer på MVC stup i kvarten för att ta blodtryck och prover, men mår bra i övrigt. Ligger bara på gränsen med blodtrycket 140/90 (141/96 som högst) och +2 i protein. Men jag känner mig som sagt bra, och det är ju inga alarmerande värden. Det är väl egentligen aldrig farligt för bebisen förrän man börjar må dåligt själv? :/ Man vill ju inte att något ska hända med den lilla så nära förlossningen

• fixaochdona

Nej tyvärr. Men bra att de har koll på dig! Vilken vecka är du i?

Jahajaa skrev 2019-03-29 14:30:44 följande:

Är det någon av er som har erfarenhet av havandeskapsförgiftning? Jag har början till det (eller har det, jag vet inte). Jag tycker jag springer på MVC stup i kvarten för att ta blodtryck och prover, men mår bra i övrigt. Ligger bara på gränsen med blodtrycket 140/90 (141/96 som högst) och +2 i protein. Men jag känner mig som sagt bra, och det är ju inga alarmerande värden. Det är väl egentligen aldrig farligt för bebisen förrän man börjar må dåligt själv? :/ Man vill ju inte att något ska hända med den lilla så nära förlossningen

• Jahajaa

Tack ändå! Dom sa bara att jag absolut måste åka in direkt om jag får typ huvudvärk eller magont, så jag tänker att så länge man mår bra borde det också vara lungt med bebisen i magen :) Vecka 39 (38+2) så snart är det dags :) När har du BF? Hur går allt hittills?

fixaochdona skrev 2019-03-29 18:13:28 följande:

• Jahajaa

Tack ändå! Dom sa bara att jag absolut måste åka in direkt om jag får typ huvudvärk eller magont, så jag tänker att så länge man mår bra borde det också vara lungt med bebisen i magen :) Vecka 39 (38+2) så snart är det dags :) När har du BF? Hur går allt hittills?

fixaochdona skrev 2019-03-29 18:13:28 följande:

• jaktenpaflow
    fixaochdona skrev 2019-03-28 20:32:11 följande:

Jag förstår att du vill veta vad du ska ställa in dig på. Jag har också en viss risk för KS då jag gjorde ett nyligen (har en ettåring) och det finns vissa risker med det ärret. Önskar verkligen jag kunde gå och vagga runt hemma och bara vänta på värkstart men nej, tusen saker som mal i huvudet istället...

Hur har ditt snitt läkt? Vad tuckte du allmänt om snitt? Är livrädd för det... När får du reda på om du ska snittas eller ej?
  • Mimipig
    stjärnasomärdin skrev 2019-03-27 06:07:26 följande:

Förstår, gott att bli klar med renovering och jobb. Hoppas också hinna boa och längta lite denna gång, kände mig så snuvad på sluttampen förra gången. Tänkte faktisk packa väskan och tvätta upp kläder redan nu till helgen, för att vara på säkra sidan. Hinner jag gå på ledigt får jag väl fördriva tiden med att piffa lite extra haha.

hur länge planerar du att jobba? Jag har halvpackat väskan. Inse att jag sparat solkiga urtvättade amings-linnen och bh-ar - varför skulle jag vilja ha dem? Nä, det blir till att köpa nya och fräscha. Nån måtta får det vara...
Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se