• stjärnasomärdin

BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se

Hej!

Så tråkigt att tillhöra en BF-grupp där merparten hänger i FB-grupp, som startats utifrån tråden, när man själv inte har FB men ändå tycker det vore kul att vara några som följs åt! Så, vem har BF i April 2019 och vill hänga kvar på Familjeliv?

• Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se
  • jaktenpaflow
    Gurkan25 skrev 2019-03-12 17:57:39 följande:

Hej! Lördagen den 9 mars kl 10.32 och 11.07 föddes våra pojkar Zakaria och Adam. De barn 47 respektive 48 cm långa och vägde 2755 gram samt 2945 gram. Vi födde i vecka 36+3 och har stannat lite extra på bb. Vi ska åka hem imorgon till en mycket stolt storebror.

Stort grattis till er!:)
  • gammelpysen

Hej! Lördagen den 9 mars kl 10.32 och 11.07 föddes våra pojkar Zakaria och Adam. De barn 47 respektive 48 cm långa och vägde 2755 gram samt 2945 gram. Vi födde i vecka 36+3 och har stannat lite extra på bb. Vi ska åka hem imorgon till en mycket stolt storebror.

Stort Grattis!!!
  • fixaochdona

Jag har ett medicinsk problem i botten som gör att det är en fördel om jag ?slipper? vara höggravid sista veckorna. Då jag alltid fött tidigt (v36-37) tänker man att kroppen troligtvis är redo då. Men vi får se som sagt :) ev blir det en hinnsvepning innan, planeringen är inte klar.

Har inga speciella känningar än. Får du någon extra koll sen så bebisen garanterat inte lagt sig i säte igen? Det kan vara svårt att känna ibland har jag förstått.

jaktenpaflow skrev 2019-03-12 21:11:40 följande:

Ja tiden går verkligen undan! Hur känns det inför en igångsättning? Kommer du få göra hinnsvepning några dagar innan det? Får man fråga varför du får en igångsättning innan BF? Är i början av v 35 och känner inget, dock haft komplikationer med blödande moderkaka så jag har varit extremt glad över att inte ha känt ngt:) Men nu på ultraljud så är tappen fortfarande helt oförändrad och han har precis vänt på sig från säte/tvärläge till huvudet ner. Men är fortfarande högt upp så hoppas han inte får för sig att vända sig igen:) Du har inga känningar? Mår du bra annars i graviditeten?

• stjärnasomärdin

Stort grattis! Så fin storlek på dem för att vara twins och några veckor tidiga!! Hoppas det blev fint att komma hem, till storebror och allt!
  • jaktenpaflow
    fixaochdona skrev 2019-03-14 19:12:23 följande:

Jag har ett medicinsk problem i botten som gör att det är en fördel om jag ?slipper? vara höggravid sista veckorna. Då jag alltid fött tidigt (v36-37) tänker man att kroppen troligtvis är redo då. Men vi får se som sagt :) ev blir det en hinnsvepning innan, planeringen är inte klar.

Har inga speciella känningar än. Får du någon extra koll sen så bebisen garanterat inte lagt sig i säte igen? Det kan vara svårt att känna ibland har jag förstått.

Okej jag förstår. Förfelarna måste ju överväga de sista veckorna och påverkas din kropp negativt av att gä till v 40 så är ju bebis fullt redo vid v 36-37:) Bra att du får allt uppföljt iaf:)

Ja jag går på läkarkontroll var 2-3 vecka med ultraljud för att kolla moderkakan och bebisens läge. Men det verkar som att han har rätt mycket plats och skulle kunna göra en vändning igen för han ligger så högt upp också. Vilket får mig att misstänka att han inte ligger bekvämt långt ner för att moderkakan är ivögen. Men vi får se om två veckor:) All denna väntan!
  • fixaochdona
    jaktenpaflow skrev 2019-03-15 11:13:43 följande:

Okej jag förstår. Förfelarna måste ju överväga de sista veckorna och påverkas din kropp negativt av att gä till v 40 så är ju bebis fullt redo vid v 36-37:) Bra att du får allt uppföljt iaf:)

Ja jag går på läkarkontroll var 2-3 vecka med ultraljud för att kolla moderkakan och bebisens läge. Men det verkar som att han har rätt mycket plats och skulle kunna göra en vändning igen för han ligger så högt upp också. Vilket får mig att misstänka att han inte ligger bekvämt långt ner för att moderkakan är ivögen. Men vi får se om två veckor:) All denna väntan!

Ja väntan (och en del oro) är lite av ledorden som gravid...

hur känner du inför ev kejsarsnitt?
  • jaktenpaflow
    fixaochdona skrev 2019-03-15 12:09:11 följande:

Ja väntan (och en del oro) är lite av ledorden som gravid...

hur känner du inför ev kejsarsnitt?

Ja verkligen, man får verkligen påminna sig själv om att faktiskt njuta lite emellanåt också:)

Blandade känslor, vill helst föda naturligt. Men känner mig lite osäker och otrygg då jag haft blödningar från moderkakan. Skulle vara nice att inte behöva gå igenom smärtan under förlossningen (haha) men inte sugen på återhämtningstiden efteråt med ks. Så det finns så mkt fördelar och nackdelar med båda så vilket som kommer bli bra. Vill bara veta så att jag mentalt kan förbereda mig. När har su BF? Hur mår du?:)
  • stjärnasomärdin

Igår fick jag för första gången uppleva förvärkar. Detta efter två dagar med ?dålig mage? efter att ha varit förstoppad hela graviditeten. Kände vare sig av sammandragningar eller förvärkar med första barnet och inget hittills i denna graviditet. Trodde för en stund att det kanske var dags. Lyckades häva dem efter 1,5 timme genom att duscha länge. Frågan är om de var på tillfälligt besök eller om det kommer fortsätta såhär fram tills det faktiskt är dags?

• gammelpysen

Oj! Spännande! Jag kände av lätta förvärkar igår och i förrgår men bara någon enstaka. Går ju in i vecka 35 på måndag så har ju några veckor kvar... när hade du bf?

• stjärnasomärdin
    gammelpysen skrev 2019-03-16 16:12:58 följande:

Oj! Spännande! Jag kände av lätta förvärkar igår och i förrgår men bara någon enstaka. Går ju in i vecka 35 på måndag så har ju några veckor kvar... när hade du bf?

Gick in i vecka 36 idag så fem veckor kvar till BF. Inställd på att få tidigare än BF men har inte tänkt mig riktigt än. Förmodligen var det bara något tillfälligt :)
Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se