fixaochdona skrev 2019-03-14 19:12:23 följande:
Jag har ett medicinsk problem i botten som gör att det är en fördel om jag ?slipper? vara höggravid sista veckorna. Då jag alltid fött tidigt (v36-37) tänker man att kroppen troligtvis är redo då. Men vi får se som sagt :) ev blir det en hinnsvepning innan, planeringen är inte klar.
Har inga speciella känningar än. Får du någon extra koll sen så bebisen garanterat inte lagt sig i säte igen? Det kan vara svårt att känna ibland har jag förstått.
Okej jag förstår. Förfelarna måste ju överväga de sista veckorna och påverkas din kropp negativt av att gä till v 40 så är ju bebis fullt redo vid v 36-37:) Bra att du får allt uppföljt iaf:)
Ja jag går på läkarkontroll var 2-3 vecka med ultraljud för att kolla moderkakan och bebisens läge. Men det verkar som att han har rätt mycket plats och skulle kunna göra en vändning igen för han ligger så högt upp också. Vilket får mig att misstänka att han inte ligger bekvämt långt ner för att moderkakan är ivögen. Men vi får se om två veckor:) All denna väntan!