• stjärnasomärdin

BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se

Hej!

Så tråkigt att tillhöra en BF-grupp där merparten hänger i FB-grupp, som startats utifrån tråden, när man själv inte har FB men ändå tycker det vore kul att vara några som följs åt! Så, vem har BF i April 2019 och vill hänga kvar på Familjeliv?

• Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se
  • stjärnasomärdin
    saravillhabarn skrev 2019-01-21 22:25:41 följande:

Hoho! ???? Hoppar gärna in här med, har bf 20/4 efter att ha försökt bli gravid i över ett år. Ser så fram emot att träffa vår efterlängtade bebis! ??

Extra stort grattis till er som kämpat så länge!! Vi har samma BF!
  • stjärnasomärdin
    fixaochdona skrev 2019-01-21 20:24:41 följande:

Tycker ni alla tiden går fort? :D själv känns det som att det sniiiglar sig fram haha!

Reflekterar inte så mkt över tiden där här gången utan allt bara ?är? liksom. Känns som det både går fort och att tiden inte går alls. Känns som det var en evighet sen man blev gravid samtidigt som man nyss inte var gravid, typ?
  • fixaochdona

Ja så är det nog!

För min del är jag så himla rädd att föda prematur pga sammandragningar och kort tapp så varje dag fram till minst 30 fulla veckor känns liksom långa och oroliga...

stjärnasomärdin skrev 2019-01-22 06:26:59 följande:

Reflekterar inte så mkt över tiden där här gången utan allt bara ?är? liksom. Känns som det både går fort och att tiden inte går alls. Känns som det var en evighet sen man blev gravid samtidigt som man nyss inte var gravid, typ?

• stjärnasomärdin
    fixaochdona skrev 2019-01-22 10:55:42 följande:

Ja så är det nog!

För min del är jag så himla rädd att föda prematur pga sammandragningar och kort tapp så varje dag fram till minst 30 fulla veckor känns liksom långa och oroliga...

Då kan jag förstå att du känner som du gör med tiden. När konstaterade de kort tapp? Är det sängläge som gäller eller i vilken utsträckning kan du vara aktiv trots tappen och sammandragningarna?
  • Lilyje

Idag fick vi hem Astrids första säng!

Kommer bli lagom för henne att ta över storebror Björns spjälsäng när hon är 6-9 månader gammal :)

M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Gurkan25

Hej! Hoppar gärna in i gruppen här då jag inte heller har FB. Väntar tvillingpojkar 2 april och storebror kommer då vara 16 månader gammal. Hoppas ni andra mår bra!

Benjamin 24/12-2017 BF med tvillingar 2/4-2019
  • fixaochdona

Lite oklara besked kring det där. Lever väl ?som vanligt? men försöker ta det väldigt lugnt, går inga långa sträckor, undviker trappor mm. Fick göra en koll med ultraljud pga sammandragningar vid årsskiftet och då konstaterades det att den är 2.5 cm.

stjärnasomärdin skrev 2019-01-22 18:48:42 följande:

Då kan jag förstå att du känner som du gör med tiden. När konstaterade de kort tapp? Är det sängläge som gäller eller i vilken utsträckning kan du vara aktiv trots tappen och sammandragningarna?

• stjärnasomärdin
    fixaochdona skrev 2019-01-23 12:35:59 följande:

Lite oklara besked kring det där. Lever väl ?som vanligt? men försöker ta det väldigt lugnt, går inga långa sträckor, undviker trappor mm. Fick göra en koll med ultraljud pga sammandragningar vid årsskiftet och då konstaterades det att den är 2.5 cm.

Vad svårt när det är lite oklart sådär... Får du några extra kontroller för att hålla koll på tappen nu då eller?
  • fixaochdona

Kommer att få kolla med 3-4 veckors mellanrum.

stjärnasomärdin skrev 2019-01-27 08:11:40 följande:

Vad svårt när det är lite oklart sådär... Får du några extra kontroller för att hålla koll på tappen nu då eller?

• stjärnasomärdin

Graviditeten tickar på och magen växer. Inga som helst känningar av graviditeten vilket känns så skönt! Nio veckor kvar på jobbet innan det är dags för föräldraledigt. Längtar inte alls haha! Vecka-29-besök hos barnmorskan igår. SF-mått 28 så magen följer fint. +1 cm jmf med samma vecka föregående graviditet så nog är jag större denna gång! Utebliven viktuppgång sedan förra besöket, totalt +5 kg sedan inskrivning. Sjukt att det redan är vecka 30 den här veckan!!! Fler som varit hos barnmorskan denna veckan?

Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se