Jahajaa skrev 2019-01-14 11:02:35 följande:
Var det i denna graviditeten som du redan gjort en glukosbelastning eller var det i en tidigare graviditet? Varför ska du kolla sköldkörteln? Förlåt för många frågor, känns som att jag frågar ut dig, men bara nyfiken ;) :)
Jag ska bara göra glukosbelastning för att min mamma har diabetes, men tror att det kommer gå bra, har alltid bra värden när jag testar. Hon har även struma och äter levaxin, men det behöver jag inte kolla, men det kanske dom ser i dom vanliga blodproven dom tar? Hoppas att allt är som det ska med hjärtat, även om det kan vara obehagligt så brukar det ju inte vara något farligt, men vet inte om dom medicinerar mot det under graviditeten? :)
Gjort glukos en gång tidigare i denna grav, plus att jag gjorde det förra grav med. Verkar vara standard här.
Sköldkörteln ville dom kolla bara för att typ. Vet faktiskt inte varför, men jag har velat kolla den länge pga trötthet och viktuppgång bland annat, så inte mig emot!
Jag är inte överdrivet orolig för hjärtat, hade det förra gången med, och haft det ett par gånger innan, men det är väldigt obehagligt när det hoppar vartannat slag 5-6 ggr i rad.