• stjärnasomärdin

BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se

Hej!

Så tråkigt att tillhöra en BF-grupp där merparten hänger i FB-grupp, som startats utifrån tråden, när man själv inte har FB men ändå tycker det vore kul att vara några som följs åt! Så, vem har BF i April 2019 och vill hänga kvar på Familjeliv?

• Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se
  • Lilyje
    stjärnasomärdin skrev 2018-12-08 10:47:47 följande:

Hur mår alla? :)

Jag mår bättre! Inte behövt ta illamående medicin på ett par dagar, även om jag fortfarande klöks ibland när jag känner dofter.
    Niluth skrev 2018-12-08 12:00:32 följande:

Är det någon mer än jag så påbörjat att inreda barnrummet? Jag kan inte hålla mig, har börjat lite smått...

Igår hämtade jag hem ett skötbord som en tjej på Facebook skänkte bort, det var jättefint! Och inte nog med att han GAV bort det, jag fick dessutom med mig en massa andra saker såsom haklappar, nappar, barntallrikar osv, allt nytt och kvar i sina förpackningar! Hennes svägerska jobbade tydligen på nåt lager för nån babyshop så hon hade själv fått det men aldrig hunnit använda det. Jag blev helt mållös, så himla fint av denna människa :)

Jag börjar bli lite stressad angående barnrummet. Bebisen ska dela rum mef vår minsting, och för att det ska funka då måste våra barn byta rum. Och då måste vi måla om först.

Jag vill ta tag i det så fort som möjligt, men gubben tycker att vi har gott om tid! Trots att halva graviditeten redan gått!

Hur tänker ni kring namn?

Vi har redan bestämt namn till tösen och ser en trend bland våra barn. Förnamnet är orelaterat, men till mellannamn har vi valt familjenamn. Stora har morfars mellannamn, lillen har gammelfarfars namn och tösen kommer få mormors namn till mellannamn.
    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Fia 28
    stjärnasomärdin skrev 2018-12-08 10:47:47 följande:

Hur mår alla? :)

Jag har lite problem med sammandragningar och varit sjukskriven 1,5 vecka. Det har lugnat ner sej lite, men får nog fortfarande sammandragningar så fort jag anstränger mej det minsta. Magen är redan enorm och jag känner mej som en strandad val. Däremot har jag inte längre ilningar i benet så det är ju bra. 
  • Jahajaa

Nästa besök på MVC på onsdag :) har blivit väldigt trött igen och har ofta huvudvärk så jag hoppas dom kollar järvärdena då, annars har illamåendet i princip gått över iaf :) magen växer fortfarande dåligt tycker jag, så ska bli skönt att dom kollar och förhoppningsvis säger att allt ser normalt ut ;) inne i magen lever hon loppan iaf! Haha

• Niluth
    Lilyje skrev 2018-12-08 17:02:43 följande:

Jag mår bättre! Inte behövt ta illamående medicin på ett par dagar, även om jag fortfarande klöks ibland när jag känner dofter.Jag börjar bli lite stressad angående barnrummet. Bebisen ska dela rum mef vår minsting, och för att det ska funka då måste våra barn byta rum. Och då måste vi måla om först.

Jag vill ta tag i det så fort som möjligt, men gubben tycker att vi har gott om tid! Trots att halva graviditeten redan gått!

Vi har redan bestämt namn till tösen och ser en trend bland våra barn. Förnamnet är orelaterat, men till mellannamn har vi valt familjenamn. Stora har morfars mellannamn, lillen har gammelfarfars namn och tösen kommer få mormors namn till mellannamn.

Sist jag var gravid så ändrades namnförslagen under graviditetens gång. Det som till slut blev min dotters namn tillkom alternativen först i det sista skedet av graviditeten och då hade vi tre förslag med ett namn som var min favorit. Men när hon väl hade kommit ut så fanns det inget annat namn än favoritnamnet, det passade henne perfekt. Så vi kommer nog köra på samma sak även denna gång, ha några förslag och sedan bestämma oss när vi väl får se henne på riktigt för första gången :)

Andranamn kommer min dotter att få bestämma eftersom vi vill att hon ska få känna sig så delaktig som möjligt. Om det sedan blir fler andranamn återstår att se, jag själv har tre förnamn så det är mycket möjligt.

Hur går det för er andra med namn, har ni redan bestämt er eller har ni svårt att komma överens med er partner?
  • stjärnasomärdin
    Fia 28 skrev 2018-12-10 10:50:25 följande:

Jag har lite problem med sammandragningar och varit sjukskriven 1,5 vecka. Det har lugnat ner sej lite, men får nog fortfarande sammandragningar så fort jag anstränger mej det minsta. Magen är redan enorm och jag känner mej som en strandad val. Däremot har jag inte längre ilningar i benet så det är ju bra. 

Hur går det med sammandragningarna? Blir det fortsatt sjukskrivning eller hur ser planen framåt ut för dig?
  • stjärnasomärdin
    Niluth skrev 2018-12-08 11:56:47 följande:

Vi mår bra här, igår var jag hos bm en snabbis och lyssnade på lillens hjärta. Slog så fint, jag har iofs en egen doppler så har tjuvlyssnat lite sedan innan.

Hur mår du själv?

Underbart! Ser fram emot att få lyssna vecka
  • stjärnasomärdin

Skickades av sig själv! Skulle skriva att jag ser fram emot att få lyssna i vecka 25 och att jag so far bara mår bra, inga krämpor, vilket är himla skönt!

• stjärnasomärdin
    Jahajaa skrev 2018-12-10 13:00:57 följande:

Nästa besök på MVC på onsdag :) har blivit väldigt trött igen och har ofta huvudvärk så jag hoppas dom kollar järvärdena då, annars har illamåendet i princip gått över iaf :) magen växer fortfarande dåligt tycker jag, så ska bli skönt att dom kollar och förhoppningsvis säger att allt ser normalt ut ;) inne i magen lever hon loppan iaf! Haha

Hur gick det med järnvärdet? Skönt med illamåendet, phuu! Njut av en liten mage, den kommer bli stor tids nog, lovar ;)
  • stjärnasomärdin
    Lilyje skrev 2018-12-08 17:02:43 följande:

Jag mår bättre! Inte behövt ta illamående medicin på ett par dagar, även om jag fortfarande klöks ibland när jag känner dofter.Jag börjar bli lite stressad angående barnrummet. Bebisen ska dela rum mef vår minsting, och för att det ska funka då måste våra barn byta rum. Och då måste vi måla om först.

Niluth skrev 2018-12-14 10:57:17 följande:

Sist jag var gravid så ändrades namnförslagen under graviditetens gång. Det som till slut blev min dotters namn tillkom alternativen först i det sista skedet av graviditeten och då hade vi tre förslag med ett namn som var min favorit. Men när hon väl hade kommit ut så fanns det inget annat namn än favoritnamnet, det passade henne perfekt. Så vi kommer nog köra på samma sak även denna gång, ha några förslag och sedan bestämma oss när vi väl får se henne på riktigt för första gången :)

Andranamn kommer min dotter att få bestämma eftersom vi vill att hon ska få känna sig så delaktig som möjligt. Om det sedan blir fler andranamn återstår att se, jag själv har tre förnamn så det är mycket möjligt.

Hur går det för er andra med namn, har ni redan bestämt er eller har ni svårt att komma överens med er partner?

Det här med namn alltså! Pojknamn!! Så svårt!! Finns så mycket fina flicknamn men har inte ett enda pojknamn jag känner mig tillfreds med, vet jag kände likadant när vi väntade dottern men då slapp vi ju komma fram till ett ;) Gissar på att vi fortsätter att spåna men att kraken kommer förbi namnlös åtminstone sin första tid i livet innan vi kommer fram till något haha!
  • Jahajaa

Mitt hb var bra :) jag fick börja med järntabletter i vecka tio redan så dom verkar ju ha hjälpt :) det är väl bara vanlig gravidtrötthet som jag får stå ut med helt enkelt.

stjärnasomärdin skrev 2018-12-14 16:48:43 följande:

Hur gick det med järnvärdet? Skönt med illamåendet, phuu! Njut av en liten mage, den kommer bli stor tids nog, lovar ;)

Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se