stjärnasomärdin skrev 2019-01-10 21:27:32 följande:
Tänk så olika det kan vara! Hade du något att ?ta av? innan graviditetsstart eller har du bara inte gått upp?
Här är allt bara bra än så länge och hoppas det fortsätter så! Känns galet att det snart är dags för tredje trimetern och att man kan börja prata om graviditeten som att man är ?på slutet?. Ensiffrigt och snart ensiffrigt för oss nu ju! En sorts milstolpe!
Jag gick upp 20-25 kilo med bägge pojkarna, och gick inte ner mer än typ 10 kilo efter varje, så jag har att ta av :)
Med mig är det bra, känner mig trött idag bara, men det är väl för att lilleman vaknar fortfarande en massa på nätterna.
Jahajaa skrev 2019-01-10 21:28:24 följande:
Jag har börjat gå upp i vikt nu (2kg) men känner att så länge magen och bebisen verkar växa som de ska så är det ingen fara :) jag ska på glukosbelastning om en vecka.. har du gjort någon tidigare eller är det ditt första barn?
Jag gjorde glukosbelastning i början av graviditeten, och har gjort med båda mina tidigare graviditeter.
Jag tycker att den där drycken är rätt god, men så har jag höööög tolerans mot socker.