• stjärnasomärdin

BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se

Hej!

Så tråkigt att tillhöra en BF-grupp där merparten hänger i FB-grupp, som startats utifrån tråden, när man själv inte har FB men ändå tycker det vore kul att vara några som följs åt! Så, vem har BF i April 2019 och vill hänga kvar på Familjeliv?

• Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se
  • stjärnasomärdin
    jaktenpaflow skrev 2018-12-23 10:45:34 följande:

Vet att de flesta här inne INTE ville gå med i FB gruppen men är det någon som är det och kan bjuda in mig? Ville inte gå med så tidigt men nu vill jag men kommer i te i kontakt med någon:)

Har för mig att jag såg i den andra tråden att de stängde FB-gruppen för nya efter halva graviditeten typ eftersom de inte ville få in ?nya? när det gått så lång tid!
  • jaktenpaflow
    stjärnasomärdin skrev 2018-12-25 08:26:05 följande:

Har för mig att jag såg i den andra tråden att de stängde FB-gruppen för nya efter halva graviditeten typ eftersom de inte ville få in ?nya? när det gått så lång tid!

Jag hittade en grupp:) Tack för svar! Hur mår du? Visst tränade du en del?
  • stjärnasomärdin
    jaktenpaflow skrev 2018-12-27 09:27:56 följande:

Jag hittade en grupp:) Tack för svar! Hur mår du? Visst tränade du en del?

Så bra! Jag mår bara bra än så länge! Haha det beror nog på vad man jämför med men tränar cirka 3-4 pass/vecka av olika karaktär, beroende på vad jag är sugen på. Alltid tyckt om att träna men aldrig tränat för att jag borde, planerat etc utan går alltid på känsla, även nu när jag är gravid. Varit förkyld en längre period nu och då blir det ju såklart inte på samma sätt! Hur mår du själv? Har du möjligheten att utifrån måendet träna eller hur funkar det för dig? Hur
  • jaktenpaflow
    stjärnasomärdin skrev 2018-12-27 11:35:52 följande:

Så bra! Jag mår bara bra än så länge! Haha det beror nog på vad man jämför med men tränar cirka 3-4 pass/vecka av olika karaktär, beroende på vad jag är sugen på. Alltid tyckt om att träna men aldrig tränat för att jag borde, planerat etc utan går alltid på känsla, även nu när jag är gravid. Varit förkyld en längre period nu och då blir det ju såklart inte på samma sätt! Hur mår du själv? Har du möjligheten att utifrån måendet träna eller hur funkar det för dig? Hur

Åh vad skönt att hinna med så många pass!:) Jag mår också bra nu äntligen, har varit sjuk till och från hela hösten lunginflammation, muskelinflammation, foglossning mm så inte fått in så mycket träning. Ska börja nu igen med PT tänkte jag för att anpassa träningen lite. Tog nog i lite väl mycket under min förra grav och vill inte göra samma misstag. Längtar verkligen:) Inte så mycket problem med foglossning just nu men det kommer och går. Väntade ni en liten flicka?
  • Jahajaa
    stjärnasomärdin skrev 2018-12-28 10:43:16 följande:

Fler graviditeter som poppat över julen? Haha ;) Nu är minsann magen ordentligt på plats! När hände det liksom???

Ja det är sjukt hur snabbt det kan gå! ;D min kom på typ tre dagar. Sjukt skönt att kunna äta massa julmat utan att behöva känna sig uppsvälld också, för det är man ju ändå ;) haha
  • gammelpysen

Här är en mage till. Poppade ut på några dagar. Även sparkarna har blivit betydligt starkare och maken kan känna dem <3

Någon mer som börjat få ont i svanken? Har givetvis också kommit med magen. Jag gillar också att träna men får nog satsa på simning framöver.

• stjärnasomärdin
    Jahajaa skrev 2018-12-28 14:19:59 följande:

Ja det är sjukt hur snabbt det kan gå! ;D min kom på typ tre dagar. Sjukt skönt att kunna äta massa julmat utan att behöva känna sig uppsvälld också, för det är man ju ändå ;) haha

gammelpysen skrev 2018-12-29 19:04:06 följande:

Här är en mage till. Poppade ut på några dagar. Även sparkarna har blivit betydligt starkare och maken kan känna dem <3

Någon mer som börjat få ont i svanken? Har givetvis också kommit med magen. Jag gillar också att träna men får nog satsa på simning framöver.

Skönt att höra att man inte är ensam ;) Hur känner ni inför magarna? Trivs ni med dem? Jag kan inte minnas att jag ogillade transformationen och viktuppgången såhär mycket förra gången men troligtvis har jag väl bara förträngt det gissar jag haha
  • stjärnasomärdin
    gammelpysen skrev 2018-12-29 19:04:06 följande:

Missade svar om svanken. Inga känningar i ryggen ännu. Muskulärt ont eller ont på annat sätt? Kan du stretcha partiet mot rumpan och se om det underlättar? Jobbar du något med bäckenbotten/bålstsbilitet, om inte prova det regelbundet och se om det kan ge någon effekt!
  • stjärnasomärdin

Fler som hunnit vara på ?vecka-25-besöket?? Hur gick det för er? Var där idag 24+4 och fick lyssna på hjärtat för första gången. Precis likadant som första gången med dottern, 138. SF-mått hela 24,4 cm och +4,5kg på vågen. Mina aningar om magens storlek och viktuppgången stämde mycket riktigt ;)

Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se