Niluth skrev 2018-11-19 20:50:02 följande:
Jag har RUL först om en vecka så vet inte än och minns inte hur det var förra gången då det var över tio år sedan :) men vill minnas att magen först syntes på riktigt efter vecka 22 då. Kände även de första sparkarna väldigt sent sist, var också runt den tidpunkten.
Nu är jag i v 18+4 och känner mest att det kittlar k magen, lite som att någon blåser bubblor. Kan även känna att något då och då rör sig därinne, men det är inga jätterörelser och känns heller inte utanpå.
Hur är det för er andra, känner ni riktiga sparkar nu? Och känner ni dem isf utanpå?
Angående vikten så ökade jag en del i början och har nu gått upp 7,5 kg. Tränar inte alls längre då jag sprang mycket innan jag blev gravid men det gick inte alls efter att jag plussade. Blev helt plötsligt jätteanfådd och fick stanna och kräkas under löpturen så har bytt ut löpningen mot promenader istället.
Vill minnas att jag gick upp över 20kg sist och gick knappt ner ett kg efter förlossningen. Hade även lite problem med amningen då så fick kämpa hårt för att bli av med alla kilon.
Så denna gång har jag lite mer koll på hur mycket jag äter, försöker inte att falla för alltför många frestelser :D
V 22 och det sparkas rejält där inne, men ännu känns det inte utanpå. Fast den slutar alltid sparka när jag försöker känna efter också..
Niluth skrev 2018-11-19 20:52:46 följande:
Nån annan som börjat få halsbränna?
Jag lider redan av det kvällstid och än så länge har jag inte hittat någon medicin som hjälper mot det.
Hade extrema problem med detta även vid förra graviditeten och sov knappt något den sista månaden innan förlossningen.
Hoppas på bättre tur denna gång...
Halsbränna har jag mest hela tiden nu, men klarar mej ännu med rennie. Förra graviditeten tog jag omeprazol när det blev så hemskt så det störde nattsömnen, den funkade skitbra för mej.