• Anonym (,763)

Skulle ni skämmas om ert barn fick sin partner att begå självmord?

Genom att vara ett svin, såsom vara otrogen eller misshandla den som älskade ert barn nästan mer än föräldrarna gör. Och dessutom ha sagt 'men hoppa framför ett tåg då' när den den sårat sagt hur förstörd och ledsen denne var.....

Hade ni skämts införs barnets partners familj och släkt på begravningen?

• Svar på tråden Skulle ni skämmas om ert barn fick sin partner att begå självmord?
  • Anonym (,763)

Vem är närmast sörjande högst på dödsanonnsen?

Mannen som drev henne till döds eller hennes föräldrar?

• Anonym (nja)
    Anonym (,763) skrev 2018-10-18 14:21:14 följande:

Hade ni stöttat mannens sorg om ni istället för att vara hans föräldrar. Var tjejens föräldrar?!

Aldrig, för mig hade han få ruttna bort.
  • Anonym (,763)

Och vad pratar man om på fikat och ska prästen nämna att ni hade det bra och du mannen var hennes hela liv och stora kärlek men efter sveket tog hon självmord? Eller hyckla?!?

• Spagettimonstret
    Anonym (,763) skrev 2018-10-18 14:33:35 följande:

Vem är närmast sörjande högst på dödsanonnsen?

Mannen som drev henne till döds eller hennes föräldrar?

Var de gifta?
  • Anonym (Well)

Jag hade nog inte skämts just för självmordet utan för att mitt barn uppenbarligen var ett svin.

• Anonym (,763)
    Spagettimonstret skrev 2018-10-18 14:35:48 följande:

Var de gifta?

Förlovade bodde ihop
  • Spagettimonstret
    Anonym (,763) skrev 2018-10-18 14:36:50 följande:
    Förlovade bodde ihop
    Rimligen föräldrarna, speciellt med tanke på omständigheterna.
    Det borde även vara upp till föräldrarna hur ceremonin utformas (sen kanske prästen kan tacka nej/få dem på andra tankar om hen inte vill ställa upp på önskemålen).
  • Anonym (nja)
    Spagettimonstret skrev 2018-10-18 14:27:35 följande:
    Det tänkte jag faktiskt på och kom fram till att det (enligt mig då) är skillnad på om man misshandlat och brutit ned någon i flera års tid eller om det händer en gång i samband med bråk. Rimligen borde man vara bättre rustad att komma på fötter i det senare fallet (och förhoppningsvis lämna och göra en polisanmälan).
    Jag står fast vid det jag skrev.
    Folk som är trasiga oavsett om det beror på andra eller inte borde få hjälp, dom flesta hade kanske levt idag då inklusive denna tjej för hon kanske hade haft ett fint liv som väntade på henne, ett bra förhållande, familj osv.. men det hade kanske också lett till flera år med samma man som plågat henne och till slut hade fått henne att avsluta ändå.

Folk som medvetet skadar andra, fysiskt eller psykiskt borde få straff, i många fall får dom också det men i allt förmånga fall klara sig dessa personer undan, i en del fall får dom till och med sympatier från andra fast det är dom som faktiskt orsakat tragedierna och det finner jag otroligt smaklöst.

Son eller inte, rättsligt straff eller inte jag hade tagit avstånd från honom om han gjort detta mot en annan människa, samma gäller vid våldtäkt, pedofili osv, man kan inte förlåta oförlåtliga saker bara för att det råkar vara en närstående, det är ju alltid någons närstående
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (,763) skrev 2018-10-18 14:34:58 följande:

Och vad pratar man om på fikat och ska prästen nämna att ni hade det bra och du mannen var hennes hela liv och stora kärlek men efter sveket tog hon självmord? Eller hyckla?!?

Vem är du i det här scenariot? Släkting? Vän? Förälder?

Är det inte upp till hennes föräldrar hur de vill ha ceremonin, om de vill stötta mannen och om de har specifika önskemål på vad prästen ska säga? Det är ju oerhört personliga saker ändå.
  • Anonym (A)
    Anonym (nja) skrev 2018-10-18 14:17:50 följande:
    En person som blivit utsatt för svek, känslomässigt så är det för vissa något så otroligt hemskt när dom blivit bedragna, hela deras värld går under och på det sen misshandla denna person fysiskt när dom redan är nere för räkning och som avslutning sedan säga åt dom att ta livet av sig.. i mina ögon så är man anledningen till dödsfallet även om man inte höll i kniven själv så att säga

Hur tänker du angående de kvinnor som blivit misshandlade i flera år och till slut inte längre orkar och tar livet av sig, är det deras ansvar också enligt dig?
    Eller dom vuxna som mobbats på arbetsplatsen och sen inte orkar med och tar livet av sig

Hur länge ska man ursäkta dessa personer som driver en människa till självmord?
    Självklart ska man inte tvingas att stanna hos någon som hotar med självmord och som sen gör det men i det här fallet när det också innefattar fysisk misshandel och uppmaningar till en slagen(både psykisk och fysiskt) människa att ta livet av sig där borde det leda till fängelsestraff. Samma gäller arbetsgivare som inte tar tag i mobbning som är så pass illa att arbetstagaren tar livet av sig, och de som då mobbat, även i de fall när kvinnan efter år av misshandel till slut inte orkar med så borde förövaren stå till svars, både för misshandeln men även att det till slut drev en människa så långt att dom inte orkade mer.

Vi borde ha förståelse för en människa som mår så dåligt att hon tar livet av sig, och finns det sen pådrivande människor som är orsak till det så borde vi känna avsky för dom istället för att dalta. Ibland dömmer folk hårdare när det är kvinnor som är orsaken för att sen dalta så fort det är män inblanbdade, i mina ögon ska könet inte spela någon roll, vare sig det är man eller kvinna, ålder, ens handlingar måste få konsekvenser, att göra slut är inte en andlening till rättsliga konsekvenser men att misshandla någon fysiskt och psykiskt och även uppmana någon till att ta livet av sig borde vara det.
    Väl talat.
Svar på tråden Skulle ni skämmas om ert barn fick sin partner att begå självmord?