Spagettimonstret skrev 2018-10-18 14:27:35 följande:
Det tänkte jag faktiskt på och kom fram till att det (enligt mig då) är skillnad på om man misshandlat och brutit ned någon i flera års tid eller om det händer en gång i samband med bråk. Rimligen borde man vara bättre rustad att komma på fötter i det senare fallet (och förhoppningsvis lämna och göra en polisanmälan).
Jag står fast vid det jag skrev.
Folk som är trasiga oavsett om det beror på andra eller inte borde få hjälp, dom flesta hade kanske levt idag då inklusive denna tjej för hon kanske hade haft ett fint liv som väntade på henne, ett bra förhållande, familj osv.. men det hade kanske också lett till flera år med samma man som plågat henne och till slut hade fått henne att avsluta ändå.
Folk som medvetet skadar andra, fysiskt eller psykiskt borde få straff, i många fall får dom också det men i allt förmånga fall klara sig dessa personer undan, i en del fall får dom till och med sympatier från andra fast det är dom som faktiskt orsakat tragedierna och det finner jag otroligt smaklöst.
Son eller inte, rättsligt straff eller inte jag hade tagit avstånd från honom om han gjort detta mot en annan människa, samma gäller vid våldtäkt, pedofili osv,
man kan inte förlåta oförlåtliga saker bara för att det råkar vara en närstående, det är ju alltid någons närstående