• Anonym (,763)

Skulle ni skämmas om ert barn fick sin partner att begå självmord?

Genom att vara ett svin, såsom vara otrogen eller misshandla den som älskade ert barn nästan mer än föräldrarna gör. Och dessutom ha sagt 'men hoppa framför ett tåg då' när den den sårat sagt hur förstörd och ledsen denne var.....

Hade ni skämts införs barnets partners familj och släkt på begravningen?

• Svar på tråden Skulle ni skämmas om ert barn fick sin partner att begå självmord?
  • Anonym (Ja??)

Jag hade skämts ögonen ur mig och funderat på vad fan jag har gjort för fel, för någonstans har jag misslyckats totalt med att ge ungen grundläggande vettiga värderingar. 

Alternativet är att ungen har någon psykisk störning jag inte kan rå över men jag hade skämts ändå.

• Anonym (Uiiii)

Självmord begår man för att man är psykiskt sjuk.

• Anonym (::)

Tror bara jag hade varit hemsk ledsen.
    Hjälper ju ingen att skämmas. Personen är ju borta.

• Anonym (,763)

Vilket av hens beteende hade ni skämt för mest?

Otrohet?

Misshandel?

Sårat den snällaste och mest kärleksfulla av människor?

Sagt till hen att hoppa framför ett tåg?

Den som tog livet av sig var inte psykiskt sjuk

Hade ni som förälder ens kunnat visa er på begravningen??

• Anonym (::)
    Anonym (,763) skrev 2018-10-17 19:42:53 följande:

Vilket av hens beteende hade ni skämt för mest?

Otrohet?

Misshandel?

Sårat den snällaste och mest kärleksfulla av människor?

Sagt till hen att hoppa framför ett tåg?

Den som tog livet av sig var inte psykiskt sjuk

Hade ni som förälder ens kunnat visa er på begravningen??

Sådana tankar är inget bra. Du behöver hjälp.
  • Anonym (,763)
    Anonym (::) skrev 2018-10-17 19:45:20 följande:

Sådana tankar är inget bra. Du behöver hjälp.

Hur menar du då?
  • Anonym (,763)
    Anonym (Ja??) skrev 2018-10-17 19:37:14 följande:

Jag hade skämts ögonen ur mig och funderat på vad fan jag har gjort för fel, för någonstans har jag misslyckats totalt med att ge ungen grundläggande vettiga värderingar. 

Alternativet är att ungen har någon psykisk störning jag inte kan rå över men jag hade skämts ändå.

Ja..
  • Anonym (Erfarenhet)

Om någon påstår sig älska mitt barn mer än jag gör TROTS misshandel och otrohet så utgår jag från att personen redan är riktigt skadad psykiskt. Ett självmord är alltid ett val personen själv gör. Ingen kan lastas för någon annans självmord.

Visst skulle jag skämmas om mitt barn slog någon ( oavsett vem det var). Men om mitt barn är otrogen då älskar hen inte sin partner. Jag skulle utgå från att mitt barn varit otrogen för att hens partner hotat med självmord om hen lämnade och att mitt barn därför var fast i ett kärlekslöst förhållande.

Misshandel och otrohet är aldrig rätt. Men jag vet också hur fruktansvärt hemskt det är att vara fast med någon som är psykiskt sjuk, som man inte älskar och som hotar med att begå självmord om man lämnar. Efter några år så dör man lite själv och säger nog dumma saker i frustration. Att hota sin partner med självmord är en form av misshandel.

• Anonym (,763)
    Anonym (Uiiii) skrev 2018-10-17 19:40:18 följande:

Självmord begår man för att man är psykiskt sjuk.

Eller av tillfällig stark sorg, chock...
Svar på tråden Skulle ni skämmas om ert barn fick sin partner att begå självmord?