• Anonym (,763)

Skulle ni skämmas om ert barn fick sin partner att begå självmord?

Genom att vara ett svin, såsom vara otrogen eller misshandla den som älskade ert barn nästan mer än föräldrarna gör. Och dessutom ha sagt 'men hoppa framför ett tåg då' när den den sårat sagt hur förstörd och ledsen denne var.....

Hade ni skämts införs barnets partners familj och släkt på begravningen?

• Svar på tråden Skulle ni skämmas om ert barn fick sin partner att begå självmord?
  • Anonym (Erfarenhet)
    Anonym (,763) skrev 2018-10-17 19:58:31 följande:

Den som tog livet av sig hade innan aldrig hotat eller pratat om självmord eller misshandlat den andre psykiskt

Så den som valde att leva med någon som misshandlar hen, är ett svin och är otrogen är helt frisk och psykiskt hälsosam? Hen till och med har mage att påstå sig älska detta svin mer än föräldrarna menar fortfarande helt frisk?

Man är inte psykiskt frisk om man begår självmord och inte heller om man väljer att leva med någon som misshandlar, är ett svin och är otrogen.
  • Anonym (,763)
    Anonym (Erfarenhet) skrev 2018-10-17 20:04:24 följande:

Jag ville under flera, flera år lämna mitt ex. Jag älskade inte honom alls längre. Hade inte gjort på länge. Varje gång jag nämnde det så sa han att han inte kunde leva utan mig, skulle avsluta allt utan mig, försvann till skogen med ett förväl osv. Jag vågade inte lämna. Det han utsatte mig för var psykisk misshandel. Till slut fick jag nog. Jag sa att jag inte älskade honom mer och ville lämna. Han bröt ihop som vanligt och insinuerade att han skulle ta livet av sig utan mig. Jag svarade- ok då, gör som du vill. Dränk dig om du vill men jag orkar inte mer! Sedan gick jag. Han var ledsen en tid sedan kom han över mig och han lever ännu.

Han misshandlade mig psykiskt under lång tid, höll mig gisslan. Jag sa en mening som var otrevlig. Hade han tagit livet av sig så hade det varit helt och hållet hans ansvar. Ingen ska tvingas leva med någon dom inte tycker om i rädsla för att orsaka ett självmord. Man måste ha rätt att bryta sig ur.

Partnern hade aldrig hotat eller pratat om självmord

Inte heller psykiskt sjuk

Den andre däremot. Visade sig vara ett ruttet svin. Någon jag trodde att jag kände som mitt eget blod...
  • Anonym (,763)
    Anonym (Erfarenhet) skrev 2018-10-17 20:07:52 följande:

Så den som valde att leva med någon som misshandlar hen, är ett svin och är otrogen är helt frisk och psykiskt hälsosam? Hen till och med har mage att påstå sig älska detta svin mer än föräldrarna menar fortfarande helt frisk?

Man är inte psykiskt frisk om man begår självmord och inte heller om man väljer att leva med någon som misshandlar, är ett svin och är otrogen.

Misshandeln och otroheten var något som skedde dagen innan självmordet. Inte innan.
  • Anonym (,763)
    Tecum skrev 2018-10-17 20:01:53 följande:

Dumheter, så talar bara en mobbare som vill frita sig från ansvar. Långvarig press från någon närstående kan framkalla självmord utan att det finns psykisk sjukdom med i bilden.

Beteendet kan också framkalla psykisk sjukdom och i det fallet är förövaren fortsatt lika skyldig.

Håller tyvärr med
  • Anonym (,763)
    Anonym (::) skrev 2018-10-17 20:04:03 följande:

Du älskar antagligen ditt barn och kanske vill du "ta över skulden" för att "rädda" ditt barn. Det kan du inte.

Jag menar bara att sådana tankar inte hjälper ditt barn och de hjälper absolut inte dig. Det verkar som du har stor ångest för något du inte har kunnat påverka.

Så: få hjälp. Det gäller egentligen båda två. 

Tack
  • Anonym (,763)

Hur kan någon med två bra föräldrar där alla andra tre barn beter sig bra, kunnat skapa detta monster?!

• Anonym (Uiiii)
    Tecum skrev 2018-10-17 20:01:53 följande:

Dumheter, så talar bara en mobbare som vill frita sig från ansvar. Långvarig press från någon närstående kan framkalla självmord utan att det finns psykisk sjukdom med i bilden.

Beteendet kan också framkalla psykisk sjukdom och i det fallet är förövaren fortsatt lika skyldig.

PTSD är psykisk sjukdom.
  • Anonym (Erfarenhet)
    Anonym (,763) skrev 2018-10-17 20:09:17 följande:

Misshandeln och otroheten var något som skedde dagen innan självmordet. Inte innan.

Så det skedde en otrohet och en misshandel i ett i övrigt lyckligt förhållande? Och denna fullt friska person tar livet av sig pga att hens partner var otrogen och slog(?) hen en gång?
  • Tecum
    Anonym (Uiiii) skrev 2018-10-17 20:12:16 följande:
    PTSD är psykisk sjukdom.
    Hur vet du att offret led av det? Känner du hen?
  • Anonym (,763)

Ja.

Hen lämnade efter ett brev till alla där hen berätta vad som fick hen att vilja dö och allt som hände

Frågade om det stämde och monstret nekade inte.

Svar på tråden Skulle ni skämmas om ert barn fick sin partner att begå självmord?