• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • jozz

Hej! Har bim nu på söndag och har i ett par dagar nu börjat få sån ?mensvärk? i intervaller, blir nästan helt kallsvettig av detta. Brösten ömmar men det är ju något som de för det mesta alltid gör innan mens. Men är det någon annan som har haft som mensvärk i intervaller och sedan plussat? Är inget som hör till vanligheten för min del. Har gjort en första kur med letrozol så hoppas ju verkligen att det går vägen på första försöket :)

• Anonym (Trean)
    tisse_tuss skrev 2018-11-15 10:12:54 följande:

Tack alla ni som kommenterade på min bild med test, ni hade rätt - idag visade cb digital POSITIVT! Jag är GRAVID! Efter 14 månaders försök! Men har haft två tidiga missfall innan dess i v. 5 och v. 6 så är totalt livrädd nu. Har inga symptom heller som jag haft de tidigare graviditeterna, inte ens ömma bröst som jag har varje månad oavsett gravid eller ej. Är det ett dåligt tecken att jag inte känner någonting?

Å hurra!!! Det såg onekligen positivt ut! Jag har också haft ett tidigt MF (v 5-6) och förstår vad du menar. Hoppas du ändå kan njuta lite - tänk vilken belöning efter 14 månader! Nu är det väl ändå er tur! Stort stort grattis och välkommen till julitråden!
  • Anonym (Trean)
    Skitfrustrerad skrev 2018-11-15 16:30:31 följande:

Tja.. har en fråga till er som varit/är gravida. Hur har era flytningar påverkats, om alls, innan ni plussade? Jag har BiM 21/11. I vanliga fall brukar min pms börja typ nu men jag känner absolut ingenting. Det enda jag reagerar på är att mina flytningar påminner om flytningarna jag brukar ha runt ägglossning, och så brukar det inte vara innan mens. De brukar vara tjockare och krämigare. Nu är de ganska tunna och ?slemmiga?. Jag vet när jag hade ägglossning för jag använde cb ägglossningstest och jag hade det precis då jag förväntade mig (6-7/11) så jag vet att jag inte gått vilse i min cykel.

Har dock inga förhoppningar. Vi fick bara till två försök den här månaden. Vi blev så sjukt osams mitt under ägglossningen att vi missade de två sista fertila dagarna.

Tycker bara det är knepigt med ingen pms och konstiga flytningar!

Jag hade nu lite blödningar (mest brunt) innan bim och trodde det var mens på g men inget annat faktiskt innan plusset! Med ettan hade jag också lite blödningar och med tvåan inget alls. Har läst om andra som har väldigt mkt under hela grav och även innan så som med allt annat är det väl individuellt även detta. För övrigt fick vi bara till det vad jag tror två dagar innan äl och två dagar efter denna gång och det blev ju ändå plus så det kan nog ändå bli ngt ska du se! Lycka till!
  • JohannaLi
    Anonym (Trean) skrev 2018-11-15 17:25:55 följande:

Jag hade nu lite blödningar (mest brunt) innan bim och trodde det var mens på g men inget annat faktiskt innan plusset! Med ettan hade jag också lite blödningar och med tvåan inget alls. Har läst om andra som har väldigt mkt under hela grav och även innan så som med allt annat är det väl individuellt även detta. För övrigt fick vi bara till det vad jag tror två dagar innan äl och två dagar efter denna gång och det blev ju ändå plus så det kan nog ändå bli ngt ska du se! Lycka till!

Hur hade du med andra symptom innan du plussade? Har BIM på söndag och haft lite lätt molande till och från i snart en vecka. Hade samma sist med så tror de ta bara är mens på g...
  • Johannamari

Provade ett testa tidigt nu på kvällen.. blankt. 
    Ska man lita på det eller testa igen om mensen är sen? 

Kunde inte låta bli och nu känner jag mig sjukt besviken. Dock galet ömma bröst varav bröstvårtorna blivit större och ömmar för ingenting. Är det vanliga mens symtom? Någon som känner igen sig?

• JohannaLi
    Johannamari skrev 2018-11-15 19:02:36 följande:

Kunde inte låta bli och nu känner jag mig sjukt besviken. Dock galet ömma bröst varav bröstvårtorna blivit större och ömmar för ingenting. Är det vanliga mens symtom? Någon som känner igen sig?

Vänta till lördag och testa igen om inte mensen dyker upp. Äl kan ju ha vart senare än du trott. Håller tummarna!!!
  • Anonym (Ängel)
    Johannamari skrev 2018-11-15 19:02:36 följande:

Jag tog ett testa tidigt igår och ett vanligt idag. Båda negativa. Men har precis samma symptom som dig. Fast även molvärk i nedre delen av magen också. När har du bim?
  • Granskott

Bim idag och fortfarande ingen mens i sikte.. tänker vänta med att testa tills lördagmorgon då jag kommit hem till min man, om inte mensen kommit innan dess såklart:)

• Johannamari
    JohannaLi skrev 2018-11-15 19:07:08 följande:
    Vänta till lördag och testa igen om inte mensen dyker upp. Äl kan ju ha vart senare än du trott. Håller tummarna!!!
    Ja, eller om man bara ska vänta ut mensen. 
    Suck.. 
  • Johannamari
    Anonym (Ängel) skrev 2018-11-15 19:17:59 följande:
    Jag tog ett testa tidigt igår och ett vanligt idag. Båda negativa. Men har precis samma symptom som dig. Fast även molvärk i nedre delen av magen också. När har du bim?
    Åh. Håller tummarna :) 
    Har också haft molvärk till och från. 

Enl. app har jag BIM 17/11. Var några dagar sen förra så skulle kunna bli sen denna månaden också, 
Svar på tråden Vi som har BIM november 18