• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Johannamari
    JohannaLi skrev 2018-11-14 13:53:12 följande:
    Kommer ihåg dig från oktober tråden, tror vi hade BIM ungefär samtidigt då med. Nu har jag söndag eller måndag, men ska verkligen hålla mig till att inte testa före lördag! Pallar inte få negativt innan man ska gå till jobbet. Vill va hemma och va ledsen hela dagen om det nu är så!

Försöker också att inte känna efter alls, men är ju sviinsvårt! lite molvärk men det brukar jag ha veckan innan mens, är på otroligt dåligt humör idag med så det visar väl mest på pms tyvärr :( håller tummarna för att vi båda får plus denna månad!
    Ja, men det stämmer ju :) 
    Så jävla jobbig väntan tycker jag.. 

Och blir en gnutta avis på alla som plussar innan BIM (inte en antydan här). Och vill inte gå runt och inbilla mig. Jag ska försöka hålla mig till lördag. Då är jag ledig. Ska jobba kväll på fredag så känns trist att få negativt innan man ska till jobbet. Suck* 

Och jag har också världens pms humör. Så egentligen inställd på att mensen kommer snart. 
  • JohannaLi
    Johannamari skrev 2018-11-14 14:16:10 följande:

Ja, men det stämmer ju :) 

Så jävla jobbig väntan tycker jag.. 

Och blir en gnutta avis på alla som plussar innan BIM (inte en antydan här). Och vill inte gå runt och inbilla mig. Jag ska försöka hålla mig till lördag. Då är jag ledig. Ska jobba kväll på fredag så känns trist att få negativt innan man ska till jobbet. Suck* 

Och jag har också världens pms humör. Så egentligen inställd på att mensen kommer snart. 

Har du var gravid tidigare? Jag Har själv aldrig vart gravid så också ännu svårare att veta hur det känns och om jag ens kan.. men vi håller tummarna att vårt dåliga humör inte är pms utan att vi plussar i helgen! :)
  • Johannamari
    JohannaLi skrev 2018-11-14 14:45:33 följande:
    Har du var gravid tidigare? Jag Har själv aldrig vart gravid så också ännu svårare att veta hur det känns och om jag ens kan.. men vi håller tummarna att vårt dåliga humör inte är pms utan att vi plussar i helgen! :)
    Jo, jag har en dotter som är fem och ett halvt, så var ju sex år sedan jag plussat och glömt av de mesta symtomen. Blev illamående men det var under en lång bilresa som jag kom på att jag nog skulle ha mensen.. och så testade jag hemma sedan och ett svagt sträck. Några dagar senare nytt test och ett garanterat plus. Men minns inte riktigt hur övriga kroppen mådde. 

Hua.. Lördag.. Lördag. 
  • Johannamari
    JohannaLi skrev 2018-11-14 14:45:33 följande:
    Jo, jag har en dotter som är fem och ett halvt, så var ju sex år sedan jag plussat och glömt av de mesta symtomen. Blev illamående men det var under en lång bilresa som jag kom på att jag nog skulle ha mensen.. och så testade jag hemma sedan och ett svagt sträck. Några dagar senare nytt test och ett garanterat plus. Men minns inte riktigt hur övriga kroppen mådde. 

Hua.. Lördag.. Lördag. 
  • JohannaLi
    Johannamari skrev 2018-11-14 15:30:11 följande:

Hua.. Lördag.. Lördag. 

Ah jag förstår, det är ju ett tag sen så svårt att komma ihåg plus att alla graviditeter säkert är olika... bara att hålla tummarna! Vilket försök är ni på?
  • Tredtopp

Jag har kort lutealfas (12 dagar) när tror ni man kan som tidigast testa? Äl va 9/11.

• Johannamari
    JohannaLi skrev 2018-11-14 16:27:03 följande:
    Ah jag förstår, det är ju ett tag sen så svårt att komma ihåg plus att alla graviditeter säkert är olika... bara att hålla tummarna! Vilket försök är ni på?
    Vi är på försök nr 2. Tog ut spiral i slutet av aug, mensen kom igång direkt. Och har någorlunda regelbunden ÄL. Förra månaden var mensen något sen och denna månaden var ÄL drygt två dagar sen så räknar med att mensen kommer först till helgen. 

Har börjat må lite illa nu på kvällen men orolig att det bara är mens-symtom. Och sambon säger bara: oroa dig inte.. Vi försöker nästa månad. 
  • Anonym (Ängel)

En fråga, är det "inte bra" att ha en lång lutealfas. Min är 17 dagar, ibland har den till och med 19 dagar. Är det lika "illa" som ha en kort? 

• Marängsviss

Bim -2 eller -3 idag. Fick en svagt rosa flytning nu på kvällen och har känt mig lättirriterad. Gissar att mensen kommer imorgon ????

• Evi82
    Marängsviss skrev 2018-11-14 21:20:30 följande:

Bim -2 eller -3 idag. Fick en svagt rosa flytning nu på kvällen och har känt mig lättirriterad. Gissar att mensen kommer imorgon ????

Har du tagit någon test ?
Svar på tråden Vi som har BIM november 18