• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • småfossingar
    Va1kyrja skrev 2018-11-13 10:20:41 följande:

Åh vad roligt! Stort grattis!

LoveEver skrev 2018-11-13 11:14:50 följande:

Grattis och välkommen till Juli-tråden :))

Tack så mycket, ja jag kommer över till bf juli så småningom
  • piffan87
    Tirin skrev 2018-11-13 12:44:35 följande:
    Hej, såg att vi har BIM samma dag, långt kvar tyvärr. Känns lite som att festen är över och man sitter bakis ensam kvar med disken när äl varit och man börjar vänta på BIM:(

Det jag gjort för att minska fokus på att dagarna ska gå är att rensa hemmet på graviditetstest så att jag inte ska börja hålla på, dessa ligger i säkert förvar på sambons jobb och kommer inte hem förän den 23, då slipper man i alla fall funderingar på alla negativa test innan BIM. Har barn sen innan och pluggar och har tenta den 23:e så ganska lätt att fokusera på annat just denna månad:)

Haha, känner igen mig i din förklaring! Har BIM 25/11 (blev framflyttade en dag då jag fick tidigare ÄL) och det känns bara som att man går och väntar. Men försöker fokusera på annat också! Jag fixar massor här hemma som inte blivit av tidigare och lägger fokus på jobb. Önskar dock man kunde trycka på forward.. 

• JohannaLi
    småfossingar skrev 2018-11-13 09:32:51 följande:

Som sagt tålamod, inte min bästa sida så tog det digitala oxå.. kommer ju 2 till med det jag beställde igår så kan ju ta fler och se att hcg stiger.

Stort grattis!! Har BIM samtidigt som Du men har bestämt att inte testa före lördag, har bara test som mäter hcg 25 så väntar lite.

Har du haft några symptom hittills? Själv känner jag ingenting bara lite huttrig och frusen idag,kalla händer fast min Temp sjönk från 37,2 igår till 37,0 idag, känns inte så hoppfullt...
  • Mia86a

13 dagar kvar till BIM, det går seeegt! Har börjat intala mig att jag har BIM redan om 7 dagar istället (min vanliga cykel är så kort), men inser ju att jag bara försöker lura mig själv . Så sugen på att testa, men vet ju att det är på tok för tidigt, haha! Det är så segt att vara föräldraledig och ha hela dagen på sig till funderingar, hade varit tusen gånger enklare om jag åtminstone varit på jobbet och kunde fördriva tiden där.

• Jsv17
    Anonym (Trean) skrev 2018-11-13 09:04:20 följande:

Å vad tråkigt :( men hoppas du snabbt får plus igen. Jag fick tidigt MF i slutet av augusti och är nu i vecka 5 och väldigt orolig för ett nytt MF. Ingen rolig upplevelse alls även om det är i tidig graviditet. Styrkekramar. Jag håller tummarna för dig!

Tack för tummarna <3 Det vart tufft, men har ett MA i bagaget så det var mkt skönare när kroppen tog hand om det själv och så tidigt men nu är jag himla otålig att plussa igen
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Mia86a skrev 2018-11-13 13:19:13 följande:

13 dagar kvar till BIM, det går seeegt! Har börjat intala mig att jag har BIM redan om 7 dagar istället (min vanliga cykel är så kort), men inser ju att jag bara försöker lura mig själv . Så sugen på att testa, men vet ju att det är på tok för tidigt, haha! Det är så segt att vara föräldraledig och ha hela dagen på sig till funderingar, hade varit tusen gånger enklare om jag åtminstone varit på jobbet och kunde fördriva tiden där.

Ja man hinner tänka alldeles för mycket, här väntar vi fortfarande på ägglossning, får se om jag hinner med bim i november eller om den flyttas i i December ist...
    Pojke 9-12-17
  • nathel

NC har flyttat min Bim till 22/11 nu? Positivt äl-test den 5e och ont som bara den, men enligt NC hade jag ÄL så sent om den 9e? Stämmer inte alls med tidigare cykler :(

• Clemmentina

Kul med flera pluss i tråden. Grattis alla som plussat! :) Min förra cykel var väldigt märklig (hade mens i tre veckor men tror det var spottings också vilket jag aldrig haft tidigare) så min bim är helt ändrad...får se om det blir i slutet av november eller början av december. Väntar in ägglossning just nu!

• MrsMM
    1/11 teresee, kstadtjej87, mallllllin 

2/11 Nova92, Ma18 

3/11 gummsanmadde, Z1987 

4/11 Pemmelie;, jagvetdåinte 

5/11 mimmisen1991, Emmas92 

6/11 Va1kyrja, Sångfågeln87 

7/11 Incognita, CE, LoveEver 

8/11 Jojjans, Poolen, Siri88, Elimil, Noanda 

9/11 ero13 

10/11 Strösocker 

11/11 Livethänder, Selmans , Carola18 

12/11 Missempi , Mezzy, Pixma 

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fian82 

14/11 mangon, 

15/11 April2, Granskott 

16/11 SofieElise, 

17/11 Clemmentina, marängsviss, EllieJo 

18/11 småfossingar 

19/11 JohannaLi, Evi 82 , MammsenS, MrsMM

20/11 idaisraelsson, Ängel, Tredtopp, nathel 

21/11 Sara11, NervösaNatta, Skitfrustrerad, Olivia1992 

22/11 väntarpåplusset, CarrooJ, Tiolina 

23/11 Miichaella, lw12, Solgul 

24/11 Persi91, Tirin, Jordgubb

25/11 saraholm 

26/11 Mia86a, Piffan87, DoriaP, mallllllin 

27/11 Cassandra92 

28/11 LinaLinnea, Jagerika 

29/11 minnie768 

30/11 em0ma, Canary, Ma18, Jsv17, Kstadtjej87 

Pluslista: 

Emmas92 bim -1 

Pemmelie BIM -1 

Va1kyrja BIM -3 

LoveEver BIM +1 

EllieJo BIM -7 

småfossingar BIM -5

Hej.
    Jag är helt ny på FL och har följt den här tråden sedan start så det är väl dags att jag hoppar in och skriver mitt första inlägg!

Vill börja med att säga tack för det har varit väldigt lärorikt att höra om allas erfarenheter. Jag tycker mig ha bra koll på min kropp, men jag visste inte att lutealfasen kunde variera så mycket och jag har faktiskt ingen aning om vad min är. Min cykel brukar vara 23-28 dagar så i princip har jag BIM från imorgon till måndag, men för att hålla förväntningarna nere skrev jag in mig på måndag. :)
  • MissJibs

Kan man lite på ytterst svaga streck från Tento samt babyornot?

E på bim -2 -3 O tog nu på em test me dessa i samma urinmängd (stickor man doppar) efter att ha hållt mig ca 4 tim. Fick fram inom tiden svaga svaga streck på båda.

Svar på tråden Vi som har BIM november 18