• Amne18

Gravid med Letrozol

Hej!

Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

• Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Anonym (E)
    Oliwia92 skrev 2018-12-05 21:19:01 följande:

Om otrivelle inte ger falskt positivt resultat efter typ 5 dagar det vill säga 5 dgr efter sprutan tror ni då den kan visa falskt positivt den 10e dagen?

Jag har testat + 10 dagar efter ovitrelle sprutan! Och de va äkta +!
  • Anonym (E)
    becca90 skrev 2018-12-05 10:18:01 följande:

Jaaa jag ska köpa digitalt! Men vill se strecken först haha! Vilket jag gör? Är nog för feg för att testa digitalt. Känns som testet borde va starkare äl+12? Tog ovitrellen för 12 dagar sen, kan det va den? Det enda ja känner är lite molvärk i länd och mage.. är det vanlig att testen blir starkare på kvällarna?

Ovitrelle ska inte ge falsk positivt efter så lång tid!:D jag gjorde ett RFSU testa tidigt och ett gravidkollen sticka i förrgår tror jag de va med morgonurin, jag ansåg dom 99% negativa båda 2, tog senare på dagen med samma urin två digitala fick svaren ?Yes+? och ?Gravid 1-2? men jag va nästan säker på att de inget va, de jag ville få fram är att jag är på äl+ 15 och de va SVAGT om ens positivt överhuvudtaget.. Ta ett digitalt bara och ryck av plåstret direkt! Lycka till<3
  • Amne18
    becca90 skrev 2018-12-05 10:18:01 följande:
    Jaaa jag ska köpa digitalt! Men vill se strecken först haha! Vilket jag gör? Är nog för feg för att testa digitalt. Känns som testet borde va starkare äl+12? Tog ovitrellen för 12 dagar sen, kan det va den? Det enda ja känner är lite molvärk i länd och mage.. är det vanlig att testen blir starkare på kvällarna?
    Testa med digitalt för jag tror att du är gravid! Då kan du glädjas åt det på riktitgt :)
    Och som Anonym (E) säger här ovan ska ovitrelle vara ute fårn kroppen efter 10 dagar!
  • Amne18
    lilagrodautanben skrev 2018-12-06 13:42:01 följande:

17 mm ägg idag men bara ett så håller tummarna! Äl förväntas enligt läkaren o helgen

Du får egen ägglossning utan ovitrelle?
  • Enmsik

Har inga som helst symtom på att ägglossning varit förutom ont då jag hade ägglossning. Har tempat och tempen har dessutom stigit. Men brukar alltid få jätteömma bröstvårtor direkt dagen efter ägglossning. Men har inte haft några känningar alls sen i helgen då jag hade ägglossningssmärtor.. någon mer? Kan det bero på ovitrellen? Att ?hcg? tar över så att jag inte känner ökningen av progesteronet på samma sätt?

• Längtar efter en bebis

Heej tjejer tog idag min första trippel kur och ska få tid för ultraljud sen blir det sprutan ovitrille.

Brukar bli alltid gravid på första eller andra kur , håller tummarna

• lilagrodautanben

Är lite förvirrad nu tjejer., hade äggblåsa på 17mm igår pch det sägs ju att den växer 2 mm per dag och släpper kring 20mm. Borde då inte ältestet va pos idag? Mitt är tvärneg och temp på 37,4.

Elöer tänker jag tokigt?

• Amne18
    Enmsik skrev 2018-12-06 21:46:42 följande:

Har inga som helst symtom på att ägglossning varit förutom ont då jag hade ägglossning. Har tempat och tempen har dessutom stigit. Men brukar alltid få jätteömma bröstvårtor direkt dagen efter ägglossning. Men har inte haft några känningar alls sen i helgen då jag hade ägglossningssmärtor.. någon mer? Kan det bero på ovitrellen? Att ?hcg? tar över så att jag inte känner ökningen av progesteronet på samma sätt?

Det tror jag inte är någon fara, reagerade på samma sak då jag inte heller kände av min ägglossning denna gång. Antar att det beror på ovitrellen då det här är första gången jag tagit den och första gången jag inte känt av min ägglossning. Är på dag 7 efter ovitrelle nu... Vill så gärna att testet om 3 dagar är positivt!!
Svar på tråden Gravid med Letrozol