• Amne18

Gravid med Letrozol

Hej!

Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

• Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Oliwia92
    Mema9 skrev 2018-12-02 16:20:42 följande:

Jag har inte känt av mina två senaste speciellt mycket, lite öm nertill första dygnet efter jag tagit ovitrelle.. lämnade blodprov förra gången som visade en bra ägglossning. Trots att jag inte hade några speciella symptom :) Minns inte om du ska lämna prov eller inte?

Hon har inte sagt något om det
  • Mema9
    becca90 skrev 2018-12-02 17:12:21 följande:

Nej inget digitalt :/ men han imorn har det gått 10 dagar! Känns som det blir svårt för det strecket att försvinna tills imorn :D hoppas!!! I verkligheten är det helt klart pos. Och bilden är ej redigerad..

Ja det ser helt klart positivt ut! :D bara fortsätt testa , tillslut blir ju strecket lika starkt som kontrollstrecket :D
    Oliwia92 skrev 2018-12-02 19:27:50 följande:

Hon har inte sagt något om det

Okej ,men sannolikheten att man får äl av ovitrelle är ju väldigt stor :)
  • becca90
    Mema9 skrev 2018-12-02 20:21:26 följande:

Ja det ser helt klart positivt ut! :D bara fortsätt testa , tillslut blir ju strecket lika starkt som kontrollstrecket :DOkej ,men sannolikheten att man får äl av ovitrelle är ju väldigt stor :)

Jaa bara det inte är negativt imorn!!! Hur mår du?
  • Enmsik

Tog ovitrelle igår klockan 8. Fick till lite mys igårkväll och i fredagskväll. Skulle ju få till det idag med var tanken, men sambon skadade foten under dagen och har så ont nu och han vill ju för att vi ska pricka in men han har så ont så därför vill han inte liksom, om ni förstår. Har haft känningar hela dagen men nu ikväll vid ca klockan 21.30 så fick jag ännu mer värk i den vänstra, där den största äggblåsan var. Är sjukt besviken. Jag förstår ju såklart han för hade det varit jag så hade man kanske inte varit jätte på hugget men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att det är så tråkigt då vi nu VET att jag har ägg som är på gång och så får vi inte till det på själva ägglossningsdagen. Finns ju lite chans imorgon med men ändå. Haha behövde skriva av mig lite kände jag. Någon mer som kan känna samma besvikelse om man inte får till det när man tänkt, kring ägglossning?

• becca90
    Enmsik skrev 2018-12-02 22:09:33 följande:

Tog ovitrelle igår klockan 8. Fick till lite mys igårkväll och i fredagskväll. Skulle ju få till det idag med var tanken, men sambon skadade foten under dagen och har så ont nu och han vill ju för att vi ska pricka in men han har så ont så därför vill han inte liksom, om ni förstår. Har haft känningar hela dagen men nu ikväll vid ca klockan 21.30 så fick jag ännu mer värk i den vänstra, där den största äggblåsan var. Är sjukt besviken. Jag förstår ju såklart han för hade det varit jag så hade man kanske inte varit jätte på hugget men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att det är så tråkigt då vi nu VET att jag har ägg som är på gång och så får vi inte till det på själva ägglossningsdagen. Finns ju lite chans imorgon med men ändå. Haha behövde skriva av mig lite kände jag. Någon mer som kan känna samma besvikelse om man inte får till det när man tänkt, kring ägglossning?

Åh, jag förstår precis hur du känner. Man får en så otrolig press på att få till det. MAn blir nästan manisk :( men du har ju fortfarande laddat upp med Minst 70 miljoner spermier!! <3
  • becca90

[quote=79258040][quote-nick]becca90 skrev 2018-12-03 08:39:40 följande:[/quote-nick]Vågar man lita på detta?? Ovitrelle + 11! Oredigerat!

denna är fel!! Inte + 11!

• Enmsik
    becca90 skrev 2018-12-03 08:20:35 följande:

Åh, jag förstår precis hur du känner. Man får en så otrolig press på att få till det. MAn blir nästan manisk :( men du har ju fortfarande laddat upp med Minst 70 miljoner spermier!! <3

Ja men verkligen! Ja får hoppas att någon av de som når fram och har legat och simmat i äggledaren i väntan på ägget. :D tack för pepp! <3
  • Amne18
    becca90 skrev 2018-12-03 08:39:52 följande:

Vågar man lita på detta?? Ovitrelle + 10! Oredigerat!

Åååh vad glad jag blir för din skull! Jag tror att det är ett tidigt plus, det kommer troligen ökat mycket inom två dagar så testa ett digitalt imorgon eller övermorgon. Hur länge har ni försökt? :D
Svar på tråden Gravid med Letrozol