• Amne18

Gravid med Letrozol

Hej!

Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

• Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • becca90
    becca90 skrev 2018-12-04 20:42:16 följande:

Åh stackare!! :( men skönt ändå att ni hinner en gång till innan!

Jag vet faktiskt inte hur det går.. pos igår (+10) på morgonen, neg (+10) på eftermiddagen, svagt streck imorse, och svagt streck nu på em. Så får väl se om det ökat tills imorn :)

• Oliwia92
    Mema9 skrev 2018-12-04 19:11:37 följande:

Hur går det Becca? Tagit något mer eller något digitalt?

Här är mensen på ingång :( Blir så less.. Men tack och lov hinner vi iallafall en omgång till innan mottagningen stänger igen över jul&nyår.. Så vi slipper vänta , det hade varit hemskt.

Håller tummarna för er andra <3

Håller tummar och tår för dig att det tar sig nästa gång !
  • Enmsik

[quote=79262477][quote-nick]becca90 skrev 2018-12-04 21:21:37 följande:[/quote-nick][/quote]

Jag ser strecken på båda dina bilder. Men vänta lite till för att inte ta ut något i förskott.. jag har nämligen fått så där flera gånger på både testlagrets tester och graviditetskollen, och jag var aldrig gravid.. Hade inte ens haft ägglossning då förmodligen. Testade hela tiden för att jag aldrig visste när jag skulle ha mens. Hade ca 60 dagar mellan varje men det kunde också variera. Jag blev så glad många gånger men var ingen graviditet.:/

Nu är det ju inte säkert det är så för dig och jag tycker det ser tydligt ut, men som sagt, det är så tråkigt att bli besviken bara. Hoppas du förstår vad jag menar. :) <3

• becca90
    Enmsik skrev 2018-12-04 22:07:56 följande:

[quote=79262477][quote-nick]becca90 skrev 2018-12-04 21:21:37 följande:[/quote-nick]

Jag ser strecken på båda dina bilder. Men vänta lite till för att inte ta ut något i förskott.. jag har nämligen fått så där flera gånger på både testlagrets tester och graviditetskollen, och jag var aldrig gravid.. Hade inte ens haft ägglossning då förmodligen. Testade hela tiden för att jag aldrig visste när jag skulle ha mens. Hade ca 60 dagar mellan varje men det kunde också variera. Jag blev så glad många gånger men var ingen graviditet.:/

Nu är det ju inte säkert det är så för dig och jag tycker det ser tydligt ut, men som sagt, det är så tråkigt att bli besviken bara. Hoppas du förstår vad jag menar. :) <3[/quote]

Tack För dina ögon <3

Jag är faktiskt inte själv övertygad så är ingen fara än. Tog dock ett nytt nu på kvällen som blev ännu tydligare.. får se imornbitti :) är i England så här är alla test så himla billiga haha
  • Kajsa123

Jag har ingen mens överhuvudtaget, så fick börja med att ta en kur Provera för att få en blödning. Tog en enkelkur utan resultat. Tog sedan dubbelkur och fick ägglossning, den gången resulterade dock inte i någon graviditet. Dock dubbelkur igen och här sitter jag 38 veckor senare och väntar otåligt på att bebisen ska komma!

• becca90
    Kajsa123 skrev 2018-12-04 23:13:26 följande:

Jag har ingen mens överhuvudtaget, så fick börja med att ta en kur Provera för att få en blödning. Tog en enkelkur utan resultat. Tog sedan dubbelkur och fick ägglossning, den gången resulterade dock inte i någon graviditet. Dock dubbelkur igen och här sitter jag 38 veckor senare och väntar otåligt på att bebisen ska komma!

m

Tack för hoppet och grattis <3
  • Mema9
    Amne18 skrev 2018-12-04 20:00:01 följande:

Gud vad skönt för er! Jag är rädd att det inte kommer vara något denna gång heller och då kommer jag inte hinna en omgång innan julledigheten... hoppas att jag får plus istället!!

Ja verkligen, lite positivt i det negativa.. hoppas hoppas hoppas!
    Oliwia92 skrev 2018-12-04 22:00:53 följande:

Håller tummar och tår för dig att det tar sig nästa gång !

Tack snälla <3
    becca90 skrev 2018-12-04 20:42:16 följande:

Åh stackare!! :( men skönt ändå att ni hinner en gång till innan!

Jag vet faktiskt inte hur det går.. pos igår (+10) på morgonen, neg (+10) på eftermiddagen, svagt streck imorse, och svagt streck nu på em. Så får väl se om det ökat tills imorn :)

Okej men det ser ju lovande ut! När du kommer hem från England eller köp ett digitalt där om de är billigare än här! Haha vi tjatar om digitalt men då får du ju verkligen svart på vitt istället för att tyda streck :D Tror på det här iallafall!! Så spännande att de hur de utvecklar sig :)
  • Amne18
    becca90 skrev 2018-12-04 23:09:40 följande:
    Tack För dina ögon <3

Jag är faktiskt inte själv övertygad så är ingen fara än. Tog dock ett nytt nu på kvällen som blev ännu tydligare.. får se imornbitti :) är i England så här är alla test så himla billiga haha
    Åh så spänd för din skull, hoppas verkligen att ni lyckats denna gång! Lägg upp bilder på alla dina test så att vi får följa din utveckling :D 
  • becca90
    Mema9 skrev 2018-12-05 06:43:22 följande:

Ja verkligen, lite positivt i det negativa.. hoppas hoppas hoppas!Tack snälla <3Okej men det ser ju lovande ut! När du kommer hem från England eller köp ett digitalt där om de är billigare än här! Haha vi tjatar om digitalt men då får du ju verkligen svart på vitt istället för att tyda streck :D Tror på det här iallafall!! Så spännande att de hur de utvecklar sig :)

Jaaa jag ska köpa digitalt! Men vill se strecken först haha! Vilket jag gör? Är nog för feg för att testa digitalt. Känns som testet borde va starkare äl+12? Tog ovitrellen för 12 dagar sen, kan det va den? Det enda ja känner är lite molvärk i länd och mage.. är det vanlig att testen blir starkare på kvällarna?
  • Oliwia92

Om otrivelle inte ger falskt positivt resultat efter typ 5 dagar det vill säga 5 dgr efter sprutan tror ni då den kan visa falskt positivt den 10e dagen?

Svar på tråden Gravid med Letrozol