• Amne18

Gravid med Letrozol

Hej!

Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

• Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • becca90

Hej på er! Hemma efter en vecka i England! Fick mens igår, som en klocka på dag 30! :( ringde nyss vår klinik i Uppsala. ?Börja med letrozol nästa mens i januari? men jag tänker köra en egen kur utan vul! Har någon gjort det förut?

Kul för er som väntar på bim, vill vara där igen jag med!!

• Mema9
    becca90 skrev 2018-12-11 09:34:56 följande:

Hej på er! Hemma efter en vecka i England! Fick mens igår, som en klocka på dag 30! :( ringde nyss vår klinik i Uppsala. ?Börja med letrozol nästa mens i januari? men jag tänker köra en egen kur utan vul! Har någon gjort det förut?

Kul för er som väntar på bim, vill vara där igen jag med!!

Hej! Nej vad tråkigt att mensen kom :(

Hm..Jag skulle nog inte våga köra på egen hand. Det finns ju en risk att (om det kommer fram till kliniken) vill de inte hjälpa till igen. Det var min läkare väldigt noga med att poängtera att följer man inte deras *regler* eller vad man ska kalla det haha så vill de inte hjälpa till.. MEN å andra sidan hur ska de få veta? Du kanske helt plötsligt får en egen äl eller en normal cykel under jul/nyår... underverk har ju hänt förr ;)
    lilagrodautanben skrev 2018-12-11 10:39:54 följande:

Eller kan det rent av va ägget som fäst? Läste att det kan fästa redan på dag 3-5! Därav den lilla blödningen..?

Så kan det absolut vara, min första tanke också :) Håller tummarna för det!! Det där med tempandet tyckte jag var krångligt.. sov man med öppen mun innan man tempade kunde det påverka och ge en lägre temp. Tog man inte tempen direkt utan typ snoozade och tempade vid andra väckningen påverkade det och gav en högre temp..
  • becca90
    Mema9 skrev 2018-12-11 11:40:55 följande:

Hm..Jag skulle nog inte våga köra på egen hand. Det finns ju en risk att (om det kommer fram till kliniken) vill de inte hjälpa till igen. Det var min läkare väldigt noga med att poängtera att följer man inte deras *regler* eller vad man ska kalla det haha så vill de inte hjälpa till.. MEN å andra sidan hur ska de få veta? Du kanske helt plötsligt får en egen äl eller en normal cykel under jul/nyår... underverk har ju hänt förr ;)Så kan det absolut vara, min första tanke också :) Håller tummarna för det!! Det där med tempandet tyckte jag var krångligt.. sov man med öppen mun innan man tempade kunde det påverka och ge en lägre temp. Tog man inte tempen direkt utan typ snoozade och tempade vid andra väckningen påverkade det och gav en högre temp..

Förstår hur su tänker! Men de kommer ju som sagt inte få veta ändå :) jag har ju egen äl redan med får en boost av letrozol :)
  • lilagrodautanben

Tack så hemskt mycket för ditt svar!! Vara hålla ut och se!

Mema9 skrev 2018-12-11 11:40:55 följande:

Hm..Jag skulle nog inte våga köra på egen hand. Det finns ju en risk att (om det kommer fram till kliniken) vill de inte hjälpa till igen. Det var min läkare väldigt noga med att poängtera att följer man inte deras *regler* eller vad man ska kalla det haha så vill de inte hjälpa till.. MEN å andra sidan hur ska de få veta? Du kanske helt plötsligt får en egen äl eller en normal cykel under jul/nyår... underverk har ju hänt förr ;)Så kan det absolut vara, min första tanke också :) Håller tummarna för det!! Det där med tempandet tyckte jag var krångligt.. sov man med öppen mun innan man tempade kunde det påverka och ge en lägre temp. Tog man inte tempen direkt utan typ snoozade och tempade vid andra väckningen påverkade det och gav en högre temp..

• Enmsik

Negativt imorse också. Fan lovade min sambo att inte testa förrän i helgen.. man kan ju inte låta bli haha;D När jag dessutom bara är hemma och pluggar om dagarna haha. Det är ju det enda nöjet jag har. Nu ska jag försöka hålla mig till helgen i alla fall. Bim söndag eller måndag. Än finns det ju tid att få ett plus. :)

• Amne18
    Enmsik skrev 2018-12-12 11:05:10 följande:

Negativt imorse också. Fan lovade min sambo att inte testa förrän i helgen.. man kan ju inte låta bli haha;D När jag dessutom bara är hemma och pluggar om dagarna haha. Det är ju det enda nöjet jag har. Nu ska jag försöka hålla mig till helgen i alla fall. Bim söndag eller måndag. Än finns det ju tid att få ett plus. :)

Jag har också BIM söndag! Går också och hoppas på ett plus men imorse var de negativt på stickan... känns som att det borde vara positivt om jag är gravid men det är ju inte säkert. ÄL+10 idag bara och de flesta plussar ju någon gång mellan ÄL+11 och ÄL+14 som är BIM....
  • Enmsik
    Amne18 skrev 2018-12-12 12:44:27 följande:

Jag har också BIM söndag! Går också och hoppas på ett plus men imorse var de negativt på stickan... känns som att det borde vara positivt om jag är gravid men det är ju inte säkert. ÄL+10 idag bara och de flesta plussar ju någon gång mellan ÄL+11 och ÄL+14 som är BIM....

Ja asså av vad jag har hört så verkar det vara vanligare att plussa på bim eller efter, än innan så än ger hag inte upp. Men tydligen så ligger man runt 50 i hcg på bim-dagen och det fördubblas varannan/var tredje dag. Så då ligger det ju på ca 25 på fredag och mina stickor mäter från 25 så det är ju inge konstigt om det är negativt nu då haha. Nu ligger det ju i så fall på typ 12,5 liksom. :)
  • Mema9
    becca90 skrev 2018-12-11 22:52:14 följande:

Förstår hur su tänker! Men de kommer ju som sagt inte få veta ändå :) jag har ju egen äl redan med får en boost av letrozol :)

Precis , så kbk ;)

Jag tog den sista letrozol imorse och på måndag 17/12 ska jag till gyn.
  • Längtar efter en bebis
    Mema9 skrev 2018-12-12 18:59:23 följande:

Precis , så kbk ;)

Jag tog den sista letrozol imorse och på måndag 17/12 ska jag till gyn.

Jag tog sista tabletten 10 dec har ultraljud den 15 .

Får du sprutan ovitrille ? Jag ska ta den..

Jag tog trippel kur denna gång du då
Svar på tråden Gravid med Letrozol