• Amne18

Gravid med Letrozol

Hej!

Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

• Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Enmsik
    Enmsik skrev 2018-12-16 18:25:00 följande:

Hej igen.. förlåt förlåt förlåt att jag skriver igen men kollade testet nu när det torkat och nu är det supertydligt och rosa. Till och med min sambo såg det och det har han inte gjort på de 1 år och 3 månader som vi försökt bli gravida.. här är skillnaden på det torkade från igår och det torkade från ikväll. Nedersta är från ikväll. :D

• Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2018-12-16 17:56:32 följande:

Tog ju ett svagt positivt imorse men nu på EM va det negativt.. spök imorse eller bara för tidigt för att testa närsomhelst?

Så fick jag med bara i förrgår. Men idag är mitt på EM tydligare. Kanske blir starkare då ju närmre bim man kommer. Jag har bim idag eller imorgon. :)
  • Oliwia92
    Enmsik skrev 2018-12-16 18:28:15 följande:

Så fick jag med bara i förrgår. Men idag är mitt på EM tydligare. Kanske blir starkare då ju närmre bim man kommer. Jag har bim idag eller imorgon. :)

Den sista stickan är helt klart ett svagt streck :) håller tummarna att du är gravid
  • lilagrodautanben

Ser klart på ditt! Aha okej ja jag är bara på äl+8 så det är en tid kvar...

Enmsik skrev 2018-12-16 18:28:15 följande:

• Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2018-12-16 18:30:46 följande:

Ser klart på ditt! Aha okej ja jag är bara på äl+8 så det är en tid kvar...

Ja håll ut! Jag började typ testa i onsdags eller torsdags och har bara sett svaaaagt om ens något. Det var bara nu ikväll som det blev tydligare när det var blött och sedan nu när det torkar. Helt rosa både vid genomlysning och utan. Så har jag faktiskt aldrig fått så jag både tror och hoppas att det är en liten eller två som växer men sen kan ju vad som helst hända på vägen med. Återkommer imorgon om jag vågar testa med digitalt. :)
  • lilagrodautanben

Ja vad spännande! Så svårt att hålla ut bara! Väntan är inte min starka sida :/

Enmsik skrev 2018-12-16 18:36:14 följande:

Ja håll ut! Jag började typ testa i onsdags eller torsdags och har bara sett svaaaagt om ens något. Det var bara nu ikväll som det blev tydligare när det var blött och sedan nu när det torkar. Helt rosa både vid genomlysning och utan. Så har jag faktiskt aldrig fått så jag både tror och hoppas att det är en liten eller två som växer men sen kan ju vad som helst hända på vägen med. Återkommer imorgon om jag vågar testa med digitalt. :)

• Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2018-12-16 18:53:05 följande:

Ja vad spännande! Så svårt att hålla ut bara! Väntan är inte min starka sida :/

Ne verkligen inte min heller.. som tur är går ju dagarna ändå :)
  • Enmsik
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-16 17:26:59 följande:

Okeej på vilken dag är du nu gick de bra

Jag har bim idag eller imorgon och tror mig ha två streck på stickan nu i eftermiddag. Blir ett test imorgonbitti igen och är det starkare så ska jag ta digitalt om jag vågar. :)
  • becca90
    Enmsik skrev 2018-12-16 19:00:36 följande:

Jag har bim idag eller imorgon och tror mig ha två streck på stickan nu i eftermiddag. Blir ett test imorgonbitti igen och är det starkare så ska jag ta digitalt om jag vågar. :)

Håller tummarna!!!!
Svar på tråden Gravid med Letrozol