• Amne18

Gravid med Letrozol

Hej!

Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

• Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Enmsik
    Amne18 skrev 2018-12-13 11:24:01 följande:

Jag gör också det! Ser skillnad på dem och ett svagt streck på det nedersta!!! :O 

Åh vad skönt att jag inte är själv i alla fall. Kan ju lika gärna vara ett spökstreck. Men nu får vi se hur det ser ut i helgen. :D har ett digitalt som väntat länge på att få användas. Tänkte ta det den dagen man väl får tydliga streck på vanliga test. :)
  • Amne18
    Enmsik skrev 2018-12-13 11:46:39 följande:
    Åh vad skönt att jag inte är själv i alla fall. Kan ju lika gärna vara ett spökstreck. Men nu får vi se hur det ser ut i helgen. :D har ett digitalt som väntat länge på att få användas. Tänkte ta det den dagen man väl får tydliga streck på vanliga test. :)
    Gud vad spännande! Du måste fortsätta testa och se om strecket blir starkare :D Hur många dagar efter ÄL är du på nu? Och du tog en ovitrellespruta eller hur? Hur många dagar har det gått sedan sprutan?
    Nu fick jag upp hoppet igen eftersom vi är på typ samma dag i cykeln och du också testat negativt fram tills nu! Jag har inte tagit något test idag men kommer nog göra det imorgon bitti :)
  • Amne18
    Anonym (Ny) skrev 2018-12-13 13:22:07 följande:

Är det någon som ser här?

Bim-5

Japp! Jag skulle säga att du är gravid :) babyplan har aldrig gett mig spökstreck!
  • Enmsik
    Amne18 skrev 2018-12-13 13:25:42 följande:

Gud vad spännande! Du måste fortsätta testa och se om strecket blir starkare :D Hur många dagar efter ÄL är du på nu? Och du tog en ovitrellespruta eller hur? Hur många dagar har det gått sedan sprutan?

Nu fick jag upp hoppet igen eftersom vi är på typ samma dag i cykeln och du också testat negativt fram tills nu! Jag har inte tagit något test idag men kommer nog göra det imorgon bitti :)

Jag är på ovitrelle+12, tog sprutan klockan 8.00 1/12. och är på äl+10 eller 11 beroende på om jag hade äl 2/12 eller 3/12 hade mycket känningar både söndagen och måndagen.. :) så än är det ju tidigt om det är något :)
  • Amne18
    Enmsik skrev 2018-12-13 14:54:08 följande:

Jag är på ovitrelle+12, tog sprutan klockan 8.00 1/12. och är på äl+10 eller 11 beroende på om jag hade äl 2/12 eller 3/12 hade mycket känningar både söndagen och måndagen.. :) så än är det ju tidigt om det är något :)

Vad roligt för vi är på exakt samma dag efter både ägglossning och ovitrelle! Hoppas det är något och inte ett spökstreck!!
  • Enmsik
    Amne18 skrev 2018-12-13 18:00:14 följande:

Vad roligt för vi är på exakt samma dag efter både ägglossning och ovitrelle! Hoppas det är något och inte ett spökstreck!!

Åh vad kul haha :D hoppas hoppas det är riktigt streck och att det kommer öka. Det är ju bara 1 omgången med letrozol så har/hade inte jättehöga förväntningar men man kan ju inte låta bli att hoppas nu när man i alla fall fått en chans att det kan ha blivit något. :) du får skriva imorgon om du testar!! Jag återkommer förmodligen imorgon också. ;)
  • Enmsik

Oklart om det är spök eller inte.. vill bara ha ett tydligt streck så man slipper analysera. Ligger på samma ställe men jag är osäker. Hade ju hoppats på starkare om det var något. Får väl se hur det ser ut i helgen.. :/

• Amne18
    Enmsik skrev 2018-12-14 09:37:07 följande:

Oklart om det är spök eller inte.. vill bara ha ett tydligt streck så man slipper analysera. Ligger på samma ställe men jag är osäker. Hade ju hoppats på starkare om det var något. Får väl se hur det ser ut i helgen.. :/

Mitt var negativt imorse igen... Nu har jag officiellt gett upp denna månad. Paus över jul också då kliniken har stängt. På det igen i slutet av januari.. Idag ska jag gå på AW och dricka vin...
  • Enmsik
    Amne18 skrev 2018-12-14 11:06:37 följande:

Mitt var negativt imorse igen... Nu har jag officiellt gett upp denna månad. Paus över jul också då kliniken har stängt. På det igen i slutet av januari.. Idag ska jag gå på AW och dricka vin...

Har ju ändå 2-3 dagar kvar till bim så det kan ju hända mycket egentligen.. men känner också att man är så van nu att få negativt så nu känns det som att man aldrig kommer få se de 2 strecken.. hehe
  • Anonym (Ny)

Idag ser det ut såhär... inte mycket att komma med va? Eller ser någon?

Anonym (Ny) skrev 2018-12-13 13:22:07 följande:

Är det någon som ser här?

Bim-5

Svar på tråden Gravid med Letrozol