• Amne18

Gravid med Letrozol

Hej!

Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

• Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Mema9
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-17 22:22:20 följande:

Som jag då ska du ta någon spruta för ägglossning ?

Jag ska ta imorgon.. så kul vi får följas hoppas de blir ett plus för oss alla snart

Jag ska ta ältest fram till lördag , får jag inget utslag innan dess ska jag ta ovitrelle då.. annars tar jag sprutan så fort jag får utslag på ältest
    becca90 skrev 2018-12-17 22:34:48 följande:

Jaa det är verkligen skumt.. känns alldeles för tidigt!!

Men hmm..Har du några känningar att äl skulle va på G?
  • Längtar efter en bebis
    Mema9 skrev 2018-12-17 22:42:58 följande:

Jag ska ta ältest fram till lördag , får jag inget utslag innan dess ska jag ta ovitrelle då.. annars tar jag sprutan så fort jag får utslag på ältestMen hmm..Har du några känningar att äl skulle va på G?

Okeej jag ska ta sprutan idag runt 15:00 ...
  • Mema9
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-18 02:12:10 följande:

Okeej jag ska ta sprutan idag runt 15:00 ...

Så olika vi ska ta sprutorna egentligen.. hoppas det blir bra ändå!
  • Enmsik

Ingen mens här och temp forfarande hög. Sedan tror jag testlagrets tester börjar bli starkare. Nu syns det rätt tydligt även när det är blött. Men fortfarande svårt att få på bild. :) tror faktiskt att jag är gravid men oklart om det är en sk. Frisk graviditet då jag tycker att det ökar så långstamt men bara tiden kan visa det. :)

• Enmsik
    Enmsik skrev 2018-12-18 09:38:07 följande:

Ingen mens här och temp forfarande hög. Sedan tror jag testlagrets tester börjar bli starkare. Nu syns det rätt tydligt även när det är blött. Men fortfarande svårt att få på bild. :) tror faktiskt att jag är gravid men oklart om det är en sk. Frisk graviditet då jag tycker att det ökar så långstamt men bara tiden kan visa det. :)

Gud vad svårt det är att få med på bild. Men som sagt. Syns jättetydligt nu även fast det är blött. Bara igår var det jätteslagsmål när det var blött.
  • Oliwia92

Mensen kom idag....tråkigt men samtidigt blev jag jätte glad för då vet man att ägglossningen fungerar

• Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2018-12-18 11:23:12 följande:

Gårdagens uppe och dagens nere.. va tror ni? Bim fredag eller lördag

Ser ju streck. Men svårt att avgöra färgen på bild. :)
  • Enmsik

Även fast man känner sig säker så är man ändå osäker på plus tills man fått det helt bekräftat.. men detta kan väl inte vara spök??

Svar på tråden Gravid med Letrozol