• Amne18

Gravid med Letrozol

Hej!

Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

• Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • lilagrodautanben

Äntligen kom mensen! MF igen... 8:e MF detta år. Aja, ska försöka en kur till och sen så skiter jag i det några månader.. känns bäst så för kroppen

• Oliwia92
    lilagrodautanben skrev 2018-12-26 13:43:06 följande:

Äntligen kom mensen! MF igen... 8:e MF detta år. Aja, ska försöka en kur till och sen så skiter jag i det några månader.. känns bäst så för kroppen

Ush va tråkigt:( kan inte föreställa mig hur det känns :(
  • Oliwia92

Får dock ingen ovitrelle denna gång eller vul då jag har förväntad äl när det är semesterstängt hoppas ägget släpper på egen hand

• becca90

Yeey äl kom ändå!! Lite senare än förra månaden. Andra försöket med letrozol - nu klr vi!

God jul på er <3

• Oliwia92
    becca90 skrev 2018-12-26 17:28:56 följande:

Yeey äl kom ändå!! Lite senare än förra månaden. Andra försöket med letrozol - nu klr vi!

God jul på er <3

Fick du ovitrelle eller äl du själv?
  • becca90
    Oliwia92 skrev 2018-12-26 17:34:18 följande:

Fick du ovitrelle eller äl du själv?

Av samma anledning som dig så blir det ingen ovitrelle denna månaden
  • Oliwia92
    becca90 skrev 2018-12-26 20:28:25 följande:

Av samma anledning som dig så blir det ingen ovitrelle denna månaden

Har gyn sagt ngt till dig om hur stor chans det är att man ägglossar själv? Fick nämligen ingen Info kring det :(
  • Anonym (E)
    Oliwia92 skrev 2018-12-26 21:03:46 följande:

Har gyn sagt ngt till dig om hur stor chans det är att man ägglossar själv? Fick nämligen ingen Info kring det :(

Jag fortsatte ägglossa själv efter uppehållet på sprutor! Trots att jag aldrig ägglossar själv innan!
  • becca90
    Oliwia92 skrev 2018-12-26 21:03:46 följande:

Nej vet faktiskt inte.. men min läkare säger att jag redan ägglossat själv men att sprutan skulle vara utifall.. så ägget släpper troligtvis
  • Klork

Har PCOS med alla symtom, fick reda på det när jag var 17, är 27 nu. Har försökt bli gravid sedan juni i år, började äta metformin i augusti och fick ett pluss nu i december.

Har också alltid sett framför mig att det skulle bli väldigt jobbigt att bli gravid och var inställd på att behöva hjälpmedel och/eller IVF. Även om många med PCO/PCOS får kämpa länge och hårt så ville jag bara dela med mig av att det inte måste vara så för alla, kanske kan det ge lite hopp till någon <3

Svar på tråden Gravid med Letrozol