• Amne18

Gravid med Letrozol

Hej!

Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

• Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • becca90
    Amne18 skrev 2018-12-03 10:30:53 följande:

Åååh vad glad jag blir för din skull! Jag tror att det är ett tidigt plus, det kommer troligen ökat mycket inom två dagar så testa ett digitalt imorgon eller övermorgon. Hur länge har ni försökt? :D

Bara det inte är ovitrellen :( men känns som det borde ha minskat då.. är så nervös för det!! :( ska testa i eftermiddag och sen varje dag haha!! Ska utomlands idag ch vill ju veta om man kan dricka något..

Jadu, vi hat försökt i över 2,5 år och testat negativt varje månad. Så mitt hopp är inte högt. TÄNK OM?? har velat ha barn i över 10 år så det vore ju helt sjukt om det skulle ha tagit sig på första månaden letrozol och ovitrelle! Jag har fortfarande inget symtom förutom liiiite molvärk då och då i ryggen plus att tappen sitter långt ner istället fler högt upp.
  • Amne18
    becca90 skrev 2018-12-03 10:49:14 följande:
    Bara det inte är ovitrellen :( men känns som det borde ha minskat då.. är så nervös för det!! :( ska testa i eftermiddag och sen varje dag haha!! Ska utomlands idag ch vill ju veta om man kan dricka något..

Jadu, vi hat försökt i över 2,5 år och testat negativt varje månad. Så mitt hopp är inte högt. TÄNK OM?? har velat ha barn i över 10 år så det vore ju helt sjukt om det skulle ha tagit sig på första månaden letrozol och ovitrelle! Jag har fortfarande inget symtom förutom liiiite molvärk då och då i ryggen plus att tappen sitter långt ner istället fler högt upp.
    Jag förstår att du är orolig och otålig! Testa varje dag haha :) Hoppas hoppas hoppas att det ökar mer på testen!
  • Amne18
    lilagrodautanben skrev 2018-12-03 14:24:03 följande:

Avslutade letro igår. När kam man vänta sig äl? :)

Då är du på cykeldag 7 eller hur? Mina gånger med letrozole har sätt ut såhär:

1 - VUL cd 13, äggblåsa på 19mm
    2 - VUL cd 13, äggblåsa 20mm & 18mm
    3 (denna gång) - VUL cd 9, äggblåsa 8mm & 9mm. VUL cd 13, äggblåsa 8mm & 10mm. VUL cd 17, äggblåsa 17,5mm. DÅ tog jag ovitrelle första gången samma kväll.
  • lilagrodautanben

Ja cd 7 och ska dit på torsdag.alltså CD 10. Hade temp på 38,3 idag men neg ältest. Brukar ligga på 36.7 ca,. Dock inte pratat om andra läkemedel förutom crinone..

hoppas på fina ägg!

Amne18 skrev 2018-12-03 15:45:06 följande:

Då är du på cykeldag 7 eller hur? Mina gånger med letrozole har sätt ut såhär:

1 - VUL cd 13, äggblåsa på 19mm

2 - VUL cd 13, äggblåsa 20mm & 18mm

3 (denna gång) - VUL cd 9, äggblåsa 8mm & 9mm. VUL cd 13, äggblåsa 8mm & 10mm. VUL cd 17, äggblåsa 17,5mm. DÅ tog jag ovitrelle första gången samma kväll.

• Amne18
    lilagrodautanben skrev 2018-12-03 16:10:55 följande:

Ja cd 7 och ska dit på torsdag.alltså CD 10. Hade temp på 38,3 idag men neg ältest. Brukar ligga på 36.7 ca,. Dock inte pratat om andra läkemedel förutom crinone..

hoppas på fina ägg!

Jag kan inte ta ägglossningstest för de visar positivt oavsett om jag har ägglossning eller inte så får endast hålla tummarna att jag ägglossar
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2018-12-03 14:24:03 följande:

Avslutade letro igår. När kam man vänta sig äl? :)

Om en vecka ca. Brukar vara 1 vecka efter sista tabletten. Men kan ju vara lite plus,minus någon/några dagar också. :)
  • Mema9

Hur går det Becca? Tagit något mer eller något digitalt?

Här är mensen på ingång :( Blir så less.. Men tack och lov hinner vi iallafall en omgång till innan mottagningen stänger igen över jul&nyår.. Så vi slipper vänta , det hade varit hemskt.

Håller tummarna för er andra <3

• Amne18
    Mema9 skrev 2018-12-04 19:11:37 följande:

Här är mensen på ingång :( Blir så less.. Men tack och lov hinner vi iallafall en omgång till innan mottagningen stänger igen över jul&nyår.. Så vi slipper vänta , det hade varit hemskt.

Gud vad skönt för er! Jag är rädd att det inte kommer vara något denna gång heller och då kommer jag inte hinna en omgång innan julledigheten... hoppas att jag får plus istället!!
  • becca90
    Mema9 skrev 2018-12-04 19:11:37 följande:

Åh stackare!! :( men skönt ändå att ni hinner en gång till innan!

Jag vet faktiskt inte hur det går.. pos igår (+10) på morgonen, neg (+10) på eftermiddagen, svagt streck imorse, och svagt streck nu på em. Så får väl se om det ökat tills imorn :)
Svar på tråden Gravid med Letrozol