• Amne18

Gravid med Letrozol

Hej!

Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

• Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Oliwia92
    Mema9 skrev 2018-11-29 14:39:14 följande:

Men vad roligt för dig! Känner lyckan med dig :D

Tack så mkt ! :D
  • Enmsik

Hej på er! Tänkte uppdatera lite. Var på VUL idag efter trippeldos. Och hade ett ägg på ca 19mm på väster äggstock och ett på 13mm på höger! Så underbart att få försöka! Fick välja om jag vill vänta och se om ägglossningen lyckad själv eller om jag ville ta ovitrelle imorgon. Valde ovitrelle för att vara på säkra sidan. :D lycka till ni andra! Nu hoppas vi på graviditet i december men det är inte hela världen om det inte lyckas nu. Nu vet jag att letrozol funkar i alla fall :D

• becca90
    Enmsik skrev 2018-11-30 15:43:15 följande:

Hej på er! Tänkte uppdatera lite. Var på VUL idag efter trippeldos. Och hade ett ägg på ca 19mm på väster äggstock och ett på 13mm på höger! Så underbart att få försöka! Fick välja om jag vill vänta och se om ägglossningen lyckad själv eller om jag ville ta ovitrelle imorgon. Valde ovitrelle för att vara på säkra sidan. :D lycka till ni andra! Nu hoppas vi på graviditet i december men det är inte hela världen om det inte lyckas nu. Nu vet jag att letrozol funkar i alla fall :D

Men åhhh, grattis!! :D bästa känslan någonsin! Vilken

cd?

Själv är man på ovitrelle + 7 och har inte en enda biverkning, liiiiiite ont i brösten. Dom brukar va sinnessjukt tunga och ömma denna tiden annars. Hoppas det är ett tecken :)
  • Oliwia92

Vet ni när man tidigast kan ta grav test. Tog ovitrelle idag och har BIM 15 dec.

• Oliwia92

Känner precis likadant man blir glad att tabletterna funkar
  • becca90
    Oliwia92 skrev 2018-11-30 17:19:27 följande:

Vet ni när man tidigast kan ta grav test. Tog ovitrelle idag och har BIM 15 dec.

10 dagar efter ovitrellen ska hcgn vara ute :)
  • Enmsik
    Oliwia92 skrev 2018-11-30 17:19:27 följande:

Med tidigt test brukar det ju vara 6 dagar innan beräknad mens så 9 december om du testar med typ clearblue early. Jag ska nog inte börja testa förrän kanske i alla fall 3-4 dagar innan. Vill helst vänta till bim men kommer nog inte kunna hålla mig.. ;D
  • Enmsik
    Enmsik skrev 2018-11-30 17:29:08 följande:

Med tidigt test brukar det ju vara 6 dagar innan beräknad mens så 9 december om du testar med typ clearblue early. Jag ska nog inte börja testa förrän kanske i alla fall 3-4 dagar innan. Vill helst vänta till bim men kommer nog inte kunna hålla mig.. ;D

Just, tänkte inte på att ovitrellen kan ge utslag haha. Du får nog vänta till 10 december då och efter det :)
  • Mema9

Wiie vad roligt!! Glad jag blir :D vet ju precis den där lyckokänslan!
    becca90 skrev 2018-11-30 17:12:05 följande:

Själv är man på ovitrelle + 7 och har inte en enda biverkning, liiiiiite ont i brösten. Dom brukar va sinnessjukt tunga och ömma denna tiden annars. Hoppas det är ett tecken :)

Jag är på ovitrelle +9 , känner inte heller nått speciellt.. får lite känningar i tjejmagen ibland, lite öm i bröstvårtorna endast. Brukar bli extremt öm i hela brösten , knappt så jag vill ha bh hehe.. men förra och denna cykel känner jag knappt något i brösten. Så märkligt.
  • Enmsik
    Mema9 skrev 2018-11-30 19:14:10 följande:

Wiie vad roligt!! Glad jag blir :D vet ju precis den där lyckokänslan!Jag är på ovitrelle +9 , känner inte heller nått speciellt.. får lite känningar i tjejmagen ibland, lite öm i bröstvårtorna endast. Brukar bli extremt öm i hela brösten , knappt så jag vill ha bh hehe.. men förra och denna cykel känner jag knappt något i brösten. Så märkligt.

Ja så skönt att man får en chans nu. Min läkare sa att hon trodde inte ägget på 13 mm skulle komma ikapp men eftersom jag ska ta ovitrelle imorgon så finns det ju en risk/chans för tvillinggraviditet, så hon kunde inte lova att jag bara släpper ett ägg. Så jag hoppas på att minst ett ägg blir befruktat i alla fall :D
Svar på tråden Gravid med Letrozol