• Amne18

Gravid med Letrozol

Hej!

Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

• Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Oliwia92
    Enmsik skrev 2018-11-25 18:33:14 följande:

Hallå! Har helt missat att du skrivit.. ja jag var på VUL i fredags men det såg tyvärr likadant ut som på förra.. så det hade inte hänt någonting. Inga äggblåsor och en slemhinna på bara 4-5mm. Min läkare ordinerade mig att börja med trippeldos direkt. Så tog de första tabletterna i fredags när jag kom hem. VUL på fredag igen. 30/11. Hoppas på bättre resultat då. :)

Då är vi i samma sits. Har också tagit trippeldos och ska på vul på torsdag 29/11. Har tagit enkel och dubbel utan några resultat. Så hoppas verkligen att trippel hjälper annars är det dags för sprutor.
  • Enmsik
    Oliwia92 skrev 2018-11-25 19:10:41 följande:

Då är vi i samma sits. Har också tagit trippeldos och ska på vul på torsdag 29/11. Har tagit enkel och dubbel utan några resultat. Så hoppas verkligen att trippel hjälper annars är det dags för sprutor.

Ja jag har ju bara testat enkeldos. Men hon sa nu att jag skulle gå direkt på trippel. Fick som hugg i vänster äggstock nu idag under sex, vet inte om det är biverkningar eller att det är påväg att kicka igång. Hoppas på det senare.. :) ja funkar inte detta på mig så får jag väl köra några månader till med detta ändå och se. Sprutor är för oss också ett alternativ sen men eftersom vi går privat och det kräver fler koller med VUL så blir det för dyrt... kostar 900kr per gång och via landstinget får jag inte hjälp förrän i april OM jag gått ner i vikt). Så vet ärligt inte vad jag ska göra om jag inte lyckas med letrozolen nu..
  • Oliwia92
    Enmsik skrev 2018-11-25 21:31:20 följande:

Ja jag har ju bara testat enkeldos. Men hon sa nu att jag skulle gå direkt på trippel. Fick som hugg i vänster äggstock nu idag under sex, vet inte om det är biverkningar eller att det är påväg att kicka igång. Hoppas på det senare.. :) ja funkar inte detta på mig så får jag väl köra några månader till med detta ändå och se. Sprutor är för oss också ett alternativ sen men eftersom vi går privat och det kräver fler koller med VUL så blir det för dyrt... kostar 900kr per gång och via landstinget får jag inte hjälp förrän i april OM jag gått ner i vikt). Så vet ärligt inte vad jag ska göra om jag inte lyckas med letrozolen nu..

Vad menar du med att det kostar 900kr per gång ? Jag går också privat. Menar du sprutorna ?
  • Mema9
    Enmsik skrev 2018-11-25 21:31:20 följande:

Tråkigt att det inte fungerade :( hoppas på trippeldosen nu då! fick du börja med den fast du inte har mens?

900kr per besök?? Jäklar så dyrt.. Men då är det ju bara två besök sen är du ju uppe i högkostnadsskyddet och det blir gratis. Går också privat , dock inte lika dyra besök endast 200kr per gång.. Jag kom upp i högkostnadsskyddet för ca 2 månader sen så nu är det fritt.
  • Enmsik
    Mema9 skrev 2018-11-25 21:50:42 följande:

Tråkigt att det inte fungerade :( hoppas på trippeldosen nu då! fick du börja med den fast du inte har mens?

900kr per besök?? Jäklar så dyrt.. Men då är det ju bara två besök sen är du ju uppe i högkostnadsskyddet och det blir gratis. Går också privat , dock inte lika dyra besök endast 200kr per gång.. Jag kom upp i högkostnadsskyddet för ca 2 månader sen så nu är det fritt.

Ja jag fick börja direkt då det inte hänt något. Jaha gäller det privat också?? Men man betalar ju själv och de har inte nå ihop med landstinget. Sökte ju privat för att jag inte fick hjälp av landstinget.
  • Oliwia92
    Enmsik skrev 2018-11-25 22:17:19 följande:

Ja jag fick börja direkt då det inte hänt något. Jaha gäller det privat också?? Men man betalar ju själv och de har inte nå ihop med landstinget. Sökte ju privat för att jag inte fick hjälp av landstinget.

Nej jag betalar 300kr per gång och är snart uppe i högkostnadsskyddet
  • Enmsik
    Oliwia92 skrev 2018-11-25 22:28:09 följande:

Nej jag betalar 300kr per gång och är snart uppe i högkostnadsskyddet

Jaha.. men enligt den privata jag går till står det att det är helt privat och man betalar själv.
  • Mema9
    Enmsik skrev 2018-11-25 22:31:05 följande:

Jaha.. men enligt den privata jag går till står det att det är helt privat och man betalar själv.

Det är nog olika från ställe till ställe då.. alla privata kanske inte har högkostnadsskyddet/frikort. Men jag sökte också privat då landstinget inte ville hjälpa :)
  • becca90
    Mema9 skrev 2018-11-25 22:38:35 följande:

Det är nog olika från ställe till ställe då.. alla privata kanske inte har högkostnadsskyddet/frikort. Men jag sökte också privat då landstinget inte ville hjälpa :)

Min privata tog frikort :)
  • lilagrodautanben

Har precis plussat men har 5 missfall bakom mig på det senaste året sä tar inte ut något i förskott, blir bara så ledsen då.

Kommer mensen så börjar jag med Letrozol så hänger gärna på här!

Svar på tråden Gravid med Letrozol