• Amne18

Gravid med Letrozol

Hej!

Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

• Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Mema9
    Enmsik skrev 2018-11-18 00:54:48 följande:

Ja jag åt första kuren letrozol förra helgen så imorgon ska jag på VUL för att se om det hänt något! Hoppas hoppas att det snart är dags för ägglossning. :D

becca90 skrev 2018-11-18 11:17:07 följande:

Men åhh, då ligger vi nästan likadant till!!

Jag avslutade min kur i går har vul på onsdag :) har du fått info om när man har äl ungefär?

Jag ska också på VUL imorgon, cd13 för mig imorgon! :) alltid spännande och lite nervöst..
    Oliwia92 skrev 2018-11-17 19:16:47 följande:

Förstår det ! Gick också till privat direkt. Fick min mens idag (framkallad med provera). Börjar med letrozol på måndag Så ska kolla mina ägg den 30 november. Jag håller tummar och tår att jag åtminstone får ägglossning, allt känns så hopplöst just nu så bara att få ägglossning hade gjort mig så lycklig

Ja hoppas!! Kommer du få ovitrielle? Jag har fått det sen start :) Ja man blir ju glad för minsta lilla i den här resan trotts mycket tufft.. jag är så glad de gånger vi faktiskt får försöka så det *gör inte så mycket* om det inte tar sig för vi är ändå igång och får! Vi får se vad dommen blir imorgon :)
  • becca90
    Mema9 skrev 2018-11-18 11:41:16 följande:

Jag ska också på VUL imorgon, cd13 för mig imorgon! :) alltid spännande och lite nervöst..Ja hoppas!! Kommer du få ovitrielle? Jag har fått det sen start :) Ja man blir ju glad för minsta lilla i den här resan trotts mycket tufft.. jag är så glad de gånger vi faktiskt får försöka så det *gör inte så mycket* om det inte tar sig för vi är ändå igång och får! Vi får se vad dommen blir imorgon :)

Jag ska på vul på onsdag då är det cd 11:) när tror du man får äl??
  • Mema9
    becca90 skrev 2018-11-18 11:50:42 följande:

Jag ska på vul på onsdag då är det cd 11:) när tror du man får äl??

Kul du får skriva hur det såg ut! Oj..Skulle nog säga att det är väldigt inviduellt , mina äggblåsor tex växer lite långsammare så jag brukar få ta ovitrielle-sprutan runt cd15-18 sen ska ju ägglossningen ske inom 36h :)
  • Oliwia92
    Mema9 skrev 2018-11-18 11:41:16 följande:

Jag ska också på VUL imorgon, cd13 för mig imorgon! :) alltid spännande och lite nervöst..Ja hoppas!! Kommer du få ovitrielle? Jag har fått det sen start :) Ja man blir ju glad för minsta lilla i den här resan trotts mycket tufft.. jag är så glad de gånger vi faktiskt får försöka så det *gör inte så mycket* om det inte tar sig för vi är ändå igång och får! Vi får se vad dommen blir imorgon :)

nej hon har aldrig nämnt ngt om otrivelle sprutan kanske för att mina ägg inte har växt ngt så Kanske därför. Ni får båda uppdatera hur det går imorgon :)
  • Enmsik

Tänkte uppdatera lite. Var på VUL idag för att kolla äggblåsorna. Slemhinnan var treskiktad i alla fall på ca 5 cm så det såg bra ut och att den ska växa på sig ytterligare såklart, men än så länge var den fin. Dock hade jag ingen dominant äggblåsa. Alla var lite förstorade.. hon sa att jag kan ha svarat på letrozolen men att det bara kan vara lite mer långsamt än annars då kroppen vänjer sig och förbereder. Ska tillbaka på fredag för ett gratisbesök. Ser det likadant ut då så ska jag börja med dubbeldos, men förhoppningsvis har någon äggblåsa som är på g då. :)

• becca90
    Enmsik skrev 2018-11-18 21:49:33 följande:

Tänkte uppdatera lite. Var på VUL idag för att kolla äggblåsorna. Slemhinnan var treskiktad i alla fall på ca 5 cm så det såg bra ut och att den ska växa på sig ytterligare såklart, men än så länge var den fin. Dock hade jag ingen dominant äggblåsa. Alla var lite förstorade.. hon sa att jag kan ha svarat på letrozolen men att det bara kan vara lite mer långsamt än annars då kroppen vänjer sig och förbereder. Ska tillbaka på fredag för ett gratisbesök. Ser det likadant ut då så ska jag börja med dubbeldos, men förhoppningsvis har någon äggblåsa som är på g då. :)

Men åh spännande! Håller tummarna att ett guldägg växer på sig!! :)
  • Enmsik
    becca90 skrev 2018-11-18 22:08:55 följande:

Men åh spännande! Håller tummarna att ett guldägg växer på sig!! :)

Ja det får vi hoppas! Imorgon ska jag dessutom på zonterapi också, så jag hoppas det kan ge en liten knuff i rätt rikting. :)
  • Mema9

Hej tjejer, allt såg fint ut! En äggblåsa på 19mm , så jag ska ta ovitrielle i övermorgon om jag inte får utslag på äl-test redan imorgon

• Amne18
    Mema9 skrev 2018-11-19 08:31:57 följande:

Hej tjejer, allt såg fint ut! En äggblåsa på 19mm , så jag ska ta ovitrielle i övermorgon om jag inte får utslag på äl-test redan imorgon

Grattis, vad skönt att veta! Hur gjorde du för att få ovitrelle sprutan? Min läkare vill inte ge den till mig :( Hon vet inte ens om jag får ägglossning eller inte?
  • becca90
    Mema9 skrev 2018-11-19 08:31:57 följande:

Men wooow!! Fan vad kul!! Hejja!

Jag va nyss på vul i ett annat ärende. Men bad henne kolla ändå. Hon sa att jag hade 2 äggblåsor på vänster äggstock men att den största va 10 mm och att slemhinnan borde vara tjockare. 2 läkare har inte kunnat se min högra äggledare :(

Däremot kan det ändras på nån dag sa hon. Hon trodde att jag behövde dubbel dos :(

Ska ringa till kliniken och höra (gjorde vul på sjukhuset) sen blir det vul igen på onsdag.
Svar på tråden Gravid med Letrozol